Laten huilen 's nachts

A

Anoniem

Guest

Ik kom net bij het CB vandaan voor Luna. Gewoon op het inloopspreekuur geweest om even te wegen. Ze is nu 4730 gr. (geboorte gewicht 3670) dus in dikke 3 weken tijd is ze een kilo aangekomen, ben blij dat dat bij ons niet zo snel gaat haha.

De verpleeg kundige vroeg hoe het ging en ik vroeg om tips omdat ze snachts ook gewoon rustig om de 2 1/2 a 3 uur voor de fles komt en dat ze geen enkele overslaat snachts. Het antwoord van onze verpleegkundige....: Laat maar brullen!! Ga om het half uur maar heen om haar te aaien en te troosten maar gewoon lekker laten brullen, valt van zelf weer in slaap en dit houd je een paar nachten aan!! Dan is ze zo van de nachtvoeding af....

Oh dit lijkt me erg moeilijk.... Ik weet niet of ik dit over mijn hart kan verkrijgen.... Ik wil het wel proberen en zou de buurvrouw al vast waarschuwen maar toch....of ik (of mijn hartje) dit vol houd...?
Hebben jullie dit wel eens gedaan?? Ik weet ook niet of ik haar er tijdens het troosten wel uit kan halen om te wiebelen tijdens het troosten.... Of mijn moeder zei dat ze het vroeger ook zo deden maar dat ze dan soms wel eens wat water gaven... Maar ik weet niet of dit ook juist dan tegen werkt en dat ik het me zelf dan nog moeilijker maak.....

Monique

NIET DOEN!!!!!!!

Je kleintje wordt er alleen maar angstig door. Ik heb niet echt een oplossing, ik gaf bv en daar mogen ze gewoon veel van hebben.

Ik heb het laten huilen nooit gedaan, je moederinstinct is in deze volgens mij wel het beste. Je kunt ze ook nog niet verwennen.

Misschien is je kleintje erg hongerig, of heeft het 's nachts alleen vooral de behoefte om bij je te zijn.

Sterkte met de nachten,

Miriam, mama van hugo (17 maanden)

Ik zou Jim ook niet zo lang kunnen laten huilen, een tip is misschien om overdag iets eerder de fles (borst) te geven, zodat ze 1 fles meer krijgt en daardoor, meer verzadigd naar bed gaat en dan misschien door gaat slapen, maar mijn dochter ging pas met 3 maanden doorslapen, ik denk dat het bij ieder kind anders is. Ik vind ze nu nog te jong om te laten huilen tot de volgende ochtend. Jim kwam op een gegeven moment om de 1,5 uur en toen had ik wel zoiets van, je krijgt nog geen eten en wist ik het te rekken tot 3 uur met een speentje. Nu wordt hij ingebakend en slaapt hij wel beter 's nachts, maar doorslapen nog echt niet.

Gr Christa

Hoi Monique,

Ik zou Tessa ook niet kunnen laten huilen hoor. Ze huilt zich op een gegeven moment echt helemaal over de rooie, dat is toch hardstikke zielig.

Tessa heeft  een ingebouwde wekker voor de nacht. Ze komt standaard rond 2:00 uur, soms iets later. Daarna rond 7:00 uur. En ze wil daarna ook echt niet meer slapen, pas na haar volgende flesje weer.

Ik moet aan het eind van de ochtend naar het cb. Ik ga dan ook meteen even vragen hoe en wat met het nachtflesje, want wil daar toch wel erg graag vanaf. Misschien iets veranderen met de avondvoeding zodat ze meer verzadigd de nacht in gaat.

Kruimel

Hoi,

Ik geef Ronny om 23.00 uur de laatste fles, en meestal slaapt hij s'nachts redelijk door hij meld zich van zelf en dan geef ik heb s'nachts nog een extra fles. Maar s'nachts laten liggen en gewoon door laten huilen doe ik niet want als hij huilt heeft hij honger of een vieze luier.

groetjes van miranda

Hoi,

Kan me voorstellen dat jullie weinig nachtrust krijgen als de kleine zo vaak s ´nachts honger heeft. Ze hebben nu natuurlijk ook nog geen gevoel voor dag of nacht.
Maar je kindje laten huilen s ´nachts zou ik ook niet kunnen en daarnaast raden ze dat bij ons op het cb af.

Denk dat je weer op je moeder intuitie moet afgaan. Misschien helpt het om overdag altijd licht te laten (gordijnen open) en s ´nachts altijd donker te laten, een klein lampje aan als je voeding geeft etc.

Succes en groetjes Sylvia

hoi hoi
ik ben het wel eens met het cb,ik doe het zelf namelijk ook.
het is zo dat het maagje gaat wennen aan de nachtvoeding en dan ben je er vorlopig nog niet af.
het is best moeilijk natuurlijk om je kindje te laten huilen,maar het is wel het beste hoor.
en net wat ze zeggen troost het even en leg het dan weer terug.
liefs sil

Ooh ik kan het niet hoor. Helt lijkt me heerlijk om v/d nachtvoeding af te zijn maar ik vind haar nog zooo klein. Ik zou een voeding minder al geweldig vinden. Tja ik snap het cb best idd, ze wennen zo aan de nachtvoeding maar ik kan het lichamelijk en geestelijk niet aan. Ik ben nu al gebroken na 2 a 3 keer opstaan snachts, laat staan om je kindje de hele nacht te laten huilen.... Daar gaat mijn hart en mijn slaap..... Ik wacht er denk ik nog ff mee.
Ik heb het eenmalig geprobeert te rekken een half uurtje, nou de volgende voeding kwam ze gelijk een uur eerder en ik was al gesloopt.... Het lukt me gewoon nog niet.

Monique

Terug
Bovenaan