lastige zoon

hallo   we hebben een zoon van 6 en een dochter van 2.
maar het gaat over onze zoon ,hij is zo dwars als je hem waarschuwt dan begint hij alleen maar dom gedrag te vertonen als schreeuwen en slaan met de deuren en stampen op de trap. worden er niet goed van.zoals vanavond ook weer spuugt ie zomaar op de grond in de kamer stuur hem op bed,is hij weer uit bed gegaan en heeft op ons bed geplast, en als je dan vraagt waarom krijg je dom antwoordt nou omdat dat niet hoort, nou dan moet ik me als moeder echt inhouden en zeg dan ook weer dingen die ik helemaal niet meen ,zoals laat je morgen wel adopteren of was je maar nooit geboren.en dat gaat zo al een mooie paar maandjes aan. en ik weet ook wel rustig blijven maar ja op zon moment ik weet het even niet meer .
noemen ze dit nu kleuterpubertijd,of spoort hij gewoon niet.
 
Moeilijk zeg!
Vraag  jullie  een paar dingen af:

Heb je een vast ritme in de dag? Duidelijke regels? Ben je consequent over het algemeen?(soms natuurlijk niet, heeft iedereen), slaapt je zoon goed, gaat hij op tijd naar bed? Speel je elke dag wel even met je zoon (geef je hem expliciet echt even de aandacht?) Heb je het zelf te druk en /of zit je niet lekker in je vel?
Het is voor de meeste mensen een drempel, maar je zou hulp kunnen vragen... deskundige hulp als je het echt niet meer ziet zitten.
Want opmerkingen als: was je maar nooit geboren, en morgen laat ik je adopteren....oei! Die prent hij wel in! Dat onthoudt hij wel, en hij ziet het onderscheid niet of je het wel of niet meent! Het brengt wel schade aan zo'n jochie. Maar het is natuurlijk uit onmacht.
Misschien is er meer aan de hand met je zoon. Heb je op school al eens naar zijn gedrag gevraagd, of een gesprek gehad? Je kunt via de school hulp krijgen van de schoolmaatschappelijk werkster! Die kan jou helpen met je problemen met je zoon en eventueel doorverwijzen!
Heel veel sterkte!
 
Jeetje, je hebt inderdaad wel een dwarse zoon.
Maar kan het niet zo zijn dat hij 'denkt' dat jullie je dochter meer aandacht geven? Haar liever vinden etc? En dat hij door zo te reageren toch aandacht krijgt? Al is het alleen maar negatieve aandacht. Het moet toch ergens door komen?

Misschien kan je wat met je zoon alleen iets ondernemen. Of je man iets met hem alleen. Zodat hij alle aandacht krijgt en dan leuke dingen met hem doen en komplimentjes geven. Zodat hij het leuker gaat vinden om aandacht te krijgen als hij positieven dingen doet.
Of hem laten helpen ergens mee en zeggen: wat ben ik trots op mijn grote zoon, ik wist niet dat je dat al kon...

Natuurlijk is het niet makkelijk om zijn negatieve gedrag om te zetten in positieve, maar reageren met: ik wou dat je nooit geboren was.... oeh... dat zou ik nou echt nooit zeggen, ook al ben ik heel erg kwaad op mijn kids. Wat moet dat pijnlijk zijn voor je zoontje om dat te horen... En waarom zou hij zich dan nog lief gaan gedragen, papa en mama willen hem toch niet....

Snap dat je dat zegt uit onmacht en je meent het ook niet, maar je zegt het wel....

Veel succes met jullie zoon, ik draai soms ook door van die van mij (5 1/2 en 7 jaar) wat een apekoppen kunnen dat zijn en het is heel normaal dat je dan teveel je stem verheft of iets zegt wat je niet meent, maar denk eraan het is ook nog maar een jongetje van 6 jaar. Hij is afhankelijk van jou....

Groetjes R.

 
hij krijgt aandacht genoeg, we doen altijd speletjes met hem alleen,papa gaat altijd met hem zwemmen , we lezen veel samen.we spelen samen met lego en blokken. wat dat betreft daar ligt het niet aan. aandacht genoeg. soms te veel,want dan schiet mijn huishouden er zelfs een beetje bij in.
 
Heej hoi..

Ik herken alles wat je vertelt over je "lastige" zoon hoor.
Wij hebben een dochter van 4 en die doet precies hetzelfde.
Straf geven helpt niets en ze trekt zich er geen ene bal van aan.
100 keer per dag op de trap zetten heeft geen enkele nut.
Haar op bed sturen heeft geen zin want dan scheurt ze gewoon het behang van der muur af of gooit met alles door haar kamer heen.
En als je der dan waarschuwt is het : 'ik doe het niet weer en ga nu luisteren'
Iets wat ik dan al zo vaak heb gehoord.
Pfffff wordt er zo af en toe heel erg gek van.
Ik denk dat het aan de leeftijd ligt hoor.
Groetjus corina
 
hallo

denk dat het de leeftyd is mijn zoontje van 4 is op het moment ook zo dwars
niet normaal en dan heb je ook nog eens de vakantie er bij tussendoor
hij heeft constant een grote mond en een weerwoord en het laatste woord moet hij altyd hebben GEKGEKGEK word ik ervan
maar 1 troost we zijn dus niet de enigste mijn moeder zegt gaat wel weer over maar soms moet ik me inhouden kan hem wel achter het behang plakken die ik niet heb hahaha!

want wat je ook doet niets is goed we zijn er allemaal dagjes mee weg geweest en dan zijnn we 2 uur in de julianatoren wil meneer naar huis en dan zijn we zwemmen is meneer chagerijnnig krijgt hij eennieuwe fiets omdat hij fietsen kan is dat weer niet goed hij kan op zijn manier niet remmen onderweg en ga maar door
het zal wel een fase zijn ik gooi hem of naar bed of negeer hem want ook al doe ik lief terug krijg toch boze reacties terug

nou moeders veek succes ermee!!

groeten
 
dank jullie wel voor de reacties.
weet nu gewoon het hoort er gewoon bij(jammer genoeg)
maar inderdaad je kunt niks goed doen lijkt het wel ,stapelgek wordt je er van.
hoop dat die fase dan maar gauw over is.
en als ik eerlijk ben,ben ik blij dat de school weer gauw begint
is er weer wat rust in huis.
 groetjes
 
hallo,
het gedrag van uw zoon heet stress. zoek uit waar hij stress van heeft. ik werk dagelijks met kinderen en zie veel niet uit te leggen gedrag waar ik mee bezig ben gegaan. op zoek naar de oorzaak, het is helaas vaak stress. je HEBT het gedrag, je BENT het gedrag niet. je  BENT niet lastig maar wat je DOET is lastig.
groetjes knof
 
Terug
Bovenaan