laten huilen als het nog geen etenstijd is??

Hallo. Weer een vraag aan jullie (hoezo onzeker??)
Ik probeer Teun nu om de 4 uur te voeden.
Soms gaat het goed maar hij komt ook vaak een uur te vroeg.
Laten jullie hem dan gewoon huilen?
Ik heb al geprobeerd om een beetje te geven maar dan eet hij daarna niet goed,of blijft hij huilen tot hij meer krijgt. Ik vind het zo zielig als hij zo huilt.
Ik heb wel een speentje maar die wil hij hoogtens een kwartier of tot hij in de gaten krijgt dat daar niks uitkomt. Wat doen jullie?
Groetjes Mikkie.

Als hij echt honger heeft en ontroostbaar is, dan geef ik mijn manneke gewoon zijn flesje. Vaak slaapt hij ergens anders op de dag wel weer wat langer en kom ik weer 'op schema'.

Groetjes
Wasabi

Hoi Mikkie,

Het ligt er een beetje aan of hij zo af en toe te snel komt, dan zou ik hem gewoon geven. Als je het met een beetje aandacht en de speen niet kan rekken, dan heeft hij waarschijnlijk gewoon honger. Zolang je op een dag nog uitkomt op het juiste aantal flesjes, zit je goed. En als het vorige flesje bv niet helemaal leeg was, of als hij flink gespuugd heeft, is het alleen maar logisch als hij wat sneller komt.

Mijn dochtertje kwam dat ze een week of 5 was eigenlijk steeds te vroeg voor de fles, heb dat toen als aanleiding gezien om wat meer in haar flesje te doen  en soms tijdelijk een flesje extra te geven als ze het nog niet opdronk. Toen ze met 9 weken weer te snel kwam en al 5 flessen van 180 met 6 schepjes dronk, ben ik begonnen met Nutrilon Forte te geven. Ze was namelijk wel goed op gewicht en had dus niet meer nodig, het CB raadde aan om alleen de 1e en laatste voeding te doen, maar al snel ben ik alle voedingen Forte gaan geven. Sinds een paar dagen krijgt ze Friso Extra aan daar reageert ze nog veel beter op. Geen huilbuien meer 1 uur of langer voor dat ze haar flesje zou moeten krijgen.
Ik wou dat ik dit eerder had geprobeerd, ben bang dat Marieke een paar weken lang regelmatig honger heeft gehad.... ik heb nu een vrolijkere baby waar ik dus ook meer van kan genieten.

Reden voor mij om voeding voor hongerige babies te proberen, was dat ze lang voor haar volgende fles begon te huilen, eigenlijk bij elke fles. En als ik besloot haar toch maar eerder te geven, dronk ze de fles ook meteen leeg.

Beetje lang verhaal, en misschien voor Teun helemaal niet relevant, maa ik wou het toch even met jullie delen.

Groetjes, Erica

hoi,
Mijn kleine had daar ook last van hij werd steeds eerder wakker, en ben toen overgestapt op friso extra in combi met friso 'normaal'.
Als jou kleine er erg vaak last van heeft dan kan je gewoon een schepje friso extra in de fles doen,   dat vult iets meer dus blijft je kleine langer slapen.
Nu is hij 3mnd en krijgt 5x per dag 180cc.
's morgens 7uur  5 schepjes extra en 1 schepje normaal, om 11/3/7uur 4 schepjes extra en 2 schepjes normaal en om 11 uur 6 schepjes extra.
Maar je kan zelf gewoon varieren...

Succes!

Als je kindje gaat huilen omdat hij zijn voeding wil, dan lijkt mij dat hij niet toe is aan een schema van om de 4 uur. En eerlijk is eerlijk, ik zou het zelf ook niet fijn vinden als ik maar om de 4 uur iets mocht drinken...

Groetjes,
Helena

hey hey,

Chelsey eet wel netjes om de 4 uur, maar als ze eerder komt krijgt ze ook eerder haar voeding, ik laat haar geen honger lijden, ze komt niet voor niets, ze komt  daarna wel 4 uur later. Ik geef mijn meissiej iig gewoon eten als ze daarom huilt.

Groetjes Claudia
trotse mama van Chelsey

Hoi!

Ik heb ook een tijd lang geprobeerd de tijd tussen de voedingen te rekken door met de kleine te gaan wandelen, hem te badderen etc. Maar uiteindelijk regelt hij het toch zelf. Uiteindelijk is er zowel toen ik borstvoeding gaf als nu met de flesvoeding gewoon vanzelf een goed schema uitgekomen: 6.30 - 9.30/ 10.00 - 12.30/13.00 - om 16.00 een fruithap - 16.30/ 17.00 en 22.00 uur

Mijn enige advies is probeer er niet te krampachtig mee om te gaan...(vond ik zelf ook heel erg moeilijk hoor want eigenlijk zou mijn ukkie terug mogen naar 4 flessen per dag...)

groetjes kim

Nooit je baby laten huilen als hij/ zij honger heeft!
Hoeveel krijgt Teun per keer en op hoeveel flessen zit-ie per dag?
Anne (10-10-2006) heeft het nu nog dat ze om de 3 a 3,5 uur komt. Blijkbaar heeft ze het nodig. Ben een paar dagen bezig geweest om het idd te rekken dmv badderen, wandelen enz. Maar het werkt niet. Dus waarom idd om de 4 uur? Omdat het volgens het boekje zo hoort? Als je maar niet teveel gaat geven per dag daar moet je wel op letten.

Groetjes Gerda en suc6 ermee!

Terug
Bovenaan