Late April moeder

Hoi allemaal.

Ik ben een late april moeder, die toch graag bij de club wil. Ben vaak aan het lezen op forums, maar er gaat niks boven informatie van moeders die in het zelfde schuitje zitten met een even oude baby.

Ik ben de mama van Tygo, geboren 13-04-2011.
Tygo en ik hebben al een hoop meegemaakt. Hij heeft Reflux, dat er veel te laat is uitgekomen (geen dank aan CB) en heeft nu een flessen probleem. Voedingen doen hem nu geen pijn meer, maar de fles blijft geen pretje voor hem. Verder drinkt hij mede dankzij dat probleem nu wel nog maar 4 flessen 200cc en slaapt s'nachts heerlijk door.

Verder heeft hij aangeboren staar (beide ogen) en is vorige week geopereerd aan beide oogjes. Ben nu druk aan het druppelen en aan het testen wat hij inmiddels kan zien.

Ben benieuwd hoe het inmiddels met jullie kindjes gaat? Wat drinken ze? Hoeveel slapen ze op een dag? Wat zien ze en kunnen ze? Hoeveel lachen ze? En wat voor geluidjes maken ze?

Tygo loopt wat achter door zijn zicht, maar ik heb in mijn omgeving ook geen vergelijkingen met andere baby's.

Wat een hoop vragen he? Haha

Liefs
 
Hoi hoi,

Ten eerste nog gefeliciteerd!

Wat vervelend van de reflux! Maat toch prettig dat hij nog maar 4 flessen heeft. En binnenkort kan je ook met hapjes beginnen, dan hoeft hij straks ook minder flessen natuurlijk!
En wat heftig van zijn oogjes! Heeft hij er nu zelf veel last van? Hopelijk wordt het wat beter!

Ik ben 10-04-2011 bevallen van mij zoontje ronan en hij doet het hardstikke goed. Hij is nu rond de 7 kilo en 62 cm. Volgende week gaan we met de hapjes beginnen. Eerst sliep hij overdag niet veel, weczijn gaan inbakeren en dat hielp wel. Maar hij is ook een buikslaper. Maar dit eigenlijk alleen overdag, 's nachts slaapt hij altijd op zijn rug en sliep ook al vroeg door. Hij heeft nog wel 5 flessen (180 cc, 6 schepjes) we kunnen echt niet wachten tit hij de laatste fles van 00.00 niet meer drinkt want t is toch wel vermoeiend!
Hij slaapt 's ochtends vaak nog wel na de 1e fles van 8 uur, zo'n 2 uurtjes ofzo. Overdg zit er niet echt een ritme in. Verschilt per dag. En na de fles van 20.00 is hij een half uurtje, uurtje wakker en slaapt dan door. We maken hem om 00.00 wel wakker. Anders wordt hij om 4.00 wakker ofzo en dat is nog vermoeiender.

Hij lacht heel veel en 'kletst' ook volop tegen ons of zijn muziek mobiel met gekleurde clowntjes. Hij pakt speelgoed met 2 handen vast en stopt alles in zijn Mond. Ook zijn handen haha soms probeert hij ze allebei tegelijk, wat natuurlijk niet lukt. Hij heeft een sterk nekje en houdt zijn hoofd al een hele tijd zelf overeind en kijkt omhoog als hij op zijn buik ligt. Ook heeft hij hele sterke benen! Vond het cb ook haha. Hij 'staat' als we hem vasthouden heel stevig op zij benen. Wel met veel gewiebel natuurlijk!
Hij volgt ons en speelgoed ook met zijnoogkes en reageert ook op geluid door zijn hoofd hier naartoe te draaien.

Nou het is een heel verhaal haha. Maar zo heb ik geloof ik wel antwoord gegeven op je vragen!

Het is bij april rustig omdat ze op een forum zitten. Ik lees hier wel altijd en spiek af en toe bij maart.

Liefs myet
 
Hallo!


Jeetje wat heb jij al veel moeten meemaken met je kleine!respect & sterkte met de oogjes!

Zoë is 16 april geboren. Ze weegt 5800 gram en is 61cm. ze slaapt 15-17 uur per dag. in de nacht komt ze meestal rond 4.30 voor een voeding maar daarna slaapt ze verder.laatste tijd begint ze vaker door te slapen tot 6.30. ik goed bv op verzoek 6 tot 8 keer per dag. als ik kolf en de fles geef (kdv bv) drinkt ze ongeveer 120cc per keer. ze lacht de hele dag door & maakt uuuuhhhh ahhhh guuuhhh geluidjes zo schattig! ze begint beetje dingen te pakken en om te rollen maar we staan echt ah begin v deze ontwikkeling.
Ze kan haar hoofd wel al goed zelf omhoog houden!

af en toe ook last v reflux,echt heel zielig maar gelukkig heel af en toe. verder is ze een blije baby. nou ook hier een heel verhaal.

groetjes luna
 
Een operatie al op deze leeftijd. Dat is heftig. En reflux ken ik, heeft nl onze kleine ook.
Sterkte in ieder geval met de oogjes! En ik hoop dat de reflux minder is/wordt.

Onze kleine (Madeleine) is geboren op 20 april. Ze weegt ruim 6 kilo en is 61,5 cm lang. Ze slaapt 's avonds van 19.00 uur tot 1.00 en na een flesje valt ze weer in slaap tot 6.00 uur. Overdag slaapt ze 3x. Maar de ene keer slaapt ze langer dan de andere keer.
Ze krijgt 5 flessen van 150 cc water. En deze drinkt ze op. Eigenlijk moet ze naar 4 flessen van 180. Maar ze is erg gevoelig voor veranderingen. Dus alles rustig aan.
Vandaag voor het eerst naar de creche gegaan voor wennen. En nu ligt ze bekaf op bed. Ze was er maar 2 uur, maar ze heeft niet geslapen.

Ze is bezig met het leren rollen. Maar dat lukt nog niet zo, tot haar eigen frustratie. Ze moppert er op los.
Ze kletst tegen alles en is dol blij met haar babygym en knuffeldoekje.

Succes!!
Groetjes,
Carla
 
z een operatie op die leeftijd!! wat vervelend!

mijn zoon is van 21-4 en weegt ruim 7kilo.
hij drinkt 7flessen per dag van 150cc(, gaat rond 21.30 naar bed en komt er rond half8/8uur weer uit.
overdag slaapt hij van 12uur tot 14.30 in zijn bed.
en smorgens en eind van de middag vaak een half uurtje, die dutjes doet hij in de wandelwagen of box.

hij stopt zijn handjes erg veel in zijn mond, en pakt speelgoed en doekjes met zijn beide handen van. ook de babygym is favoriet.
hoeveel hij precies ziet weet ik niet, volgens mij kan hij de hele kamer doorkijken, hij volgt iedereen met zijn ogen, maar hoe duidelijk hij dat ziet...
sinds een paar weken rolt hij op zijn buikje maar komt nog niet terug op zijn rug!
lachen doet hij erg veel, vaak vandie echte schaterlachjes! echt geweldig om te horen en zien!

al met al dus een heerlijk en erg makkelijk mannetje! al zie ik hier dat hij in vergelijking met julie baby's wel vaak de fles krijgt!
 
Mijn dochter is van 11-04-11. Ze weegt 6,7 kg en meet 65 cm.

Ze krijgt gewoon borstvoeding, 5-8 keer per dag, ik tel de voedingen niet.

Ze rolt op haar zij en grijpt naar speeltjes. Verder zit ze veel met de handjes in haar mondje en zoekt ze graag contact met andere kindjes. Vooral met haar broers, daar moet ze veel om lachen.

Ze slaapt ongeveer 16-18 uur per dag, meestal in haar bedje maar regelmatig ook in de wagen en soms nog in de box.

Heftig, die operatie van je zoontje. Wat zijn de vooruitzichten voor hem?
 
Hallo,

Ook ik kom nu pas op deze site kijken.
Ik zat al wel bij de april mama's van zwanger.nl

Ik heb heel veel respect voor je met wat je allemaal door moet maken met die reflux en oogjes.

Ons zoontje is van 19-04.
Ook wij weten hoe het is als je kleintje al geopereerd moet worden.
Die van ons is geopereerd met 8 weken.
Hij had een Pylo. Een verdikking in de maakspier naar de darmen toe. Ook werd er bij hem eerst reflux gedacht vanwege het vele spugen.
Maar dit bleek niet zo te zijn. Na de operatie heeft hij nergen meer last van gelukkig.

Ons zoontje heet (trouwens) Jens.
Hij was bij ons vorige CB bezoek 8 kilo en 65 cm lang. Hij krijgt 4 flessen van 180 cc + 6 schepjes.
En fruithapjes. Van het weekend wil ik groente hapjes gaan proberen.

Zijn dag schema ziet er ongeveer zo uit:

07.15 wakker worden.
07.30 eerste fles.
08.00 spelen/knuffelen etc
09.15 Fruithapje en diksap drinken
09.30 naar bed.
11.15 wakker worden
11.30 tweede fles
12.00 lekker spelen/wandelen etc
13.00 naar bed
15.15 wakker worden
15.30 uur 3e fles.
16.00 uur lekker spelen etc
17.15 nog een slaapje.
18.30 wakker worden.
19.00 lekker douchen of in bad
19.30 laatste fles.
20.00 naar bed.

Deze tijden wisselen nog wel eens een half uurtje.
Maar dat ligt eraan hoelaat hij 's ochtends wakker wordt. Ik moet zeggen dat wij als we dit ritme een beetje aan houden hij op zijn vrolijkst is!
Ook al zijn we de hele dag bij iemand anders, wij blijven dit ritme hanteren.

Jens pakt ook allemaal dingen vast.
Brabbelt er vlink op los.
Probeer met zijn tong mij al na te doen met gekke geluiden.
En sinds deze week zit hij voor het eerst in een kinderstoel! Jens kan al aardig goed los in een stoel zitten. Natuurlijk doen we dit niet veel langer dan 10 min. Rollen doet hij nog niet zo goed.
Als hij het al probeerd blijft hij hangen op zijn zij.
Maar ja daar en tegen is hij ook snel met zitten.
Ieder doet het allemaal op zijn eigen tijd!

Dus ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken over de ontwikkeling van jou kleine.
Als ik alle verhalen zo lees, loopt ie lekker mee.

Groetjes Myrella
 
Terug
Bovenaan