Lang wachten, verdrietig

<p>Hallo allemaal, </p><p>Wij zijn nu 2,5 bezig om zwanger te worden en ik begin moedeloos te raken. Het maakt me soms verdrietig, helemaal nu vriendinnen zwanger worden. Ik gun het ze heel erg, maar het blijft een klap in mijn gezicht elke keer. </p><p>Wij gaan straks de 9e ronde in met Clomid, zijn een meer vrouwen die al een poos Clomid slikken of pa Slater zwanger zijn geworden? En hoe voelen jullie je dat het langer duurt? </p><p>Liefs</p><p> </p>

Mijn man en ik zijn ook al bijna 2 jaar bezig en ik word langzamerhand ook helemaal gek. In die 2 jaar zijn we twee keer zwanger geweest, maar 2x miskraam en nog geen kindje. Ondertussen zie je overal om je heen vrouwen zwanger worden en dat doet echt heel erg zeer, vooral als het bij hen na een paar keer gelukt is. Waarom bij ons dan niet...?
We wilden zo graag natuurlijk zwanger worden, maar gaan deze maand toch maar even langs de huisarts om te kijken welke opties we hebben...

Hey!! Snap dat het vet naar is & je er gefrustreerd van raakt ook al hun je het ze allemaal! Hier een beetje hetzelfde, mijn drie beste vriendinnen zijn allemaal tegelijk zwanger. Voelde echt een beetje van ' in your face' . Wat mij helpt om te focussen op wat je hebt, ik raak dat soms namelijk een beetje kwijt. Xx

Heb net toevallig een topic gepost. Ik benook 2 jr bezig. Op 2 meiden na hebben ze nu allemaal een kind. Op mijzelf na. De babyshowers zijn confronterend. De babywinkels... de 1000 fotos van hun baby op social media. Wat misschien het ergste is, is dat zelfs de ronde twee is aangebroken bij vriendinnen en ik nog steek in de 1x. Dat iedereen goed bedoelde adviezen geeft over hoe je zwanger wordt, door kritiek te geven op je levenstijl. Of dat je je gewoon niet druk moet maken...

Lieve schatten, probeer jullie alsjeblieft niet te vergelijken met mensen uit je omgeving.. probeer hun geluk ze niet kwalijk te nemen. Ze doen het er niet om omdat jullie het niet lukt he.. maak het bespreekbaar dat je je rot voelt maar kijk niet wat anderen wel hebben en jullie niet. Hoe moeilijk dat ook is. Het maakt de hele situatie veel moeilijker. Ik hoop wel dat jullie allemaal uiteindelijk een goede zwangerschap mogen hebben en gezonde kindjes!

Ik voel me net zo hoor. Gun het iedereen maar het doet gewoon pijn omdat het elke keer een bevestiging is zovan anderen wel, en jij niet. Als je het zelf niet mee hebt gemaakt dat het lang duurt weet je niet hoe het voelt. Hier nu in de 15de ronde aanbeland inmiddels...

Wij ook al bijna 2 jaar bezig. Wordt ook moe van “de vraag” en de goedbedoelde adviezen. Bij ons is er wel een aanwijsbare reden maar dat maakt het zeker niet minder klote. Zeker gezien inderdaad iedereen kinderen heeft. Ondertussen heb ik eigenlijk weinig hoop nog. 

Pff heel herkenbaar. Hier ook. Je kan jr zo rot voelen en vooral eenzaam. Hoe oneerlijk en machteloos je bent als het maar niet lukt. Het is een proces wat veel van je vergt en wat mensen vaak niet begrijpen of wat lastig te begrijpen is. Sterkte en hou je taai 
Morgen naar het ziekenhuis voor een echo. Heb nu 9 dagen gonal gebruikt. Spannend wqt ze morgen zien en hoe verder....

Terug
Bovenaan