Lang wachten op een tweede kindje

Hallo meiden,

Ik ben nieuw hier. Heb weleens meegelezen, maar tot nu toe nog geen topic gevonden met mensen die in dezelfde situatie zitten als ik: van onze eerste dochter (nu tweeeneenhalf) telden we na zo'n 8 maanden aan. Niets van te zeggen dacht ik zo. Toen we dus besloten dat we nog wel een tweede kindje wilden, hadden we dus ook niet gedacht dat dat een probleem zou worden. Inmiddels zijn we echter 17 maanden verder en nog steeds geen spoor van een zwangerschap te bekennen.

Inmiddels zijn we bij de gyneacoloog geweest en is er uit de echo niets bijzonders gebleken. Omdat we in ieder geval zeker weten dat we samen kinderen kunnen krijgen, heeft hij geadviseerd het nog eens een paar maanden aan te zien. Wel kan mijn man alvast zaadonderzoek laten doen. Nu zijn we alweer bijna 3 rondes verder en als uit het zaadonderzoek niets bijzonders blijkt, wil ik toch weer een afspraak maken, want ik word er een beetje moedeloos van.

Nu vraag ik me dus af of er meer meiden zijn die in een soortgelijke situatie zitten en die zin hebben om hier wat te kletsen en ervaringen uit te wisselen. Het voelt soms gewoon zo dubbel: we hebben een prachtige dochter, dus we mogen niet zeuren. Er zijn zoveel mensen die helemaal geen kinderen hebben of die op de eerste jaren moeten wachten. Maar van de andere kant zie je om je heen je vriendinnen en zussen binnen no time zwanger worden. En nu mijn dochter tweeeneenhalf is krijg je ook nog eens die vraag iedere keer naar je kop: komt er al een tweede? Mensen staan er gewoon niet bij stil dat het de tweede keer wat minder makkelijk kan gaan.

Zo, heel verhaal, maar ik hoop dus iemand te vinden die me een beetje begrijpt.

Liefs Nola

Hey Nola,

Ik herken je verhaal.....
Ook wij hebben een zonntje die vier jaar is, en ik was van hem met 2 maanden zwanger.
Nu al 2 jaar van de pil af, en nog niks.
zit al een jaar in de medische molen, en heb afgelopen maand onze eerste iui gehad.deze is ws mislukt.
Bij ons is ook niks gevonden!
Wel gebruik ik hormonen, ik spuit mezelf vanaf cyclusdag 3 met menopur, en als er een goed eitje is spuit ik pregnyl zodat de eisprong ongeveer 36 uur later is, en dan de iui(inseminatie)
Wij snappen er ook helemaal niks van...............de arts ook niet.......

liefs anies

Hoi Anies,

Wat een snelle reactie: dank je. Jeetje wat een verhaal zeg! Wie verwacht dat nou ook, als het de eerste  keer zo snel raak is. Ik hoop voor je dat het snel zover mag zijn, want als ik zie hoe lang jij al bezig bent en wat je er allemaal voor moet doen, dan geloof ik dat ik nog niet mag klagen.

Hoe lang heb jij gewacht met de eerste keer naar een arts gaan? En werd er toen meteen actie ondernomen, of gingen ze er bij jou toch anders mee om omdat je al een kindje hebt?

Liefs Nola

Hey Nola,

Ik heb mijn laatste prikpil in aug 2006 gehad!Die is 3 maanden veilig, dus vanaf nov 2006 was het wachten op mijn menstruatie, maar dat schoot niet, misschien 2a3x per 3 kwart jaar of zo.Dus september naar de huisarts geweest, want als je niet ongesteld wordt kun je natuurlijk ook niet zwanger worden.Huisarts heeft me doorgestuurd naar de gyn, die heeft gekeken en alles was wel goed.Heb een kuurtje meegekregen om een menstruatie op te wekken, en werd idd ongesteld.
Maar daarna om de 3 weken, ook niet regelmatig dus, en omdat we toch een kinderwens hadden had ik dec 2007 mijn eerte intake gesprek bij de fertiliteitsarts.

Eerst een aantal onderzoeken gehad, bloed onderzoek, sperma onderzoek, samenlevingstest,enz.Alles was goed!

Toen met behulp van de arts een cyclusanalyse, om te kijken of er wel een eisprong was enzo, ook dit was goed.Maar was wel erg onregelmatig, maar omdat ik vanaf dag 10 na de menstruatie naar het ziekenhuis mocht, wist ik aan de hand van inwendige echo's precies wanneer we een eisprong hadden, en dan klussen maar!!haha!
Na een half jaar ofzo nog niet zwanger dus toch maar aan de clomid(hormonen)die moest ik slikken zodat het allemaal wat regelmatiger werd, en met een betere kwaliteit van het eitje.Maar na een paar maanden bleek dat ik daar niet goed op reageerde, mijn baarmoederslijmvlies werd door de clomid erg dun, dus moest daar mee stoppen.Nu spuit ik sinds een maand of 4/5 vanaf mijn derde cyclusdag Menopur(ook hormoon)en dit gaat wel goed, en ter afsluiting spuit ik pregnyl.
Maar moet zeggen dat mijn eitjes niet altijd snel groeien, had mijn eisprong afgelopen maand pas op dag 21!!!Dus de dosering gaat weer omhoog!!!vanaf aankomende maand!!!

Als ik het zo terug lees is het idd wel een verhaal,haha!!!
Maar ik blijf vol goede moed!!!Ooit komt er een tweede kindje, weet het zeker!

Heb nu een iui gehad, je hebt recht op 6a 8 iui behandelingen, afhankelijk van je situatie!!!En anders door voor ivf, al weet ik dat nog niet zeker hoor....

We hopen maar dat dat niet nodig is, mijn progesteron was de afgelopen 2 maanden erg laag, volgens internet zelfs zo laag dat ik niet eens een eisprong zou hebben gehad!Vandaar dat ik dus(bijna)zeker weet dat ik niet zwanger ben.
Maar heb gelezen, en ook gehoord van mijn arts dat daar wel wat aan te doen is(medicijnen)dus als dat het hele euvel is, hoop ik dat de tweede iui suc6vol gaat worden!!!!

Heel veel suc6 met alles!!!Enne vind het gezellig om te kletsen hoor!!!

Liefs anies

Hallo Nola en Anies

Hier nog zo'n iemand. Ik was na 9 maanden zwanger van onze nu twee
jaar oude dochter en nu zijn we al vanaf september 2007 bezig.
We hebben morgen evaluatiegesprek bij de gynaecoloog over hoe nu verder.
We doen nu cyclusbewaking met clomid en pregnyl.
Ik hoop dat we met iui mogen beginnen.

En inderdaad die vraag en wanneer komt de tweede. Verschrikkelijk!
groetjes maartje

Hoi Nola,

Ik herken je verhaal (helaas). Wij hebben een prachtige dochter van 3 jaar. Na 6 maanden ben ik van haar zwanger geworden. Daarvoor heb ik een helaas een miskraam gehad bij ongeveer 8 weken en was toen na 5 maanden zwanger geworden. In november 2006 toen onze dochter 1 jaar was besloten we voor een 2e kindje te gaan. Na 8 maanden werd ik toen uiteindelijk zwanger, helaas is dit ook weer een miskraam geworden in september 2007. Daarna kreeg ik nog een cyste en uiteindelijk werd ik pas in november 2007 voor de eerste keer ongi na m'n curretage. Daarna bleef het stil....... Nog steeds niet zwanger, wel af en toe het gevoel gehad dat het zo was, maar helaas.

We hebben inmiddels 5 IUI behandelingen achter de rug, helaas zonder resultaat. Wij gaan nu beginnen met IVF.

Raar is dat he, dat je (in mijn geval) 3x spontaan zwanger wordt, wel 2 miskramen maar toch, en dat het nu maar niet wil lukken. Dat vind ik zo raar, dat snap ik ook gewoon echt niet.

Dit zal echter wel het laatste jaar worden dat wij er wat aan doen, ik ben inmiddels 37 en mijn vriend 45, dus..... En dan zijn we ook zo'n 3 jaar bezig. Maar, ik wil er wel alles aan doen, vandaar dat we nu ook al overstappen naar IVF. Ik hoop dat ons dat meer geluk zal brengen.

Veel succes meisje en ik hoop voor iedereen een mooie zwangerschap, daar gaan we voor!

Liefs Wijstje.

Ook ik wil me graag (nou ja), bij jullie voegen. Toen mijn dochtertje in augustus 2007 werd geboren hebben wij redelijk snel besloten dat we heel graag nog een kindje wilden. Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven, en per februari 2008 zijn we dan ook bezig. Alleen heb ik het afgelopen jaar 3x mijn menstruatie gehad, dus dat schiet ook niet op.

Bij de eerste had ik hier al rekening mee gehouden (zeker ook omdat moeilijk zwanger raken bij mij in de familie zit), alleen was ik toen met drie maanden zwanger!

Inmiddels staat de afspraak gepland bij de fertiliteitsarts. En dat wachten we dan maar weer af.
Waar ik alleen gek van wordt is dat iedereen vraagt of we  nog geen tweede willen. Nou zijn wij daar heel eerlijk in, en vertellen we dat het wat moeizamer gaat. Alleen reageren dan heel veel mensen, je hebt er toch al een, hoezo wil het niet lukken? Wordt daar helemaal gek van, dat je er eentje hebt betekend niet dat de tweede maar automatisch komt.

Ben toch blij dat ik niet de enige ben, en hopelijk worden we hier in dit forum snel zwanger.

gr. Christa                                

Wat een verhalen zeg! Nou, ik ben benieuwd wat ons allemaal nog te wachten staat als ik dit zo lees. Volgende week in ieder geval vruchtbaarheidsonderzoek van mijn man, dus dan weten we al ietsje meer. Ik vind het zo opvallend hoeveel meiden er zijn die zonder aanwijsbare reden maar niet zwanger worden. Zou er een of ander trucje voor zijn dat ze ons zijn vergeten te vertellen?

Succes allemaal, dat we maar allemaal snel zwanger mogen zijn.

Liefs Nola

Terug
Bovenaan