late avondvoeding of laten slapen??

onze jongen krijgt rond half 12/12uur de laatste fles en slaapt dan meestal tot 5uur/6 uur maar soms komt hij ook wat eerder.
overdag voed ik op verzoek maar kom in totaal nog wel op 6 flessen per 24 uur geef nu wel 10cc extra water per fles want hij had wat last met zijn ontlasting op deze mannier krijgt hij voldoende voeding en op zijn mannier nog een beetje extra.
af en toe lijkt hij s'avonds wel eens onverzadigbaar maar wil hem ook niet overvoeden
hij is nu bijna 3 weken oud

Ik mag natuurlijk niet te vroeg juichen, maar gisterenavond na de laatste fles van half 12( we hadden haar naar oppas gebracht en ze werd wakker toen we weer thuis kwamen, vandaar toch maar weer een 'late fles'gegeven) de puckababy(dank je blossom) aan en onze dame werd pas om half6/6u wakker. Nu hopen dat dit geen toevalstreffer is en ze met name ook overdag lekkererder gaat slapen :).

Goed om te lezen! Hopelijk is het inderdaad niet eenmalig...
Gisteren avond had onze kleine hele avond krampjes, tot 1 uur huilen, vanochtend heb ik haar om 8 uur wakker moeten maken!! Heel apart..
Liefs

Hey Tilly,

Ik ben van het septemberclubje.

Onze stan sliep ook NET het verkeerde ritme. Ik heb de fles van 7 uur opgeschort na half 10. Zodat hij ipv van 7 tot 3 van 10 tot 6.30 slaapt.

Je kunt iedere dag een kwartiertje of een half uurtje met voedingen rekken totdat je in het juiste ritme zit.

Wij maakte hem in het begin ook rond 11 uur wakker voor de 'nacht' voeding. Maar af en toe kregen we hem OF niet wakker, en hij dronk altij maar een kwart flesje....

We hebben de fles van 11 dus eruit gegooid en de vroegere fles naar half 10 verplaatst.

succes

Voor mij al weer even geleden, maar onze man viel na de fles van 20.00 inslaap en sliep door tot 5 uur.
Als ik hem om 23.00 wakker maakte voor een fles werd hij ook wakker om 5 uur naar 2 avonden moeilijk doen met die laatste fles ben ik er mee gestopt.
Hij groeide goed en kreeg voldoende binnen . ik zou hem dus gewoon lekker laten slapen en zelf vroeg onder de wol kruipen.
20.00 is nu nog zijn bed tijd. Hij is bijna 3

succes

Hallo,

Wij hebben het geluk dat onze zoon na 2 weken al de nachten doorsliep. Hij is nu 2,5 maand. Wij geven hem rond 23.00 uur de laatste fles. We moeten hem dan wel wakker maken. We leggen hem daarna weer in bed en dan slaapt hij door tot 06.00 / 07.00 en soms zelfst 07.30 en vanmorgen 08.30. Ideaal. Dat is fijn voor de weekenden, kunnen wij ook uitslapen. Vanaf a.s. maandag mag ik weer gaan werken en dan gaan we terug naar de ochtendfles van 07.00 uur.
Dus moeten we hem wrs weer wakker maken.
Ik wacht nog met de fles van 23.00 uur overslaan. Hij krijgt om 19.00 uur de fles en soms wel eens wat eerder. Dus denk als ik nu die laatste fles over ga slaan dat hij s'nachts wakker wordt.

Terug
Bovenaan