Last van ogen door zwangerschap?

Dag dames,

Sinds mijn zwangerschap heb ik erg veel last van mijn ogen, zelfs al voor ik de test had gedaan.
Als er wind of zon is, vooral op de fiets beginnen mijn ogen gegarandeerd te tranen en ook als ik moe word, zijn mijn ogen het eerst aan de beurt.
Eerst dacht ik dat het kwam door aircondition of ventilators bij het uitgaan,
maar het wordt eerder erger dan beter.
Hebben meer zwangeren hier last van?
Of zou het kunnen dat je sneller vatbaar bent voor hooikoorts ofzo?

Graag jullie reactie!

Hoi..

Allereerst van harte met je zwangerschap
Ik ben zelf nu 37 weken zwanger van ons eerste kindje..en draag lenzen...ik heb totaal geen last van men ogen gehad ofzo....wel als ik moe ben dat ik zoiets heb van ik doe ze lekker ff uit maar dat had ik voor die tijd ook al!!
Maar ik was laatst bij hans anders voor oogcontrole en die zeiden wel dat er vrouwen zijn die meer last van zere en droge ogen krijgen in de zwangerschap!!!
Gelukkig heb ik dat zelf niet maar het zou dus wel heel goed kunnen

Ik hoop datje hier wat aan hebt

Liefs Engeltjuhh

Ik ben blij dat ik niet de enige ben!
Draag al een bril dus kan helaas geen lenzen uitdoen ofzo.
Hopelijk gaat het snel voorbij, en anders maar proberen wat vaker een zonnebril op te doen.
Liever dit dan de hele dag misselijk.

Ha Femke,

allereerst: gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel leuk!

Ik had tijdens mijn zwangerschap ook last van mn ogen hoor. Droeg lenzen, dat ging na een week of 10 echt niet meer, net alsof er zand in mijn ogen zat. Dus overgegaan op de bril. Nu nog steeds (helaas), mn dochtertje is morgen 5 weken. Het zullen de hormonen wel zijn. De verloskundige hoort het wel vaker, zei ze tegen mij.

Geniet van je zwangerschap!

Ukkie26, mama van Lise

Hallo Femke,

Ik geloof ook dat het er een beetje bij hoort, ik heb ook sneller droge en prikkende ogen. En die huilbuien maken het niet beter! Ik draag ook al vaker een zonnebril of een hoedje, ook tegen de vlekken.

Succes ermee!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Hoi Femke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben nu 7 weken en heb dezelfde klachten! Ik heb altijd al last van hooikoorts, maar dat ik nu juist minder dus denk niet dat het dat zal zijn. Wel heb ik last van pijnlijke ogen en kan ook mijn lenzen niet goed meer verdragen helaas....

Herkenbaar dus!

Groetjes!
Anouk

Hoi Femke,

Ik ben nu 7 weken en heb dezelfde klachten! Ik heb altijd al last van hooikoorts, maar dat ik nu juist minder dus denk niet dat het dat zal zijn. Wel heb ik last van pijnlijke ogen en kan ook mijn lenzen niet goed meer verdragen helaas....

Herkenbaar dus!

Groetjes!
Anouk

Hoi Femke,

Herkenbaar dus!

Groetjes!
Anouk

Terug
Bovenaan