lange vinger?

hoi,

vanaf wanneer kan je je kleine bijv. een lange vinger of een baby koekje geven?
mijn kleine meid is nu 5,5 maand en zit op dr groente en fruit hapje die ik niet meer volledig purreer echt te sabbelen.
nou hebben we haar vorige week een klein korsje brood gegeven ( ik weet dat het pas vanaf 7 maanden mag ) en die had ze zo op gesabbeld...

groetjes Carli
 
Ik zou zo wie zo geen lange vinger geven, aangezien deze ei bevat!!! Broodkorstjes ben ik ook wel wat eerder mee begonnen, maar vanwege de gluten die er in zitten, raden ze aan daar wat later mee te beginnen. Ik ben toen maar gewoon die kinderkoekjes en rijstwafeltjes gaan halen zonder ei/gluten etc. Had ze toch wat te knabbelen en was er maar weinig risico voor allergie. Blijf er alleen wel bij i.v.m. verslikking.
 
Hoi hoi,

Ik ben met Daan ook met 5 - 5,5 maand begonnen met een broodkorst en een lange vinger ben ik in die zelfde peroide gaan geven.
Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen.

Groetjes Saskia
 
hoi

ik zou gewoon doen wat je het beste lijkt en brood is toch goed zolang ze niets anders krijgt weet ze niet beter


ik vind dat iedereen erg paanies doet over alergieen ze praten iedereen dat aan straks kunnen we nergens meer tegen
je moet gewoon opletten en niet al paniek zaaien voor dat er wat is
30 jaar geleden hadden we er ook geen last van en wij zijn er ook groot mee geworden


nou s6
 
Ik heb tot nu toe twee meiden die allergisch zijn voor eieren. En dat is echt geen lolletje en absoluut geen aanstellerij. Ik voed  mijn kinderen echt niet steriel op (kan ook niet met huisdieren erbij) maar ze zijn toch echt allergisch. En bij mijn oudste kwamen we er pas na 1,5 jaar achter waarvoor ze nou precies allergisch was.
1,5 jaar meer dan 17 uur per dag krijsen! Ze had ontzettend veel pijn en wij konden er maar niet achter komen waardoor dat kwam. Ze kreeg borstvoeding en ik heb allerlei diëten gevolgd om de pijn van mijn kleine meid te verminderen. Maar dat is dus niet gelukt, want vooral ei-allergie is heel lastig te ontdekken aangezien er bijna altijd wel een klein beetje ei in producten zit (wat niet op de ingrediëntenlijst staat). Pas als je weet waarvoor je kindje allergisch is, kan je lijsten opvragen met producten erop waar het echt niet in zit.
Dus alsjeblieft, doe niet te licht over allergiën. Hoe graag ik het ook anders had gezien.... het hoort er tegenwoordig toch bij.
 
Hoi,

Ik vind het tegenwoordig ook allemaal overtrokken met die allergieën. Ze zijn er in principe altijd al geweest, maar tegenwoordig lijkt het wel alsof ieder kind allergisch zou zijn.

En natuurlijk zijn er kinderen allergisch, maar er zijn minstens net zo veel kinderen die dat niet zijn. Je komt er toch pas achter of je kindje ergens allergisch voor is door het aan te bieden. Moet je je kind dan maar helemaal niets meer geven? Men kan overal een allergie voor hebben, dus niet specifiek voor die ei.

Als jij je kindje een lange vinger wilt geven, moet je dat gewoon doen. Als blijkt dat ze er allergisch voor is, kom je er echt wel achter, mits je op dat moment natuurlijk niets anders nieuws geeft. Als ze er niet goed op zou reageren, geef je het niet meer.

Groetjes,
Maike
 
Hoi allemaal,

Wat een uitgesproken meningen allemaal wat betreft het onderwerp allergie. Voor elk standpunt valt wel wat te zeggen. Ik vind het alleen jammer dat er soms zo fel gereageerd wordt als er mensen zijn die gewoon voorzichtig voeding introduceren om eventuele allergieen te voorkomen... Ik heb zelf veel last van exceem en allergie. Mijn zoontje Thijmen is nu 4 maanden en ook met hem zijn we wat aan het stuntelen geweest. Hij heeft veel last gehad van zijn reflux en ook was/is er twijfel of er geen allergie meespeelt. Nu is het zo dat wanneer je je kindje later laat kennismaken met bepaalde voedingsmiddelen dat de kans dat er een allergie  ontwikkeld kleiner  word. Het is dus niet zo dat je voedingsmiddelen weglaat maar je introduceert ze gewoon wat later. Wat is nu een maand of 2 vergeleken  met een mensenleven en als je hierdoor de kans kunt verkleinen op een allergie waarom zul je het dan ook niet doen? Tuurlijk als je kindje geen verhoogd risico op een allergie loopt dan is het misschien iets makkelijker maar als je weet dat de kans reeel aanwezig is vind ik wel dat je er rekening mee kunt houden. Maar goed, net als wat ik al schreef aan het begin, voor elk standpunt valt wat te zeggen.


Liefs Esther
 
Hallo
Ik ben het eens met de vorige schrijfster, voor elke mening is wat te zeggen.
Maar wat ik me toch afvraag is waarom moeten deze jonge kindjes al zo snel koekejs ed worden aangeboden?    
Zoals eerder werd geschreven vroeger kenden ze de allergieen misschien niet maar ook het geven van koekjes e.d kenden ze niet. En daarmee zijn we ook  groot geworden!
 
Terug
Bovenaan