Last van rug/bekken na bevalling

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik ben inmiddels een jaar geleden bevallen, maar heb nogsteeds erge pijn in mijn onderrug. Ben al meedere keren onder behandeling geweest bij de fysio/bekkenbodemtherapeut,maar helaas helpt dit niet. Nu willen wij graag voor een tweede gaan. Ik heb alleen echt angst voor het verloop van een eventuele 2de zwangerschap ivm mijn klachten. Zo erg dat ik twijfel of we het wel moeten doen. </p><p>Zijn er meer die dit soort klachten zolang na de bevalling heeft gehad? En wat heeft evt geholpen? En hoe is de 2de zwangerschap verlopen? Of is er om deze reden niet voor een 2de zwangerschap gekozen? </p>

Hi! 
Ik heb ook rugklachten over gehouden na de bevalling, al heb ik dat nooit aan elkaar gekoppeld... probleemzone zit net boven mijn billen.
de fysio vertelde me dat mijn been/heupspieren niet genoeg ontwikkeld zijn waardoor ik tijdens het lopen steeds door mijn heupspier klap. Mijn rug vangt die klap en gaat dus vast zitten. Met oefeningen is dit goed onder controle te krijgen.
ondertussen ben ik 21 weken zwanger van de tweede. En nu merk ik dat het begint te trekken in mijn rug. Zolang het kan werk ik nog door. En met massage is het los houden van de rugspier goed te doen. Als massage liggend te pijnlijk is, ga dan op handen en knieën zitten. Zo trek je de wervel uit elkaar?

Geen ervaring. Maar ik zou je core misschien wel,begeleidt trainen voordat je aan een 2e begint dan! Dan weet je dat al je spieren in theorie sterk genoeg moeten zijn. 

@wolkjes daar zit het bij mij ook inderdaad! Fijn dat het voor jou onder controle is te houden met oefeningen.
@mamA J  Ja dat is inderdaad ook iets waar ik het met mijn man over heb gehad. Om alles sterker te maken. Bedankt! 

Terug
Bovenaan