Langdurige borstvoeding

Hoi hoi,

Ik heb even een vraagje aan de moeders die borstvoeding geven. Hoe lang doet jou kindje er over?

Mijn zoontje is nu 2 maanden. En soms zit ik echt wel een uur met hem aan de borst. En dan moet ik hem er dan nog zelfs echt vanaf halen. Dus heb ik het idee dat die eigenlijk nog niet genoeg heeft. Terwijl die soms dan ook best wel weer wat uit spuugt.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Want omdat ik zo een 6 uur per dag bezig zijn met voeden kom ik nergens meer aan toe. Iemand tips?

Groetjes,
Bernice
 
Hey, mijn 1e dochter had dit ook. In de eerste minuten borstvoeding drinken ze naar verhouding erg veel en daarna neemt het af. Naast voeding is aan de tepel zuigen ook een soort geruststelling voor de kleintjes. Ik lag soms savonds uren te clusteren (dan heeft de baby dus voornamelijk behoefte aan het contact tijdens de borstvoeding). Op gegeven moment trok ik het niet meer omdat ik weer begon met werken etc en ben ik wat vaker gaan kolven en flesjes geven. Een flesje dronk ze sneller op en kon mijn man ook geven natuurlijk, maar bij een rustige avond nam ik dan weer de tijd voor borstvoeding maar door het afwisselen met kolven (wat ik trouwens gewoon deed terwijl ik ook met andere dingen bezig was) vond ik het prima te doen
 
Hoi! Ik weet niet hoe lang dit al speelt? Het zou namelijk kunnen zijn dat dit regeldagen zijn, dan gaan veel kindjes vaker en langer drinken (clusteren) om zo jouw productie te 'regelen'. Moet je maar eens googelen! Dit gaat weer over!
En anders zou je even kunnen bellen met een Lactatiekundige, die weten hier alles van en kunnen je voorzien van tips en trucs en geruststellen. 
Succes!
 
Wellicht zuigbehoefte? Evt speen geven na 2 borsten? Mijn dochter lag het liefst de hele dag aan de borst. Speentje boodt wat uitkomst :)
 
[quote quote=10570749]Hoi! Ik weet niet hoe lang dit al speelt? Het zou namelijk kunnen zijn dat dit regeldagen zijn, dan gaan veel kindjes vaker en langer drinken (clusteren) om zo jouw productie te 'regelen'. Moet je maar eens googelen! Dit gaat weer over!
En anders zou je even kunnen bellen met een Lactatiekundige, die weten hier alles van en kunnen je voorzien van tips en trucs en geruststellen. 
Succes![/quote]
Hey MamaE,

Clusteren en regeldagen zijn wel 2 verschillende dingen. Clusteren is als de kleine (in mijn geval savonds) langdurig aan de borst wil ter geruststelling en knusheid en regeldagen is inderdaad een korte fase waarbij de baby onrustig is en een fase van groei en ontwikkeling doormaakt waardoor hij vaker behoefte heeft aan drinken.
 
Heel herkenbaar, mijn oudste zoon deed dit ook, maar dan 12x op een dag tot een maand of 4. Toen ineens leerde hij beter drinken en kwam er weer wat tijd voor mij om te slapen, en langzaamaan ook meer tijd voor andere dingen. Voor mij was het ook gewoon accepteren dat voeden een fulltime bezigheid was en verder alleen het hoogstnoodzakelijke doen (eten, douchen, slapen). Zolang hij goed groeit/aankomt en voldoende vieze luiers produceert krijgt hij echt genoeg binnen, en vroeg of laat gaat hij vanzelf sneller drinken en krijg je weer wat tijd voor andere dingen. Mocht je twijfelen over het groeien/aankomen, dan kan je misschien een keer extra naar het consultatiebureau gaan (evt het inloopspreekuur voor wegen en meten). 

Misschien zou je ook kunnen overwegen om een keer een lactatiekundige in te schakelen om te kijken of er geen problemen zijn waardoor hij zoveel tijd nodig heeft om te drinken.
 
[quote quote=10570765] Hey MamaE, Clusteren en regeldagen zijn wel 2 verschillende dingen. Clusteren is als de kleine (in mijn geval savonds) langdurig aan de borst wil ter geruststelling en knusheid en regeldagen is inderdaad een korte fase waarbij de baby onrustig is en een fase van groei en ontwikkeling doormaakt waardoor hij vaker behoefte heeft aan drinken.[/quote]
het klopt dat het 2 verschillende dingen zijn, maar clusteren kan het gevolg zijn van regeldagen. Inderdaad zoals jij zegt ter geruststelling en knusheid maar dus ook om de productie te stimuleren. 
 
Mijn kindje deed dit ook.
Ze dronk dan ook niet echt meer maar was gewoon aan het sabbelen. Vooral in de nachten had ik hier erg moeite mee, op een gegeven moment ben ik in de nacht als ze stopte met actief drinken haar haar speen gaan geven en terug in bed gaan leggen. Want 3-4x per nacht een uur met je baby zitten te voeden trok ik echt niet.
Sowieso kwam ik de eerst maanden echt nergens aan toe, ik dat dat er een beetje bij hoort.
Het beste is maar gewoon dit te accepteren dat je verder nergens tijd voor hebt en alles wat je wél gedaan hebt is dan mooi meegenomen. Anders raak je alleen maar gefrustreerd.
Nu is ze bijna 6 maanden en gaat het een stuk beter! Ze slaapt overdag heerlijk en komt in de nacht nog 1x. Dan is het efficiënt voeden. 10 min links-10 min rechts (tot ze gaat sabbelen ipv drinken) en weer naar bed ;)
 
Terug
Bovenaan