Langdurig borstvoeden

Hallo,

Ik vind het geweldig dat je zo lang borstvoeding geeft.
Ben zelf een beetje jaloers op je. Mij is het helaas niet gelukt.
Geweldig Ga zo door!!
En doe wat je gevoel je ingeeft. Het zijn jou kinderen en jij weet wat het beste is.
Het klinkt afgezaagd, maar is wel zo.

Doei

als ik jou was zou ik lekker doorvoeden, deze maatschappij is er inderdaad niet op ingesteld lang borstvoeding te geven, maar als we dat allemaal zouden doen zou de volgende generatie een stuk minder ziek zijn en kost het de maatschappij heel wat minder aan ziektekosten.
Ik heb mijn dochtertje ook 12 maanden gevoed, nu is mijn zoontje 5 maanden en drinkt nog lekker bij mama, heerlijk toch.
Je hoeft misschien niet door te gaan tot ie naar de kleuterschool gaat maar hij is pas 11 maanden, de WHO adviseert 2 jaar borstvoeding te geven, ja wie doet dat, niemand helaas.
Als ik niet al 2 maanden zwanger was geweest van nummer 2 was ik veel langer doorgegaan met zelf voeden bij mijn dochtertje, nu bij mijn zoontje ga ik denk ik ook langer door.
Ja de omgeving vindt het raar een groot kind aan de borst, als je dat ook gaat vinden kun je afbouwen tot 2 keer per dag, 's morgens en 's avonds, maar als jullie er allebei geen probleem mee hebben dan ga je toch gewoon lekker door.
En over die band tussen moeder en zoon, die is alleen maar sterker door de borstvoeding, denk je nou echt dat een jongen van 1 of 2 jaar denkt aan de blote borsten van zijn moeder, nou niet meer dan dat ie daar zijn drinken kan halen.
Anders zit er niks anders op dan te verhuizen naar Afrika of zo, daar vindt niemand het gek, daar kijken ze juist gek op als je met een fles aan komt zetten.
geniet er lekker van, het zo'n bijzondere tijd.
groetjes Martine een mede borstvoedende moeder

Super meid! Ga ervoor. Wat een lekker cb-arts, met dit "briljante" advies.......... Ik zou gewoon doorgaan net zolang tot jij of hij er genoeg van hebben en als dit moment nog heel lang duurt, nou so be it. Lekker en gezond toch?

Terug
Bovenaan