Langer zwangerschaps/bevallingsverlof??

A

Anoniem

Guest
Hallo !!

Ik was gisteren op mijn werk en toen hoorde ik dat een van de kabinetsvoorstellen is dat er eventueel een langere periode van zwangerschapsverlof gaat komen.
Nu heb ik al druk gegoogeld maar kan niks vinden....
Is er iemand die hier meer over weet???

groetjes nathalie

klopt maar dat is er nog lang niet door hoor.
Ik geloof dat ze het behoorlijk willen verlengen zelfs,vind het heel goed hoe lang dat word weet ik niet maar wist je dat ze in oostenrijk 1,5 jaar verlof hebben dat is pas luxe en vind het ook heel goed voor moeder en kind

gr rita

Dames,

Ik denk dat er een misverstand is. De plannen van het kabinet omtrent verlof heeft te maken met ouderschapsverlof en geen zwangerschapverlof. Dat zal dan ook wel de reden zijn dat je er niets over kan vinden.

Groetjes,

Annemiek, 39 weken precies

Ik heb dit inderdaad ook gehoord en inderdaad dat het om het zwangerschapsverlof ging hoor!

Ik dacht nog dan wacht ik met de tweede totdat dat er door is (grapje,
ze is net 20wk) maar als je hoort dat het per land zo verschillend is.
Ik geloof dat je het beste in noorwegen kunt wonen omdat je daar 96 wk
krijgt ...

groetjes Claudia en Maud-je

Het gaat inderdaad om zwangerschapsverlof.
De intentie is om dit te verlengen naar zes maanden. Althans dat is wat ik begrepen heb. Zou mooi zijn!

Gr. Aslan

hoi hoi,

volgens mij is het ook zwangerschaps verlof heb er vorig jaar ook al iets over mee gekregen geloof ik.

maar denk dat wij niet meer kunnen profiteren van die plannen

ze zullen vast ingaan als wij al met verlof zijn hahahaha''

groetjes moekje

Helaas dames, het gaat NIET om het zwangerschaps-/bevallingsverlof, maar om (betaald) ouderschapsverlof. Dat staat nu op 13 x het aantal uren dat je in een week werkt en dat willen ze verdubbelen naar 26 x. Per wanneer dat in moet gaan, is helaas nog niet duidelijk en of het dan met terugwerkende kracht is (ouderschapsverlof mag je opnemen tot je kind 8 is) of alleen opgaat voor kindjes geboren vanaf een datum in de (nabije) toekomst, geen idee nog.
Leuk voor de mensen die straks in de goede categorie vallen (kindje van de "juiste" datum EN de mogelijkheid om het op te kunnen nemen), maar er vallen ook weer veel mensen buiten de boot....

groeten vis78/Dionne
(zoon van oktober 2004, ouderschapsverlof daarvoor is al "op"|en nu 39,4 weken in verwachting van nummer twee)

Inderdaad ouderschapsverlof (veelal onbetaald) willen ze verlengen. Ik hoop dat het ingaat voor 1 juli, want dan ga ik voor 25% met ouderschapsverlof van pukje. Dat zou betekenen dat ik er ipv 1 jaar 2 jaar gebruik van kan maken.

Miep

Terug
Bovenaan