Las een artikel in het blad MAMA: unassisted childbirth

Ik geloof dat we het erg met elkaar eens zijn ;-). Men zegt idd wel dat vrouwen in afrika gewoon ff achter een boom bevallen, maar wie zegt dat ze dan nog achter die boom vandaan komen...
Het is heel belangrijk dat je rust om je heen hebt, dat is voor mij ook de reden om weer thuis te bevallen. Terwijl ik me kan voorstellen dat anderen veel geruster zijn in het ziekenhuis. Ik denk dat we dankbaar kunnen zijn dat er zoveel kennis en begeleiding mogelijk is in ons landje..
Goed... we hebben nog ff om ons voor te bereiden he... Linda, om je gerust te stellen.. er zijn zoveel mensen die een tweede of derde krijgen, dat die bevalling niet onoverkomelijk kan zijn.. Ze kiezen er toch zelf weer voor.. Ik vond beide bevallingen heftig, maar de mooiste gebeurtenissen in mijn leven. Komt goed!

x Taraneh

Wat een mooie reacties meiden! Haha, dan komen meteen de gruwel verhalen weer bovendrijven.

Volgens mij beval je gewoon het beste als je zo ZEN mogelijk blijft. En wij mij betreft kan je ook heel Zen zijn met een lieve verloskundige naast je zij. Of in het ziekenhuis. Vind het zelf ook een prettig idee als er iemand bij is die verstand van zaken heeft en mij de juiste aanwijzingen op het juiste moment geeft :)

Leuk dat we het met elkaar eens zijn.

Groetjes!

Terug
Bovenaan