Last van bekken?

<p>Wie herkent deze klacht?</p><p>Heb sinds aantal dagen als ik op 1 been sta, bijv. Met schoenen uit doen. Last van mijn rechter heup, bil en bovenbeen. Ook voel ik daar pijn als ik opsta na lang gezeten te hebben.</p>

Ik herken dit wel. Bij mij is het me SI gewricht..Kan soms echt niet op een been staan. Verkeerde misstap en ik zal zo door me been. Heel irritant maar niet veel aan te doen

Ik herken de bil klachten bij bepaalde houdingen (stofzuigen, vaatwasser uitpakken, draaien). Bij mij zit de ischias zenuw klem door een te gespannen spier. Net gestart met fysio therapie. 

Herkenbaar, bij mij is het ook het SI-gewricht. Eerste afspraak bij de bekkenfysio heb ik nu gehad, en zou dat ook zeker aanraden! Zeker nu je nog eventueel kunt overstappen van zorgverzekering;)Met 1 simpele oefening (benen aanspannen voor het opstaan, ook bijvoorbeeld uit een stoel), gaat het al een stuk beter. Het is niet zozeer te verhelpen, maar zeker wel meer comfortabel te maken. Ik weet niet hoe lang je nog moet (mag), maar maak het in die tijd voor jezelf zo comfortabel mogelijk. Minder last = beter slapen = meer energie als de kleine er straks is.  Veel succes!

Heb een cursus gevolgd waarbij je oefeningen krijgt voor bekken en rug. Heb geen klachten, maar als je wel klachten heb dan kan dit de klachten verminderen. Kan de oefeningen nu gewoon thuis doen. 

Terug
Bovenaan