Late eisprong , over tijd maar negatieve test

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben een nieuweling hier en hoor graag jullie ervaringen en tips misschien? Mijn vriend en ik zijn al even bezig voor een kindje. Omdat het niet lukte en ik geen eisprong voel, ben ik eens op zoek gegaan naar mijn ei met behulp van ovulatie testen. Nu heb ik meestal een positieve test tussen 18-22 dagen bij een cyclus van 29 dagen. Dat is volgens mij redelijk laat? Zijn er dames die dit ook hebben maar wel zwanger hebben mogen worden?</p><p>Ook zit ik vandaag op dag 31, 2 dagen “over tijd” voor mijn doen. Vandaag heb ik een CB zwangerschaps test gedaan: negatief. Wel heb ik afgelopen dagen wisselend pijnlijke borsten, steekjes onderin mijn buik, wisselend hoofdpijn en een rommelende buik. Het voelt niet zoals het normaal voelt als mijn ongesteldheid er aan komt, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen..☺️ Ik vraag me af of er meer zijn die ervaringen zoals hierboven hebben die jullie willen delen met mij? Ben soms bang dat m’n ei gewoon niet voldoende tijd heeft om in te nestelen..? </p><p>Misschien als de ongesteldheid uit blijft over een paar dagen nog maar een keer testen..</p><p>Heel verhaal ☺️ Ik hoor graag jullie ervaringen/verhalen! </p>
 
Ik wilde de tekst hierboven aanpassen maar dat ging niet. Wat ik wilde toevoegen: Deze maand had ik een positieve ovu test op dag 20, gezellig gemaakt en nu zit ik dus op dag 31 met een negatieve zwangerschaps test.. kan het zijn dat het nog aan het innestelen is of net ingenesteld is en een test het hcg nog niet meet? 
 
Ik had zelf de laatste tijd een eisprong op dag 18 en een cyclus van 30 dagen, dus net ietsje minder extreem dan bij jou, maar een kortere luteale fase (eisprong tot menstruatie) dan 14 dagen komt best veel (langer trouwens ook wel) en is niet meteen reden tot zorgen. Maar het is heel normaal om pas ergens tussen 9-18 dagen na eisprong positief te kunnen testen als je zwanger bent, wat in jouw geval dus zomaar een week na NOD zou kunnen zijn. Daarbij maakt het nog een klein beetje uit hoe gevoelig de test is die je gebruikt (CB is niet het meest gevoelig), maar de grootste variatie zit toch gewoon in hoe snel de zwangere hormonen aanmaakt.
Het feit dat je menstruatie tot nu toe uitgebleven is, is natuurlijk wel een hoopvol teken. Ook als de innesteling nog gaande is of de hormoonlevels nog te laag zijn kan dat al wel genoeg signalen afgeven om je menstruatie te onderdrukken. Ik zou waarschijnlijk 1-2x per week een test ertegenaan gooien tot je ongesteld wordt of een positief resultaat hebt. 
 
Dankjulliewel voor jullie reacties en info! Ik wacht het af en gooi er inderdaad ergens komende week dan nog maar een test tegenaan als ik niet ongesteld wordt.. spannend! ☺️ Hopelijk binnenkort een positieve test in handen! 
 
Hoi elsiejoy 
vandaag had ik heel minimaal licht roze bloedverlies, als in paar druppels in wc en 2 x van de 6 toiletbezoeken een heel licht roze op m'n toilet papiertje. Ik dacht mijn ongesteldheid komt er aan dus maandverbandje gepakt maar is eigenlijk alleen maar minimaal bruinig bloed (?) ingekomen. Heb wel steken in m'n buik en mn buik voelt beurs. Ik verwacht dat mn ongesteldheid er aan komt.. een innesteling op dag 32 lijkt mij niet echt het geval toch? Dat is wel heel laat? Wat denk jij? Sorry voor alle details ☺️
 
Ik herken me volledig in jouw verhaal. Mijn cyclus is normaal ook 29 dagen, eisprong is wisselend en laat zo rond dag 20. Vorige maand ook flink over tijd en steeds negatieve testen... Uiteindelijk op dag 38 menestruatie gestart pas. Na overleg arts is het mogelijk een vroege miskraam geweest bij mij. Hopelijk voor jou beter nieuws!
 
Hann wat naar om te horen dat het een vroege miskraam is geweest bij jou. Was dit vorige maand of deze maand voor jou? Komt je NOD van deze maand er nog aan? Hopelijk mag het de volgende ronde raak zijn bij jou! Voor mij is het even afwachten wat het morgen gaat doen denk ik, mogelijk is dit het begin van de menstruatie.. maar als het hierbij blijft durf ik nog wel stille hoop te hebben.. en anders gaan we er volgende maand gewoon weer voor! 
 
Terug
Bovenaan