Langer zwangerschaps/bevallingsverlof??

Hoi Vis.
Nu is het ook al 26 keer  je aantal uren hoor! Wb je ouderschapsverlof.
Tenminste bij mij al lang.
Ik wilde per 1-10 ook een jaar lang 16 ipv 24 uur gaan werken, maar manager geeft geen toestemming.
Dus krijg maar 4 uur per week helaas. Gelukkig mag ik het dan twee jaar lang gebruiken.Dus ga dan twee jaar lang 2,5 dag werken..
Beter dan niets!!
Dit word het verlof van mijn tweede kindje, dus van de derde laat ik dan nog staan, voor als die betere tijden komen..hahaha

Groet R

Hoi R,

Klopt wel wat je zegt, maar het gaat in de nieuwe plannen om de verlenging van het aantal uren betaald ouderschapsverlof, dat zou moeten verdubbelen. Ik heb bij mijn eerste idd eerst 13x het aantal uren (gedeeltelijk) betaald opgenomen en daarna hetzelfe deel, maar dan onbetaald. Ook 26 weken dus. Ik heb het overigens uit kunnen smeren over een periode van ruim anderhalf jaar. Mijn man heeft nu sinds november recht op verlof en hij heeft het zo kunnen regelen dat hij het ook over anderhalf jaar uit kan smeren. Alleen, zoas je al schreef, je werkgever moet wel mee werken....

groeten vis78

quote: RW 72 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 21:46:43'));

Hoi Vis.
Nu is het ook al 26 keer  je aantal uren hoor! Wb je ouderschapsverlof.
Tenminste bij mij al lang.
Ik wilde per 1-10 ook een jaar lang 16 ipv 24 uur gaan werken, maar manager geeft geen toestemming.
Dus krijg maar 4 uur per week helaas. Gelukkig mag ik het dan twee jaar lang gebruiken.Dus ga dan twee jaar lang 2,5 dag werken..
Beter dan niets!!
Dit word het verlof van mijn tweede kindje, dus van de derde laat ik dan nog staan, voor als die betere tijden komen..hahaha

Groet R

Het gaat nu om 26 x de helft van het aantal uren dat je werkt, dat is dus 13 x het volledig aantal uren.

En dus niet 26 x.

Tenminste niet volegens de alegeme regel. Er kunnen wel afwijkende CAO's zijn,.

Daranaast mag je wergever dus niet weiegeren je voro 50% met ouderschapsverlof te laten gaan, behalve als je voor een bedrijf met 9 of minder werknemers werkt en er echt zwaarwegeende redenen zijn. En die redenen zijn er niet zomaar.

Miep

quote: vis78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-02-2007 00:48:49'));

Hoi R,

Klopt wel wat je zegt, maar het gaat in de nieuwe plannen om de verlenging van het aantal uren betaald ouderschapsverlof, dat zou moeten verdubbelen. Ik heb bij mijn eerste idd eerst 13x het aantal uren (gedeeltelijk) betaald opgenomen en daarna hetzelfe deel, maar dan onbetaald. Ook 26 weken dus. Ik heb het overigens uit kunnen smeren over een periode van ruim anderhalf jaar. Mijn man heeft nu sinds november recht op verlof en hij heeft het zo kunnen regelen dat hij het ook over anderhalf jaar uit kan smeren. Alleen, zoas je al schreef, je werkgever moet wel mee werken....

groeten vis78

Aleen binnen bepaalde CAO's is er sprake van betaald ouderschapsverlof. De algemene regel is onbetaald. En de verlenging gaat over de algemene regel, en daar moeten CAO afspraken of regels die binnen bepaalde bedrijven gelden niet mee verwart worden.

En je werkgever is verplciht mee te werken, alleen onder hoger uitzonderingen kan hij eronder uit, maar data staan wergevers niet zo sterk in.

Miep

Hoi.
Toch nog even mijn uitleg..
Ik heb nu volgens mijn wergever recht op of: Een half jaar lang volledig ouderschapverlof, met doorbetaling van 25% van mijn salaris  Of; Een jaar lang elke week maximaal de helft van mijn contracturen.
Ik heb dan toch wel 26 keer mijn uren, en niet de helft??
Ik doe er nl 52 weken over?
26 keer mijn uren, maar verspreid over een jaar.
Ik mocht echter maar 4 uur ipv 8 uur opnemen per week van manager.Maar nu mag ik het langer verspreiden. Ga dus twee jaar lang elke week een halve dag minder werken.
Bij ons worden die vrije uren in  die twee jaar vergoed voor 25 %, en na die twee jaar niet meer!
Dus zit ik er nu naast?
Raak er zelf van in de war!
Ik heb zelf nog niets meegekregen over die nieuwe regel, weet daar nog weinig van.
Als ik het nog steeds fout heb..wie legt het me uit?
Groet R

Terug
Bovenaan