last van bekken en onderrug

Hey meiden,

Het begint bij mij nu wel erg vroeg dat ik mijn bekken en onderrug al voel, bij mijn eertse zwangerschap had ik dat ook maar wel pas bij een week of 25.
Misschien komt het omdat er hier een peutertje van bijna 2 rondloopt die uit bed en uit bad en van de trap af getild moet worden wie weet.
Hebben andere hier ook last van?

Het bedje is over 2 weekjes verleden tijd, want ons meisje krijgt een heuse peuterkamer!!!

Liefs Chantal

hey chantal,

ik heb (nog) nergens last van, al moet ik zeggen dat ik bij er bij mijn eerste zwangerschap ook geen last van had maar heb nu dus ook een zoontje van 1 1/2 erbij rond lopen.
succces ermee en hopelijk word het niet te erg!
anders zou ik het er toch even met je vk over hebben.

groetjes lotte

Nou ik voel mijn onderrug al wel, maar ik heb ook zwaar werk (met dieren, dus veel sjouwen, lopen en rare bewegingen als de dieren een andere kant op willen dan jij). Nu kan ik gelukkig mijn werk aanpassen met hulp van mijn collega's, maar het blijft uitkijken... hoop niet dat het erger wordt!

Ik heb ook al een aantal weken klachten (ben nu 12 wkn van de 3e), heb de vorige keren ook veel klachten gehad, maar dat komt omdat mijn bekken altijd iets scheef staat en al beginnend slijtage heb. Ik probeer nu extra goed naar mijn lichaam te luisteren, want ik kan het mij nu niet permiteren met nog 2 kindjes thuis om over mijn grenzen te gaan.
Probeer je oudste te stimuleren zelf de trap op te lopen of op de bips treetje voor treetje naar beneden te gaan, dat scheeltje jou een hoop gesjouw. En traplopen is juist funest volgens mijn fysio, helemaal in combinatie met tillen. Succes en ik hoop dat de pijn niet te erg wordt.

hoi chantal,
ooh lijkt me eigen verhaal wel.
bij me 1ste stopte ik bij ongeveer 23 of 25 weken.
ik had toen ook een peuter bij de 2de.
het begon al bij 6 weken en met 10 weken moest ik al stoppen.
ik heb al die tijd bij een fysio gelopen.ook nu.
de jongste is nu 3,5 jaar.dus goeie tijd gehad om te genezen.maar ook van de week begon het weer pijn in me rug,trok door naar me been.steken in me lies.
ben gisteren weer bij me fysio geweest en moet nu vaker komen.hij heeft nog geen waarschuwing gegeven.hij kan het dus nog aan,zo niet moet ik door naar een ander fysio.maar gelukkig zo ver is het nog niet.let op met tillen he.laat je peuter zoveel mogelijk zelf doen wat mogelijk is.
gr marjan 15 wkn

Ik moet helaas zeggen dat ik weet wat je bedoeldt. Ik had het bij mijn eerste ook pas met 18 wkn, nu begonnen mijn klachten al met 7 wkn en ik loop sindien al bij de fysio al heb ik niet echt het idee dat het helpt maar ja.

Groetjes Ties

hoi
nou ik ben tussen de middag bevallen.
ik had start problemen,zakte eerst door me benen.alles vast houden ging even op de wc zitten daarna kon ik zo weer weg lopen,had wel pijn rest van de dag.
daarna was ik bevallen en stapte zo me bed uit.weg pijn.
je leert mee omgaan en goed luisteren naar je lichaam.ik lag bij de 2de op de grond tv te kijken.ik de spreid houding me bekken oefening.
bij de 2de ging ik met me dochter douche en me man droogte haar af en tilde haar naar bed.ik deed alleen nog maar het nodige.liet haar zoveel mogelijk zelf doen of pakte veel de wagen zodat ik ook nog eens steun had.
gr marjan

Hoi hoi,

Thanx voor jullie reactie's en tips!!!
Ik probeer mijn dochter zoveel mogelijk zelf de trap op en af te laten lopen, alleen heeft ze af en toe zo'n bui dat ze niet naar boven wilt dan til ik haar op en laat ze zich hangen, dat voel je wel ff in je rug.
Maar mijn man doet haar s 'avonds in bed en legt haar in dr bedje, maar ik ben wel blij als ze dadelijk in een peuterbedje ligt!

@Ties, met fysio had ik de vorige keer al zoiets van waarom doe ik dit, het helpt tocht niet, ga ik nu niet aan beginnen.
Ik ga iedere zondag met mijn dochter zwemmen is ook goed voor je rug. misschien een ideetje voor jou?

@Marjan, met wandelwagen op pad gaan is idd een goede tip!
aangezien Noa stukje loopt en dan weer opgetild wil worden, en handig vooral met die gladheid nu!

Maarja, ondanks de rugpijn hebben we wel een mooi wondertje in onze buik, dan neem ik het maar voor lief.

Groetjes Chanal

Terug
Bovenaan