late avondvoeding of laten slapen??

Wij geven rond half 12/12 nog een fles, omdat mij verteld is dat ze dan beter een nachtritme opbouwen. Voorheen lieten we haar slapen als na fles van uur of 8 eindelijk om 9 of half 10 sliep. Ze werd dan rond 2/3u 's nachts wakker. iemand zei me dat ze wel die laatste voeding nog moet hebben omdat ze moet 'leren dat ze die ruk van 8 naar 2u moet verleggen van bv 12 naar 5/6u.

nou lees ik op inbakeren.nl weer dit:Op een geven moment slapen kinderen vaak één lange periode, bijvoorbeeld van 20.00 tot 2.00 uur. Wakker maken voor een late voeding haalt vaak niets uit. Een kind ligt dan net in zijn diepe slaap, drinkt weinig en wordt 4 uur later toch weer wakker.

precies dus wat er bij ons gebeurt...wat denken jullie, wat moet ik aanhouden??? Als ik namelijk haar laat liggen en pas rond 2u voedt komt de volgende voeding waarschijnlijk rond6u en zit ik niet meer rond 8u 's ochtends....

pff, ik vind het wel een gedoetje hoor, hoe het allemaal zit met voeden/hoeveelheden en tijden...;)

Liefs

Hoi Tilly,

Om de vier uur voed ik onze meid, ze krijgt nog bv van me. Ik probeer te tijden af en toe een beetje te manipuleren door haar een half uur eerder of later te voeden. Je hoeft niet perse iedere dag rond dezelfde tijd te voeden, als ze maar genoeg krijgt!
Wij proberen rond 23:00 uur altijd de laatste voeding te geven. Gister sliep ze door tot 04:30 uur! Heerlijk! Toen weer gevoed en sliep ze weer door tot 08:30 uur. Wat zit er toch een klok in die kleintjes he? En wees gerust, de nachtvoeding wordt bij de meeste kindjes pas minder rond een week of 8 oud. We hebben dus nog eventjes....
Succes!

Groetjes, Irene

ja blijft echt lastig he, een goed ritme krijgen.

Ik zou proberen de tijd tussen de voedingen een beetje op te rekken. Zodat je de laatste fles tussen 22.00 en 23.00 uur kunt geven.
En als het goed is laat je kindje dan 's nachts vanzelf steeds meer tijd tussen de voedingen.

Ik gaf tot vorige week volledig borstvoeding (nu krijgt julia ook 2 flesje, de rest nog bv) en ik gaf dit op verzoek. Ik heb Julia gewoon zelf het ritme laten bepalen in het begin. Op een gegeven moment kwam zo overdag tussen de 3 en 3,5 uur en 's nachts tussen de 4 en 4,5 uur. Regelde ze helemaal zelf.
Inmiddels krijgt ze tussen 22.00 en 22.30 uur de laatste voeding en komt ze 's nachts tussen 4 en 6 uur.
Ik probeer de tijd tussen de voedingen zo te krijgen dat ze de laatse voeding rond 22.00 en 22.30 krijgt.
En meestal lukt dat wel. Soms zit er 's ochtends maar 3 uur tussen de voeding. Maar 's middags weer 4, 5 uur.

Kinderen geven vaak zelf wel aan wanneer ze honger hebben en regelen meestal zelf een ritme. Dus komt helemaal goed. Geef het gewoon de tijd!

Liefs Maartje

ps. stel je vraag ook even op het septemberforum, daar zijn ze actiever.

Hoi Tilly,

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Ailynn slaapt de 6 uur die ze 1x tussen de flessen door mag van 8 tot 2 in plaats van 12 tot 6 zoals we graag willen haha

We hebben geprobeerd haar dan om 12 uur wakker te maken zodat ze daarna die ruk zou maken, maar dat helpt niet, ze komt netjes dan om 4 uur weer :)

Heeft dus helemaal geen zin. Ik laat haar voorlopig maar zelf de tijden bepalen en probeer er overdag wel meer ritme in te krijgen zodat ze hopelijk straks 's nachts ook meer ritme neemt/krijgt.

Wel let ik erop dat ik overdag veel tijd voor haar neem bij het voeden en er 's avonds kort de tijd voor neem. Even verschonen, flesje en dan weer in bed.

Groetjes en veel succes
Wendy

@ Wendy,

Ik moet maandag naar cb en zal het daar ook nog een svragen, maar denk dat ik haar anders maar weer gewoon laat slapen en dan zie ik de volgende dag wel weer hoe het ritme zit...Flesje 's nachts houden wij ook zo kort en donker mogelijk en alleen een als ik een poepbroek ruik verschoon ik.

@maartje

Ik heb mijn vraag idd ok nog even op september forum neergezet. Had ik laatst ook gedaan, zijn idd wat actiever...haha

Ik kan niet wachten tot Jeevan door slaapt s'nachts mijn meiden sliepen na 2 weken de nachten door ik gaf ze om 23 uur de laatste fles en ze werden pas om 6 of 7 uur s' ochtends weer wakker maar bij hem duurt het wat langer hij krijgt om 12 uur zijn flesje en word weer om 3 uur of als ik geluk heb om half 4 wakker hij heeft het nog nodig om de 3 uur ach er komt een tijd dat ie zal door slapen
ik hoop dat je hier wat aan hebt
liefs

hoi hoi.
ik geef om 12 uur de laatste fles en dan geef ik haar weer om 5 uur de fles ze zit nu op 5 flessen per 24 uur en ze is nu 4 weken oud.
ik, ben er voor om haar zo in het ritme te krijgen want als je de kleine uit zich zelf laat komen kom je waarschijnlijk niet uit met de rest van de dag en te snel achter elkaar de fles geven is ook niet goed.
maar ja het blijft lastig mee eens.
groetjes anouk

Mijn kleine meid is nu 11 dagen oud maar vind het ook lastig hoor,vooral als ze snachts komt rond 4uur,omdat ze dan zeggen dat je de ochtend voeding echt erin moet houden om je eigen ritme een beetje op de rails te krijgen.
Ik geef haar dan op advies van de Vk een klein beetje tot de 7uur.
Tis gewoon moeilijk hihi

Terug
Bovenaan