last van......wat????

hallo dames,

sinds een week zit pascal absoluut niet lekker in zijn velletje.
wil niet meer slapen overdag. zo gauw we hem na de voeding in zijn ledikantje leggen lijkt hij panisch te worden.
schud met zijn hoofd, maait met armen en benen.
begint te huilen, wat eindigt in hysterisch krijsen.
op de arm slaapt hij wel, of hazeslaapjes in de wipstoel.
we waren net zo blij dat hij meer sliep overdag.
we zijn naar de ha geweest, en zij verklaarde dat er lichamelijk niks mis was, longen en darmen klonken goed. geen koorts, oortjes waren schoon.
waarschijnlijk heeft hij last van zijn ontwikkeling.
pascal is vandaag 11 weken. dan zou hij volgens het oei ik groei boek, of laat zijn met de vorige sprong (maar die heeft ie gehad) of vroeg met de 12 weken sprong.
pffffffffff, geen idee hoor. hebben jullie kleintjes hier ook last van (gehad), iemand nog ideen?

smooty

Connor heeft het ook wel enigzins en die is morgen 11 weken..... sprongetje kondigd zich aan nu. Hij gaat wel slapen maar wordt echt krijsend wakker. Alsof ie een verschrikkelijk nare droom heeft gehad. Nou ja, het gaat wel weer over, het is ook allemaal veel wat ze leren en kunnen ineens. Kan me wel voorstellen dat het beangstigend voor ze is....

morgen om 1 uur naar het cb. de arts daar wil pascal zelf zien. en we gaan het vreemde gedrag bespreken. het vreemde gedrag houdt in dat pascal;
- van uit het niks kan gaan krijsen.
- vanuit krijsen opeens stil valt en slaapt
- in een spasme schiet (soms) als we de trap met hem af lopen.
- hoofd schudden en ongecontroleerde arm en beenbewegingen.
- nauwelijks slapen.
- in het niets staren
- het lichaam aanspannen als bij een kramp.

er komt epilepsie in mijn familie voor.
daar ben ik erg bang voor.
mijn moeder heeft t gehad, mijn zusje heeft t sinds ze ong 11 jaar is.
vrouwen zijn drager, terwijl jongens het sneller ontwikkelen. ik heb nog nooit zo veel gerookt als het afgelopen uur. kan wel janken. marc is aan t werk, ik moet straks nog. en zie als een berg op tegen morgen. denk alleen maar; stel dat, wat als.......

smooty

hier ook last gehad ervan hoor
alicia is morgen 14 weken en zomaar ineens 2 weken geleden niet meer in bed willen slapen. een uur na de voeding weer willen drinken.
ongecontroleerde arm en been bewegingen kunnen komen omdat hij erg boos is.
wanneer je baby ouder word wil hij liever bij je zijn.
een soort schijdings angst dat als baby ontwikkeld word.

hier is het zo dat als alicia in de box ligt te spelen ze een van ons moet zien. gebeurt dat niet dat is het meteen hysterisch krijsen

Is goed dat de arts toch even wil zien. Kan me vorstellen dat je je zorgen maakt als het in de familie zit enzo.
Ik vind het ook wat heftiger klinken wat je beschrijft dan een sprongetje. Maar hoop dat het niks ernstigs is.

Succes.

Tjerk is de laatste paar dagen ook zo overdag. Wel op mijn arm slapen maar zodra hij de wieg in gaat begint hij al. En die dingen die jij beschrijft herken ik ook. Maar ik dacht dat hij last had van de warmte en me aan het uitproberen was. Ik zet de babyfoon uit als ik hem op bed heb gelegd en zet em 10 minuten later weer aan. Dan is hij meestal wel stil.

In het ziekenhuis had hij ook zoiets raars en heb ik het met de kinderarts ook over epilepsie gehad, omdat hij trok met zijn mondje, zijn oogje heel snel op en neer ging en zijn armpje bewoog als een soort 'tic'. Maar zij heeft me gerustgesteld dat epilepsie bij baby's eigenlijk nog niet voordoet en pas op latere leeftijd ontwikkeld. Ook had ze het er over dat het zich dan heel anders zou manifesteren.

Neem nog maar een pafke (buiten) en ik kan het me voorstellen. Heb die week in het ziekenhuis menig pakje verslonden.

Sterkte meid

ben vanmiddag naar de arts van het cb geweest.
ze heeft me 100% verzekerd dat het geen epilepsie is. Eigelijk zijn alle gedragingen afzonderlijk van elkaar.
het spasme op de trap komt van een verstoring in zijn evenwicht. het gevoel dat je hebt op de schommel in je maag of hoofd. oplssing is, pascal met zijn gezicht naar me toe van de trap lopen. en niet op de arm.

de ongecontroleerde bewegingen, en het staren heeft te maken met een lichte afwijking in zijn linker oogje. daarvoor worden we door gestuurd naar de oogarts. waarschijnlijk is het goed te corrigeren, door het goede oogje elke dag een paar uur afteplakken. en met speeltjes enzo het linkeroog te stimuleren.

het plotselinge krijsen en stilvallen heeft te maken met de overgevoeligheid van zijn buikje. we gaan nu een week nutrilon pepti proberen. officieel is dat voor kindjes met koemelk allergie. de eiwitten zijn volledig verknipt, en daardoor beter op te nemen door het lichaam.

verder is pascal overgevoelig voor elk geluid en elke beweging. hij wil alles zien en horen, en volgen. daarom draait hij zo met het hoofd. want je kunt nooit alles tegelijk zien en/of horen.

het niet willen slapen is een fase zegt ze. gewoon elke dag rustig blijven proberen hem weg te leggen.
steeds wat langer.

op zich zijn alle maffe gedragingen overgroeibaar.
dus we moeten rustig volhouden, en afwachten.

t toppie nieuws was dat pascal nu met 11 weken, 6900 gram is en 61,5 cm.
hij doet t dus heel netjes ondanks alle malligheid.

zo nu een peukje om t te vieren, hihihi.
pfieuw, wel een mega opluchting.

dikke blije knuf
smooty

Fijn meid. Weer een geruststelling. En dat oogje trekt wel bij. Hij doet het voor de rest goed, dus slapen komt wel weer. (sprak ik hoopvol met een krijsende Tjerk op de achtergrond) Ben er heel nu wel heel zeker van dat het uitproberen is. Als hij op mijn arm is, is alles goed, wieg in de buurt, wordt het krijsen.

Terug
Bovenaan