lastige ontlasting

Ik ga ff een heel vies onderwerp aankaarten, maar ik vroeg me af of iemand misschien tips heeft.

Al een tijdje is mijn ontlasting niet goed. of dat wil zeggen, dat ik niet kan poepen zonder enorm te gaan persen... en dat doet dan weer pijn. als ik moet plassen en het gaat erlangs dan geeft dit een branderig gevoel, net als je zoutoplossing op een wond gooit.

Ik loop elke dag een stuk, eet voldoende vezels en toch blijft het lastig.

Sorry voor het vieze onderwerp, maar vroeg me af of iemand me kan helpen.

Hoi,
Peperkoek..
En een krukje onder je voeten zetten, hierdoor is je darm in een rechte lijn en gaat het gemakkelijker!
Trouwens niet vies hoor, we doen het allemaal,,haha
Groetjes MJ

- Lijnzaad helpt erg goed, dat eet ik nu zelf vaak.
Je kan het bij de drogist halen of bij de supermarkt, je kan het gewoon door de yoghurt doen.
- Verder kan je activia drink of activia toetjes nemen, is alleen duurder maar werkt ook super.
- Bij de apotheek kan je ook lactulosedrank krijgen dit is een mierzoet drankje en kan je 30 ml per dag van nemen, hier worden je darmen niet lui van, het neemt vocht op uit je lichaam in je darmen waardoor je ontlastig zacht word.
- kiwi's eten daar ga je ook goed van naar de wc
- verder blijft drinken heel belangrijk, zet zelf een kan van anderhalve liter in de koelkast met daarin light sap of water of spa rood en moet ik voor mezelf gewoon naast de melk bij brood eten opdrinken.

Succes ermee,
enneh... tis idd haha niet het schoonste onderwerp maar gelukkig poept iedereen ;-) dus ist niet zo raar.

Liefs Marina

Terug
Bovenaan