lakentjes probleem

Hoi allemaal,

Hjerre slaapt nog steeds lekker in zijn wiegje, maar begint wel heel goed zijn handjes te gebruiken. Nu is hij daar de laatste tijd zo mee bezig dat ik al een paar keer naar boven ben gesneld omdat hij in paniek was. Het probleem is dat hij zijn lakentje over zijn gezicht krijgt op de een of andere manier, terwijl ik hem toch echt wel goed instopt. Mijn moeder heeft ook gekeken en die vind ook dat ik dat goed doet. Toch vind ik dit natuurlijk verschrikkelijk eng en ik vraag me af hoe jullie dat doen?
Wanneer dit zo door gaat zit ik er toch aan te denken om een dekbedje te kopen, hoewel ik weet dat dit niet verstandig is tot ze twee jaar zijn vanwege de warmte. Zijn er onder jullie die wel een dekbedje gebruiken?

Wie heeft er tips?

Groetjes Hanneke

Hoi Hanneke,

Waarom maak je niet ter hoogte van de omslag van de lakentjes op het dekentje een paar knopen en aan het lakentje lusjes, zodat je de omslag vast kunt maken. Op deze manier kan hij het lakentje onmogelijk over zijn gezichtje krijgen.

Persoonlijk zou ik niet voor een dekbedje kiezen om de reden die jij al noemt. Het risico op wiegendood is nu eenmaal bewezen groter dan bij het gebruik van een lakentje en dekentje. Maar goed, daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik hoop dat je wat aan mijn tip zult hebben en succes ermee

Groetjes Fonske.

Hallo Hanneke,
Ik heb bij Tygo een dekentje in een dekbed-hoesje gedaan. Tygo schopt zich namelijk bloot en "klimt/kruipt (op zijn rug) door het bed. Ook hij raakt regelmatig verstrikt in de dekens, hierom heb ik een dekentje in een dekbed-hoes gedaan, zo raakt hij niet verstrikt, maar alles is van katoen en dus ademend. Geen enge risico's van een echt dekbedje dus. Werkt super bij mij. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes happyM mv Tygo

Hoi,

Kay slaapt in zijn trappelzak onder een lakentje. Voor alle zekerheid prop ik altijd links en rechts van het lakentje (bovenaan) tussen de matras en het bedje een knuffeltje. Zo zitten de lakentjes klem en heeft hij tevens iets leuks om naar te kijken. Daarbij komt hij zo met geen mogelijkheid weg haha..

Succes!

Esmé mv Kay

hoi, ik stop Stijn met zijn armpjes omlaag strak in maar toch, als ie echt heel graag wilt, krijgt hij het met een hoop gekreun voor elkaar ze omhoog te wurmen. Naast hem, tegen de spijtjes aan, liggen twee volle (niet warm) kruiken om het iets steviger te maken. Misschien heb je daar wat aan?

Succes

Hoi!
Waarom leg je hem niet lekker in een warm slaapzakje (trappelzakje)? Die zijn echt warm genoeg en dan kan hij ook niet onder het lakentje komen. Op het kinderdagverblijf bij ons mogen ze zelfs niet anders voor de veiligheid. Het lijkt misschien minder lekker slapen, maar Elisabeth vindt het net zo prima als een dekentje hoor.

Hoi,
Wij zijn zelf grote fans van de Combisleeper van Little Company. Dit is een slaapzak waarbij je geen extra dekens of lakens meer nodig hebt. Hij is ontwikkeld door een mevrouw uit Den Haag die haar kindje bijna is verloren door stikken in het dekbed.

Hij bestaat uit twee slaapzakken en afhankelijk van de temperatuur, kies je die vorm die je nodig hebt. Ook zitten hier mouwen aan (afritsbaar) die heerlijk warm zijn. Ik zou er zo zelf inkruipen als ik kon, hahaha.
Je hebt  er één  van 0 tot 12 maanden en één van 1 t/m 4 jaar. Echt heerlijk.
Renée schoptje met anderhalve week de dekens al compleet van zich af en wij zijn heel snel hierop overgestapt.

Hij is wel redelijk duur (E 82,50), maar het vervangt echt al het beddegoed. Is goed te wassen tussen twee voedingen door, want hij kan in de droger. Je kunt altijd eens kijken op www.littlecompany.nl of de hele uitleg een keer in de winkel vragen. Ze verkopen hem echt op heel veel plaatsen.

Succes met je actieve kleintje.
Groetjes,
Evelien mv Renée (11 weken)

Terug
Bovenaan