Lange cyclus na stoppen pil

<p>He,</p><p>Momenteel ben ik sinds afgelopen juni gestopt met de pil. Toen mijn ontrekkingsbloeding gehad en na 29 dagen eerste natuurlijke menstruatie. Hierbij ook een eisprong gemeten.</p><p>Nu zit ik in mijn 2e ronde zonder gemeten eisprong al op dag 40. Hierbij ook af en toe last van menstruatiekrampen en last van me onderrug (komt en gaat weer). Verlies ook al 2 weken eens in de paar dagen wat bloed, maar dit is een druppel. Het lijkt niet door te zetten en is best wel frustrerend. Ben ook niet zwanger..</p><p>Hebben jullie hier ervaring mee?</p><p>Groetjes </p><p> </p>
 
Je bent pas net gestopt met de pil dus heel je cyclus moet nog op gang komen en is in de war.
Bij mij  scheelde het van 30 tot 40 dagen elke keer verschillend. 
En ik lees bij sommige  nog wel meer dagen verschil. 
Ik denk dat je het beste gewoon je lichaam even de tijd moet geven om alles weer op gang te laten komen.
Het is al fijn dat je een natuurlijke  menstruatie  hebt gehad van jezelf.  Sommige doen daar maanden over .
 
Succes  ?
 
Ik denk ook dat het ontpillen is en dat je even geduld moet hebben. Miss ook niet teveel op focussen? Dat hielp mij heel erg iig..
 
Bij mij duurde het destijds een jaar voordat mijn cyclus weer regelmatig kwam. Je lichaam heeft tijd nodig. En gelukkig bij de een wat korter dan bij de ander
 
Bedankt voor jullie reacties! ?
Dan ga ik er ook vanuit dat het ontpillen is en ik wat meer geduld moet hebben.. Ik ben er vanaf het begin ook al wel veel mee bezig en was juist zo blij dat de 1e cyclus gewoon maar 29 dagen was. Hierdoor had ik niet verwacht dat een volgende cyclus zoveel langer zou kunnen zijn. 
 
Hier ook van juni gestopt met de pil en nog geen menstruaties gehad. 
Bij ons eerste kindje nam ik 15 jaar de pil. Ik stopte en was onmiddellijk zwanger. Nu hoop ik iedere dag dat ik mijn regels krijg ;)
 
Na het stoppen met de pil kan je lichaam tijd nodig hebben om te 'ontpillen'. Mocht het je heel onzeker maken, bespreek het met je huisarts. Hij/zij kan je misschien wat extra geruststellen.
Zelf heb ik nooit een regelmatig cyclus gehad en ben ik al ruim 2 jaar geleden gestopt met de pil. Toen ik een halfjaar niet ongesteld werd heb ik van de huisarts een hormoonkuur gekregen als een soort van resetknop en dat heeft prima geholpen :) 
 
Terug
Bovenaan