last van dichte neus en niet kunnen slapen

Ik heb vanaf oktober al last van een dichte neus, zowel overdag als 's nachts.
Ik heb onderandere last van allergieën en mag m'n medicijnen nu niet gebruiken.

Ik heb acupunctuur geprobeerd maar dat heeft helaas niet veel geholpen.
Moet bekennen dat ik vanaf oktober iedere nacht neusspray (otrivin) gebruik.
Ik weet dat je dat niet langer dan 6 dagen mag gebruiken maar het is niet schadelijk voor het kindje (alleen voor mij dus).
Ik denk ik ik meer schade ondervind van het slecht slapen dan van de neusspray en heb daarom die keuze gemaakt.   Of het verstandig is weet ik niet, maar het doet mijn nachtrust in iedergeval goed.  

Groetjes witte tulp  

De neusspray raden ze af omdat je er makkelijk verslaafd aan kunt raken, dat is het hele euvel. Maar het is totaal niet schadelijk voor je kindje hoe kort of lang je ook zwanger bent. Het is zo'n lichte dosering en het wordt plaatselijk gebruikt, dat komt niet in de buurt bij je kindje. Maar kijk wel uit want voor je het weet kom je er niet meer vanaf.    

Hoi,

Een zoutoplossing kan je prima gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik zou niet direct bang zijn voor een verslaving. Als je heel bewust de neusspray gebruikt, maximaal een week, dan is er niets aan de hand.
Je kan ook stomen met kamille of een klein beetje vicks.

Gr. Marieke

NB. Ik last toevallig een topic over verslaafd zijn aan een neusspray n.a.v. het berichtje van mijn voorganger. Als je bij google neusspray intypt, dan kom je bijzondere verhalen tegen.

hoi meid,

ik begrijp je ongerustheid, dat had ik ook.
En ik heb ook enorm veel last gehad van een verstopte neus.
Ik mocht van mijn huisartst nisivine spray gebruiken en telkens voor ik ging slapen gebruikte ik dit. Nu, ik heb dit behoorlijk lang gebruikt en dit mag TOTAAL NIET!!
Max. een week. Mijn gynaecoloog heeft me dan een andere spray voorgeschreven.
Je mag max. één week dezelfde spray gebruiken.
Maar ik ben uiteindelijk zonder spray in slaap kunne geraken.

Ons meisje is helemaal gezond, maar ik begrijp je ongerustheid, had ik ook en is ook heel normaal !

Veel succes ermee meid! Raadpleeg zeker en vast je gynaecoloog. Ik was ook pas gerust toen ik het hoorde van mijn gynaecoloog !

LIefs,
van ons...

Hai,
Ik ben in december bevallen van een zoontje. Vanaf het begin van mijn zws had ik ook een verstopte neus, en dar heb ik de hele zws last van gehouden. Het is een vrij bekende zws kwaal, een heeft te maken met de opgezette slijmvliezen.
Bij mij werkte alleen otrivin, en dat heb ik vanaf juli tot aan het eind van de zws regelmatig gebruikt. Het kan geen enkel kwaad voor je kindje!! Je mag het niet langer als een week gebruiken omdat er een bepaalde gewenning ontstaat. Je slijmvlies raakt eraan gewend waardoor het zo kan zijn dat je er steeds meer van moet gebruiken om hetzelfde effect te krijgen. Wel moet je opletten als je een hoge bloeddruk hebt, het stofje wat in otrivin zit werkt bloedvatvernauwend, wat in theorie de doorbloeding naar de placenta minder optimaal maakt.

Bij mij was de keus heel makkelijk, naast slecht slapen van het zuur, mijn bekken, het 100 keer piesen, de onrustige benen, het vocht en dan ook nog een verstopte neus... Nu ben ik 4 weken niet meer zwanger, en nergens meer last van!!
Strekte ermee, ik weet hoe vervelend het is...

hallo

ik heb hetzelfde

ik mocht wel een zoutoplossing gebruiken die je zelf maakt niet koopt.

dampo werd mijn niet geadviseerd vanwege de menthol .
moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit geweten heb

sterkte ermee

groetjes josje

hoi,
ik heb vooral 's avonds last van een dichte neus.
mijn moeder maakte vroeger ook altijd gebruik van de halve ui methode.
ik niet. sinds ik zwanger ben, walg ik van de geur van ui en augurk.
mij was bij de apotheek geadviseerd om inderdaad zoutoplossing te gebruiken, maar dat hielp voor geen meter. ik maak nu gewoon tijdens hele erge nachten zelf zoutoplossing en spoel mijn neus daarmee. let wel, dat je het niet te sterk maakt.

ik heb nagevraagd waarom normale neusspray afgeraden wordt, en het bleek inderdaad niet direct schadelijk te zijn voor de baby, maar sommige sprays hebben bepaalde stoffen die bij sommige mensen weeen kunnen opwekken. dit komt niet vaak voor, maar volgens deze persoon kan het wel.

succes ermee!

Gr. Sara

Terug
Bovenaan