Lang kindje...

Hallo dames, ik ben vandaag weer naar het consultatie bureau geweest.
En onze zoon is vandaag precies 6 maandjes oud.
Nu is hij al 73 cm lang en weegt 8620 gram.
En hij past al bijna niet meer in de maxi- cosi.
En hij mag pas vanaf 7 maanden in een autostoeltje. Volgens het CB dan.

Ik vroeg me eigenlijk af of er hier meerdere moeders zijn met een lang kindje.
En wat ze hier op het CB over zeggen.
Bij ons wordt er bij elk bezoek aan het CB weer vermeld dat ons kindje zo lang is.
Ik hoop dat jullie hierop willen reageren,
Liefs Marielle
 
Niks aantrekken van het cb! Wat zou je eraan kunnen doen haha. je kan hem niet laten krimpen!!!

Bij ons geen lang kindje, maar wel een dikke baby (onze tweede) en zij kreeg niet teveel voeding...
(flesvoeding, dus we wisten precies hoeveel!)
Elke keer bij het cb kregen we te horen dat ze te dik was, waarop ik steeds zoiets had van "ja, dus..?"
We hebben haar lekker zo gelaten en inmiddels is ze bijna 4 en niks meer aan de hand. CB heeft vaak de neiging om het je moeilijk te maken met dingen waar je niks mee kan!
Lekker genieten dus van je zoontje en als hij niet meer in maxicosi past, gewoon een ander stoeltje nemen, veiligheid lijkt me belangrijkste?
 
@Hendrikaatje
Ja genieten doen we zeker van ons ventje, ons kleine boeffie.
Hij kan zo leuk giegelen en schaterlachen.
En hij kletst ons de oren van het hoofd af op zijn manier dan;)
En ja het cb geeft alleen maar adviezen maar ik wordt het een beetje zat om het elke keer aan te moeten horen.
Volgende keer zeg ik er wat van als ze er dan weer over beginnen.
Groetjes en liefs Marielle
 
hahaha... altijd leuk de cb....
misschien moet jij hun maar is vragen hoe jij je zoon moet verplatsen als die niet meer in de maxicosi past... leuk dat het pas over een maand kan maar als het echt niet past is dat denk ik ook niet goed voor je zoon zijn rug en zo... misschien weten zij wel een alternatief... ook al denk ik van niet en zegen ze gewoon een ander stoel pakken...
dat je zo lang mogelijk de maxicosi pak dat snap ik... maar het moet wel goed passen... en tja zonder stoeltje is ook geen oplossing...
gewoon doen wat voor jouw goed voeld en sommig dingen moet je denk ik gewoon niet tegen ze vertellen...
zei weten ook niet dat onze zoon van 3 maanden op zijn buik slaapt en bij onze in bed... kunnen ze ook niks over zegen!!! was een tip van onze kraamhulp....

ze weten dat je klein lang is daar ken je niks aandoen... maar welke autostoeltje je gebruikt... kunnen ze allen weten als je het zeg... en zo lang ze het niet bewust vragen lieg je ook niet... dan hadden ze het maar moeten vragen...

ze vragen over slapen:
hoe die slaap?
en hoelaang?
overdag?
maar niet in welke houding of zo....

succes met de cb!!!!
 
Hey

Cb doet idd altijd moeilijk. Mijn dochter moest eerst fysio voor de voorkeurshouding, later werd dat alleen nog voor het mooie (nu al voldoen aan schoonheidsidealen), toen was ze lang (ze is nu bijna 8 maanden en 70 cm), toen was ze te licht voor haar lengte, een maand later was ze te dik en nu is alles goed qua verhouding. Wat een gezeur.

Als hij niet meer in zijn maxi cosi past dan zou ik gewoon een autostoel kopen, of het nou vanaf 7 maanden is of niet. Ik zou hem dan in de ligstand doen, want dat is beter voor hun nek als je plotseling moet remmen. Ken ook een aantal kinderen die nog jonger zijn maar niet meer in de maxi willen liggen en die worden ook op deze wijze vervoerd.

Succes!
 
Thanks dames voor alle reacties.
Onze kleine vent past nog wel in de maxi-cosi hij komt nog niet met zijn hoofdje boven de rand uit ofzo, maar zijn beentjes liggen in een knik zeg maar. Dus ik denkdat we binnenkort maar een autostoeltje gaan kopen want dit is niet echt confortabel lijkt me.
Maar goed hij moet nu weer met 7,5 maand naar het CB dus dan ben ik benieuwd wat ze zeggen.
Groetjes en liefs Marielle
 
Wij hebben ook een lang meisje ze was met 6maanden 72cm!!!
En idd werd ook tegen ons gezegd "ze is wel lang maar dun" tja ze ging eerst de lengte in nu pas komt ze qua gewicht meer aan.

Onze dochter zit dus ook niet meer in de maxicosi maar ook doordat ze erg snel in ontwikkeling is en al ruim een maand zelfstandig zit kon ze sneller in de autostoel. Je moet echt zelf kijken wat voor jou kindje het beste is.

 
hallo,
wij hebben een dochtertje en zij was in deze maand in 2 weken al 5 cm gegroeit!!
morgen moet ik naar het cb en zal ik even laten weten hoe groot ze precies is!
ze komt al met de rand van haar hoofd aan de bovenste rand van de maxi-cosi.
en in de auto kan ze haar benen niet eens kwijt!!
 
Terug
Bovenaan