Lange cyclus?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Eind augustus ben ik gestopt met de pil na ongeveer 15 jaar slikken. Ronde 1, 43 dagen en ronde 2+3,52 dagen. Ik begin nu net aan ronde 4.</p><p>Ik weet dat ik nog niet mag klagen, het zijn pas 3 rondes. Maar heeft iemand dezelfde ervaring en tips? Las bijvoorbeeld het gebruik van teunisbloemolie capsules? </p><p>Maar lees ook dat wanneer je cyclus langer is dan 6 weken, je geen eisprong hebt. Deze ronde ga ik gebruik maken van ovulatietesten dus wellicht meer duidelijkheid. Zijn jullie op een gegeven moment naar de huisarts gegaan bijvoorbeeld?</p><p>Hopelijk hebben jullie wat tips voor me, maar ook even de frustratie eruit gooien is fijn!?</p><p>X</p>
 
Hoi, heel herkenbaar. Ik had ook 15 jaar de pil geslikt en had daarna een cyclus van rond de 48 dagen. Toen ik na de 3e ronde, met 3 maanden nog geen menstruatie had ben ik naar de huisarts gegaan en ben toen doorgestuurd. Ik bleek pcos te hebben en d.m.v. hormonen kreeg ik toen wel een kortere cyclus en daarmee werd ik ook binnen no-time zwanger. Het klopt niet dat je geen eisprong hebt als je cyclus langer dan 6 weken is hoor. Dan is je eisprong gewoon later geweest. Ik had heel veel aan temperaturen, daardoor kreeg ik een beetje inzicht.
 
Oo wat fijn dat je toen wel snel zwanger bent geraakt..
Is dat zo ja? Ik vond het ook al zo raar, menstruatie komt toch ergens vandaan lijkt me. Temperaturen staat samen met ovulatietesten op de planning voor komende ronde:) Wil komende ronde afwachten, en anders toch eens de huisarts bellen. Dan zijn we een halfjaar bezig, wil niet een jaar wachten voordat ik bel eigenlijk..
 
Hoi animo. Ik heb na 13 jaar de pil 2 keer een cyclus gehad van 44 dagen. Dacht dus ook geen eisprong te hebben, maar op dag 30 was het daar terwijl ze zeggen boven de 40 kans klein. Meteen zwanger:)
 
Hoi animo,
Ik heb hetzelfde hoor. Begin oktober gestopt en nu 2 cyclussen gehad. Eerste was 48 dagen en laatste was 46 dagen. Ik ben nu deze ronde aan het temperaturen en bezig met ovulatietesten. Ik hoop ook snel een regelmatige cyclus te krijgen dan is het allemaal net wat makkelijker en heb je vaker kans. Het is nu lang wachten telkens :(
 
@Anemoontje, ooo wouw! Uiteindelijk dus vrij snel zwanger! Gefeliciteerd! Gaat alles goed!?
 
@Kimmiea, Pff vreselijk he. Dat wachten vind ik vooral het ergst. Waar de meeste 2 cyclussen hebben gehad, heb ik er pas 1 gehad. Zo frustrerend! Ik ben ook begonnen met temperaturen en ovulatietesten. Die ga ik vanaf dag 20/25 gebruiken denk ik..
heb ook teunisbloemolie capsules gekocht, lees veel verhalen dat het de cyclus verkort dus ik ben benieuwd!!
 
Ik zou je in ieder geval aanraden om ook te temperaturen. Vrouwen met langere cycli hebben vaker last van valse pieken in het LH hormoon. Dus je lichaam zet je meer dan 1 x klaar om je ei te laten springen, maar dan wil hij niet springen. Vaak krijg je dan later nog een keer een piek. Ovulatietesten zijn handig om vruchtbare dagen te vinden. Trouwens liever te vroeg dan te laat seks. Wacht dus niet te lang op de perfecte ovulatietest. 
Maar alleen met temperaturen kan je echt bevestigen dat je ei ook daadwerkelijk is gesprongen. Met temperaturen kan je er dus ook echt achter komen of je wel een eisprong hebt of niet.
Verder kan je met een langere cyclus en ook pcos vaak nog natuurlijk zwanger worden, zolang er maar een eisprong is. Timing is lastiger, dus ik zou zeker alle hulpmiddelen aangrijpen om je moment zo goed mogelijk te vinden. 
 
Ladies…
 
Ik moet het even van me af praten en heb graag jullie advies.
Afgelopen cyclus ben ik gestart met teunisbloemolie, omdat ik had gelezen dat het je cyclus verkort (cyclus van mij is 52 dagen). Ook ben ik gestart met temperaturen en sinds 3 dagen dus ovulatiesten.. Ik zit vandaag op dag 32 en heb net licht bloedverlies gehad… Temperaturen was op 12 februari flink verhoogd, dat betekend daarvoor mogelijk  eisprong en we hebben op de 10e nog geklust..
 
zou dit, en ik wil echt niet teveel hopen, maar zou dit nog innestelingbloeding kunnen zijn?? Ik probeer me zelf niet te gek te maken, maar stiekem hoop ik het zo!! Iemand ervaring??? Mocht menstruatie wel doorzetten, vind ik dat niet eens een ramp. Dat zou betekenen dat mijn cyclus met bijna 20 dagen is verkort!!!
ik hoop zo dat er meiden zitten die dit ook hebben gehad. Plus wanneer zou ik eventueel kunnen testen??
 
Terug
Bovenaan