lakentje / dekentje / slaapzak

Hallo
onze kleine meid is nu 4maanden en gaat lekker rollen en bewegen, hoe slapen die van jullie? Tot nu toe altijd onder lakentje en dekentje en de afgelopen weken met de warmte alleen onder een lakentje maar vanavond vonden we haar helemaal verstopt onder het lakentje. dit lijkt me niet meer erg veilig??!
 
ons zoontje kreeg met een ongeveer een maand een slaapzakje aan (eerste maat, 50/56). Hij trapte z'n dekentje al snel af en dat vond ik in mei te koud.
Hij slaapt nog steeds alle kanten op (inmiddels een jaar) maar dat kan geen kwaad met slaapzakje.
 
Timo heeft tot 12 weken in een bakerzak geslapen en slaapt nu in een slaapzak met een t-shirtje en lakentje (+ 's nachts met dekentje).
Oh jah, een tip: die van de hema zijn super fijn. Die hebben niet zulke grote armsgaten en hoofdgat.
 
Hier ook vanaf de eerste week al een slaapzakje zonder extra deken of laken. Bij erg koude nachten doen we een pyama'tje aan (toen ze nog niet op de grond speelde gewoon het truitje dat ze die dag aanhadden met een zacht broekje), en bij warmere nachten laten we alleen een rompertje met korte mouwtjes aan.
 
Mijn kleine ligt in een zomerslaapzak en onder een laken en deken. Toen het echt 25 graden was alleen onder laken maar die wel strak gespannen om het matras en dan alleen een romper aan. Nu weer gewoon een pyjama. Als ik voel dat hij warm is doe ik hem de andere nacht een laagje minder aan. HIj ligt altijd met zijn armen boven de dekens dus voelt hij vaak koud aan als hij blote armen zou hebben.
Overdag ligt hij nog in een bakerzak. (daar ligt hij sinds 2 weken oud in.) Hij is nu 19 weken
 
Hoi,
Tymo is van laken en deken naar slaapzak over gegaan toen hij 9 maanden was. Van af 8,5 maand dat hij kon kruipen lag opeens overal en nergens in bed. Het was winter dus dat vond ik toch echt te koud. Wij zijn toen op de slaapzak overgegaan. In de winter een winterslaapzak en in de zomer een zomerslaapzak. Gewoon pyjama aan en verder geen dekens ofzo, dat heeft ook helemaal geen nut bij hem, want daar blijft hij toch niet onder liggen haha. Zolang het 's nachts niet kouder dan 15 graden is in je huis is een winterslaapzak voldoende.
Liefs,
mar
 
Terug
Bovenaan