Lastig met avond slaap

<p>Hoi,  mn dochtertje is 18 weken en slapen in de avond gaat een beetje moeizaam, we gaan rond 1815 uur richting bed, altijd doen we hetzelfde gordijnen, uitkleden, verschonen, pyjama aan, fles en dan boeren en slapen. Dus rond 1830 uur ligt ze. Ik maak er geen feestje van, praat al zachtjes of nauwelijks, maak har niet druk etc. Nu valt ze dus pas iedere avond om 1930 in slaap, een uur lang ligt ze te klooje. Praten, lachen, woelen, hoofd naar links dan weer hoofd naar rechts, speen erin speen eruit etc etc.  Ze is het rond 1815 echt zat en ook echt moe, daarom gaan we al zo vroeg richting slaapkamer en ligt ze om 1830.  Iemand tips? </p>

Misschien zo’n muziek dingetje aan?
Wij hebben er eentje met natuurgeluiden, gaat automatisch uit na 10,20 of 30 minuten, en gaat weer aan als de baby huilt..

Ik had dit ook een lange tijd, mijn zoontje wou hoe dan ook niet voor half 8 slapen. Nou weet ik niet of het een fase was of iets anders maar we hebben het ritme iets veranderd zodat hij iets later naar bed kan. Nu doet hij nog een slaapje in bed rond 4/5 uur zodat hij het nog even volhoud.

Waarom niet gewoon wat later naar bed dan? Mijn dochter gaat gewoon als ze aangeeft moe te zijn, of dat nu om 19 of 21 uur is..

Inderdaad gewoon wat later naar bed. Als ze een uur lang ligt te kletsen is ze toch niet mie genoeg. Ga na het eten lekker ff met haar wandelen ofzo en dan in bad. Dan kun je het nog een uurtje rekken. Om 19.30 uur slapen is een heel normale tijd! 
Ik heb mijn dochter nooit zo vroeg op bed gelegd. Ze slaapt altijd pas om 19.30-20.00 of soms nog later. s Avonds sluiten we de dag nog ff gezellig af in plaats van gelijk na het eten naar bed te gaan. Ik ga ook vaak nog ff met haar naar buiten s avonds. 

En je moet jezelf niet teveel vastpinnen op een bedtijd. Ze zal haar ritme nog vaak veranderen. Er zijn periodes dat ze keurig om 19.00 gaan slapen, ook periodes dat dit pas 21.00 of later is!

Wauw, slaapt ze echt om 19.30 uur? Ben jaloers!
Mijn dochter (4mnd)  slaapt altijd veel later pas.. en dan de hele ochtend! En ‘s middags nog een keer. Deze ritme heeft ze vanaf de geboorte. Tussendoor komt ze wel voor voeding maar slaapt rustig door. Heb al geprobeerd haar goed wakker te maken, maar dat werkte niet voor ons. 
Sinds een paar dagen slaapt ze pas rond 23 uur met 1 x een uitschieter om 24 uur! Hoop echt dat het een fase is, ‘k draai overuren hier! 
Ik zou echt blij zijn als ze een uur ging brabbelen en dan in slaap valt. 

Is het erg als ze poos wakker in haar bedje ligt? Mijn nichtje had altijd heel veel baat bij even een eigen rustig veilig plekje. Als ze niet huilt en duidelijk moe is maar tevreden in der bedje zie ik het probleem niet.
Mijn dochtertje zelf slaapt goed, dus daar kan ik niets hurtig over zeggen maar m'n nichtje vind het dus heerlijk om rustig wakker in der bedje te liggen soms. 
Raar? 

Terug
Bovenaan