Lars blijft maar verkouden

Hey Kim,

Lees net in de WIJ jonge ouders, dat het gebruik en slapen met een speen (bevorderd het ademen door de mond ipv neus) kan bijdragen dat baby's vaker verkouden zijn. Weet niet of Lars een speen gebruikt bij het slapen? Tip is, als de baby eenmaal slaapt, de speen te verwijderen en mondje dicht te doen.

Geen idee of je er iets aan hebt, maar moest aan je topic denken toe ik het las!

Hey Jacqueline,

Kei lief dat je aan ons dacht toen je het las!
Lars krijgt al een tijdje geen speen meer omdat hij die niet meer wil.
Hij slaapt ook met zijn mondje dicht.
Ze zeiden vandaag op de opvang dat het heel normaal is dat kindjes zo lang verkouden zijn. Kan wel een jaar duren zei zijn leidster, daarna hebben ze al behoorlijk wat weerstand opgebouwd.
Dus precies wat Daan zegt als je kindje naar het kdv gaat krijgen ze toch van alles en daar is niks aan te doen.

Maar bedankt voor de tip, wie weet heeft iemand anders er wat aan of misschien bij een eventueel volgend kindje :)

X

Hey Kim,

Vervelend dat Lars zo lang verkouden is he, maar t is inderdaad heel normaal!
En elk verkoudheidvirus die ze hebben gehad, krijgen ze niet nog eens, tenminste dat heb ik eens gehoord.
Bodhi is slechts 4 dagen verkouden/ziekig geweest en nu weer helemaal fit. Wij wilden toen net gaan zwemmen met hem en hebben dat niet gedaan...
Wij hebben zijn wiegje wat schuiner gezet en dat hielp ook erg goed.
Bij de oudste twee heb ik uien in hun kamertje gezet...stinkt echt onwijs, maar hielp ze de hele nacht door..misschien een idee? Bij Bodhi was alleen het bedje schuin zetten voldoende en hij heeft twee keer zoutoplossing gehad, maar vond het zo vies dat hij ervan rilde hihi...

Kindjes op een KDV hebben er ook inderdaad meer last van, maar op de basisschool dan juist weer minder! Dus dat is dan wel weer fijn!!

Heel veel succes morgen op het CB!! Plaats je weer hoe het gegaan is? Succes met de prikjes!

Liefs Brigitte

Hey Brigitte,

Gelukkig is de verkoudheid niet zo erg dat hij de nacht niet door komt, dus uien zijn niet nodig :)
Maar hij heeft iedere dag een paar flinke snotneuzen.
Ze zeiden vandaag dat hij misschien net als ik ook allergisch kan zijn omdat hij ook ontzettend veel niest, maar daar komen we pas later achter. Gelukkig is ons huis al redelijk anti allergie ingericht dus dat scheelt.
Ik nies ook gemiddeld zo'n 15 x per dag. Bij Lars is dat het eerste wat hij doet als hij 's morgens wakker wordt, een paar keer niezen achter elkaar.

De update van CB heb ik er vanmiddag op gezet dus kan je daar lezen.

XXX

Terug
Bovenaan