last van dichte neus en niet kunnen slapen

Hallo alle bijna mama's,
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben een aantal weken zwanger (weet nog niet hoelang..17-1) eerste bezoek bij verloskundige. Ik heb al weken, met name s'nachts, een dichte neus en kan bijna niet slapen. Ik heb gelezen dat je geen neusspray kan gebruiken...het is echt een drama.
Ik ben echt zo bang om dingen verkeerd te doen...ben na 3 jaar eindelijk zwanger en wil echt dat het goed gaat!

dank je alvast! Eva

hoi hoi

ik heb de zelfde klachten als jij op dit moment maar bij mij is het ook een voorhoofd holte ontsteking en ik ben nu 31 weken en ik ben van daag bij de huisarts geweest en ik heb wel een neusspray gekregen dus als ik jou was dan zou ikm als ik jou was toch even langs de huisarts gaan

groetjes gretske

Hoi, dit is voor mij heel erg herkenbaar, ik ben inmiddels 34 weken en 2 dagen zwanger en zodra ik plat ga in bed zit mijn hele neus verstopt, overdag heb ik er geen last van maar 's nachts is het superirritant. Ik heb nu zo'n inhaleer stick van vicks op mn nachtkastje liggen en dat helpt wel een beetje, toch schijnt het wel een kwaaltje te kunnen zijn omdat je slijmvliezen enzo allemaal wat meer opgezet zijn dan wanneer je niet zwanger bent.

Groetjes Muizeke

In ieder geval: van harte!
Die verstopte neus heb ik ook: zoutoplossing (neusspray voor baby's) helpt wel een beetje! Succes en veel plezier!

Groetjes
D.

hoi hoi,

ook ik ben momenteel erg verkouden.
ik gebruik homeopatische neusspray van het kruidvat en dampoo.
dit mag allebei.
bij mij helpt het.
succes ermee.

groetjes kwinty.

Wat meestal ook goed helpt is een ui doorsnijden of snipperen en in een schaaltje naast je bed zetten. Het helpt ook goed als je baby een verstopte neus heeft, tot 2 jaar mogen ze niet zo veel.

Terug
Bovenaan