lakentje of dekbedje???

Nouja, zit ik net een heel berichtje te typen, geeft de site ineens een foutmelding aan!!!
Begin dus even snel opnieuw:

allereerst bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik begrijp dus dat er verschil bestaat tussen een écht dekbedje en een dekbedovertrekje en een duo-deken (wat wij dus hebben; zijn 2 dekentjes aan elkaar bevestigd met klittenband).
Volgens de stickers bestaat zowel het overtrekje als de duo-deken uit 100% katoen.
Als ik de reacties van simone en firstmum begrijp, dan is dit hetzelfde materiaal als een dekentje en een lakentje?

Ik woon trouwens in België, maar weet ook niet precies alle regeltjes en wat wel en niet mag!
Anders mail/bel ik voor alle zekerheid van de week de kraamverzorgster even!

Groetjes, Mickje

Hoi,

Zover ik weet mag je idd. wel een duo dekentje in een hoeslaken doen als het goed past. Een dekbed is veel te dik en ademt niet genoeg, maar je hebt geen dekbed, alleen een hoeslaken.
Mijn meiden sliepen trouwens binnen de korste keren in een slaapzak, omdat ze heel hun bed door rolden en zo onder de dekens kwamen.

Hallo,

Ik heb in de kraamzorg gewerkt en je hebt absoluut het goeie gekocht hoor. Het is geen dekbedje die ze bedoelen (dekbedje = zoiets waar je zelf onder slaapt)
Dit zijn 2 dekentjes in een dekbedhoes en dat is prima!!!
Je kan de 2 dekentjes ook gebuiken over een lakentje en dat is ook goed.
Prima aankoop dus!

Gr. Niek

Hoi Mickje,

100% katoen is altijd goed. Een dekbed is nooit helemaal katoen.
Ze hebben je dus goed voorgelicht! En jij hebt een goede koop gedaan.
Ik weet niet hoe dat in Belgie gaat, maar ik geloof niet dat een  baby daar niet onder een dekentje  mag slapen.
In bellen ben je natuurlijk vrij, voor de extra geruststelling.

Liefs,

Ik denk dat je vooral moet kijken naar de materialen die worden gebruikt. Voor dekentjes wordt 100% katoen of wol aangeraden. En daarbij hoort dan ook een katoenen lakentje.

Synthetisch materiaal ademt niet en is dus minder goed.

Ik denk dat het daarbij niet veel uitmaakt of je het dekentje in een dekbedhoesje stopt of op een lakentje legt. Als je een beweeglijk kindje hebt kan ik me voorstellen dat een dekbedje beter blijft liggen.

Ik heb zelf een wiegje overgenomen van een Belgisch koppel. Daarbij zat een complete set van Dekbedjes, lakentjes en dekentjes. Alles van natuurlijke materialen. Lijkt me prima.

@ ING3

Inderdaad, het zijn twee koeka dekentjes, die je aan elkaar kunt knopen dmv drukkertjes. Het ene lakentje is aan een kant van flanel. Zo kun je, als het kouder wordt, een extra dekentje gebruiken. De dekens vind ik behoorljk lang, en aangezien je toch kort op maakt, heb ik een flink stuk over om in te stoppen.

Groetjes

Hoi,

nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Ik ben er een stuk geruster over nu! Voor alle zekerheid neem ik nog even contact op met de kraamhulp, gewoon om even na te vragen hoe het hier in België precies gaat.

Groetjes, Mickje

Hoi,

Wat jij hebt gekocht is prima hoor! Een katoenen deken met een dekbedHOES.
Ik gebruik het ook voor mijn dochter, kraamhulp had er hier geen problemen mee.

Groetjes van Gea

Terug
Bovenaan