Laten huilen of juist niet?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ons kindje van 1,5 week begint elke avond als wij naar bed willen gaan te huilen. Alsof wij niet mogen slapen haha.. </p><p>Hij slaapt nog niet in zijn eigen bedje (nu nog tussen ons in, in een nestje). Het lukt nog niet om hem in zijn bedje te krijgen. Dit proberen we elke avond maar begint dan meteen te huilen.</p><p>Nu vraag ik mezelf wel af: moeten we hem gewoon eens 10 min of zo laten huilen? Of toch meteen oppakken als ie huilt?</p><p>Ik hoor zoveel verschillende dingen van mensen om mij heen... Er wordt bijv. gezegd dat je een baby ook gewoon eens 15 min moet laten huilen omdat hij anders gewend raakt dat hij bij elke kik opgepakt gaat worden en je dit lastig afgeleerd gaat krijgen. Dit willen we natuurlijk niet!</p>

Gefeliciteerd allereerst! Laten huilen of niet is inderdaad een moeilijk onderwerp altijd. Dat vind ik zelf ook. 
Ik zou een baby'tje van 1,5 week niet te lang laten huilen. Hij is pas net op de wereld na 9 maanden in jouw buik te hebben gezeten dat is niet niks.
5 a 10 minuutjes huilen moet wel kunnen, vind ik. Sommige kindje huilen altijd even voordat ze gaan slapen om prikkels te verwerken. 
Wees niet bang dat je hem verwend. Dat heeft hij nu echt nog niet door. Toen onze zoon zo klein was, huilde hij vaak rond etenstijd veel. Dat hield hij soms wel 3 uur vol. Het hielp hier goed om 'm een flesje te geven en hij 1 van ons in slaap te laten vallen. Daarna konden we 'm vaak wel wegleggen. Ook hielp met hem heen en weer lopen goed om 'm rustig te krijgen.
Onze zoon is nu 6 maanden en begint nu dingen door te krijgen. 

Tsja ik denk: huilen is hun enige communicatie, dus ik laat niet huilen.. maar je hoort na verloop van tijd wel verschil tussen jammeren en huilen. Jammeren laat ik soms wel even gebeuren. Zon kleintje snapt nog niks en dus is verwennen nog geen ding. Lekker even knuffelen dus.

Ons dochtertje is ook 1,5 week oud en wil ook niet graag in haar eigen bedje slapen. Ze begint dan direct te piepen/ huilen en wil lekker bij ons liggen. Ik snap dat wel want ze is natuurlijk 9 maanden lekker bij mij geweest. Dus dat zijn heel veel overgangen tegelijk. Wat wij doen  is haar op ons borst in slaap brengen en haar dan inbakeren en wegleggen. Soms wordt ze wakker en huilt ze. Ik of mijn partner troosten haar dan weer op mijn borst, breng haar weer in slaap en probeer het dan opnieuw. Laten huilen zorgt ervoor dat ze zich alleen maar heel gestresst gaat voelen en klaar wakker is. Wat jammeren of piepen laat ik haar soms wel want daarna valt ze dan soms wel in slaap met mijn hand op haar buikje. We nemen hier ruim de tijd voor, soms zijn we wel 2 uur bezig. Maar uiteindelijk lukt dit tot nu toe wel en slaap ze 3-4 uur in haar bedje. Na de nachtvoeding laat ze zich vervolgens makkelijker opnieuw wegleggen. Mij is verteld dat je een pasgeboren baby niet kunt verwennen, dus wij proberen lekker te genieten van het vele knuffelen. 

Zou hem nog niet te lang laten huilen.  Hij kan die connectie nog niet leggen dat hij gaat huilen om aandacht.  Dat begint pas rond de 6 maanden. Lekker veel troosten en knuffelen.  Slapen in eigen bedje komt vanzelf. 

Ik zou je kleintje lekker troosten. Hij is nog zo klein en snapt het allemaal nog niet. 
En vooral niks aantrekken van wat anderen zeggen. Hoe vaak wij al niet naar ons hoofd geslingerd kregen dat we haar moesten laten huilen. Vooral door m’n schoonouders en een oudere collega ??‍♀️ 
Slapen in eigen bedje komt vanzelf, heeft hier ook een paar weken geduurd. 
Mijn dochter is nu 5 maanden oud en ik merk nu dat ze het huilen vaak even nodig heeft om in slaap te komen. Maar ik wacht max 5 minuten en dan speentje of troosten. 

Nee. Ik zou hem niet laten huilen! Een baby zo jong huilt niet om aandacht want zover kunnen ze niet denken. Ze huilen instinctief en hebben je nodig. Juist nu is het hechtingsproces belangrijk 

1,5 week is nog zo jong. Hoor overal dat je ze dan nog niet kan verwennen of echt trainen op t slapen. Heb je al een geprobeerd een speentje te geven? Mijne word van de speen altijd meteen kalm. 

Terug
Bovenaan