Lange cyclus?

Ik vind het altijd een beetje raar als doktoren zeggen dat je met een langere of onregelmatige cyclus verminderd zwanger kunt raken. Toen ik stopte na 11 jaar pilgebruik, bleek ik een onregelmatige cyclus te hebben. Als hij kort was, dan had ik geluk en zat ik rond de 32 dagen. Maar meestal was mn cyclus minimaal 43 dagen met uitschieters naar 56 dagen. Maar toch na de 3e ronde voor het eerst zwanger geworden. Na de bevalling bleef mijn cyclus onregelmatig, maar ook weer na ronde 3 zwanger en nu ondertussen ruim 13 weken onderweg bij kindje twee! Dus ook voor de vrouwen die langere cycli hebben of onregelmatig zijn.. het kan ook echt op de natuurlijke manier!
Ik ben niet bekend met innestelingsbloedingen, ik had wel iedere keer als ik zwanger bleek (die twee keer iig) al ruim een week het gevoel ongesteld te worden, maar dat zette dan niet door. Dus dat was dan de reden om een test te doen.
 

@Jomiejw, oo wat fijn om te lezen dat het dus gewoon kan! Vrij snel zwanger geworden beide keren dus.. gefeliciteerd!! Hoe verloopt je zwangerschap? Gebruikte je wel ovulatietesten?
helaas heeft mijn menstruatie doorgezet, ik baal zo dat het weer niet gelukt is. Bah! Maar tegelijkertijd blij dat teunisbloem zijn werk doet, en de cyclus flink verkort is..
@negentienachtentachtig, pff vreselijk he. Ben je al lang gestopt met voorbehoedsmiddelen? En eerste ronde of?
 
Dankjewel! Ik wilde inderdaad mijn positieve ervaringen delen, omdat doktoren soms zo negatief kunnen zijn. Terwijl er dus ook echt positieve ervaringen zijn! ;) Ik heb de eerste ronde na de bevalling ovulatietesten gebruikt om te kijken of mn cyclus überhaupt wel weer opgestart was. Nu moet ik wel zeggen dat ik 9 maanden borstvoeding heb gegeven en tijdens deze maanden geen menstruatie had. Dus eigenlijk testen gebruikt die eerste ronde na het stoppen met BV. Daarna ben ik in de "we zien het wel" stand gegaan en dus na ronde 3 (weer) zwanger. Voor mij werkt nuchter ermee omgaan het beste, maar daar is iedereen natuurlijk anders in!
Mijn zwangerschap loopt over het algemeen goed, begin nu een buikje te krijgen (echt wel eerder dan bij de eerste). Ik ben alleen in de eerste 3 maanden altijd erg ziek, dat was bij de eerste zo en nu ook weer. Iedere dag meerdere malen overgeven, heel de dag misselijk en deze zwangerschap ben ik zelfs voor uitdroging opgenomen in het ziekenhuis. MAAR! Ik ben nu in mn tweede trimester begonnen en voel me nu gelukkig weer goed!
Ik wens je heel veel succes en duim voor je dat het snel raak mag zijn, ondanks je lange cycli. ?
 
Hier ook lange cyclus. Wens voor 2e kindje
1e kindje was ik gelijk zwanger. 
Nu gestopt met de pil sinds mei. Cyclus van 38-39-43-52-39 en zit nu nog op dag 54.. Wil morgen weer testen maar verwacht er weer niets van. Kan 15 maart pas terecht bij de gynaecoloog. Wil morgen eventueel de ha bellen voor bloedonderzoek maar weet niet of het zo maar kan. 
 
oh en het is ronde 9! ik heb wel inde tussentijd een positieve test gehad. maar uiteindelijk was er niks te zien op de echo. Het is wel een gerust idee hoor dat ik een positieve test in mn handen heb gehad. Maar ik ben sinds die tijd niet meer gaan menstrueren. raar he vrouwelijk lichaam.
 
Terug
Bovenaan