lastige ontlasting

Hoi,

Hoezo vies onderwerp..............we gaan allemaal naar de wc hoor! hihi dus geeft niks.
Ik heb super ervaringen bij lijnzaad (verkrijgbaar in de supermarkt van zonnatura)
Idd door de yoghurt of vla enz je proeft er niks van maar helpt super!
Verder heb je van activia bekers yoghurt(naturel 500 ml) smaken heel mild erg lekker en dan deed ik daar ook wel de lijnzaad door en het werkte super!!
Verder wat ik de clienten(werk in de thuiszorg) adviseer is lauw warm water op nuchtere maag dat doet ook vaak wonderen.
Sucses en hoop dat het snel beter gaat!!

liefs louise

Ontbijtkoek ja, wij noemen dat peperkoek,,haha
Raden ze na de bevalling ook aan, maakt de ontlasting zachter!
Lastig als het niet lukt, heb daar ook soms last van, helaas
Succes
Liefs

Heb er ook last van gehad, gaat nu stukken beter. Heb vezels in een zakje van de gyneacoloog die ik naar behoeven kan gebruiken. Gaat die dag en dagen erna dan gelijk beter.
Verder: zorg ervoor dat de drol zich niet in allerlei bochten hoeft te wringen. Bijvoorbeeld door het krukje: maar ook lekker naar achter hangen (tegen wc-klep) helpt mij wel. De gang naar beneden is dan makkelijker. Geldt trouwens ook tijdens de bevalling hoorde ik laatst

Succes!

Ontbijkoek geprobeerd.... en je raad het ikke naar de wc... maar tot mijn afgrijzen zat er bloed bij het afvegen.... waarschijnlijk ietsje gescheurd??? schrok me helemaal het apelazeres...

Drink en beweeg voldoende en nu gebruik ik jullie tips er mooi bij... heb al activia gehaald, ontbijtkoek... zit aan de brinta.. (schijnt ook te werken) krukje bij de wc gezet... (mijn vriend kon zen lachen niet meer inhouden toen ik uitlegde waarom grrr)

Nu maar hopen dat het straks beter gaat... en anders ga ik lekker ff meneer de dokter bellen :D

Hey,
Fijn dat je meteen naar de wc kon, maak je niet meteen zorgen als het zo moeilijk gaat kan er best wat bloed bij zitten, daarnaast heb je door de druk van je baarmoeder best kans dat je inwendig een beetje aambeien hebt!
Ook zijn de aders daar beter doorbloed en staat er dus zowiezo wat meer druk op, echt niks om je zorgen over te maken, zeker niet als het helder is, als je ontlasting zwart uitziet wel meteen ff contact opnemen dat is bloed wat eerder in je darmen of zelfs daarvoor al bij je ontlasting is gekomen!
Lekkere vent heb jij,,haha,, kunnen ze wel he lachen, ze zijn toch echt mede oorzaak van die kwaaltjes!!
Succes ermee
Liefs MJ

Hallo,
Erg vervelend ,moeizame stoelgang ..
Ik ken het ,momenteel gaat het stukken beter.
Errug veel drinken 2 tot 2,5 liter per dag mag rustig en beweging waar mogelijk hielp mij goed .
Als je aandrang voelt direkt gaan ,ontspannen en buikademhaling.. ,liefst niet zelf beginnen met persen om aambeien en wondjes te voorkomen .(meepersen mag wel.) Lukt het even niet ,flink bewegen en na 10 min. opnieuw proberen ..
Dit advies kreeg ik op mijn cursus zwangerfit .
Succes ermee en hopelijk help het jou ook.
groetjes Lianne

Terug
Bovenaan