Laten huilen of juist niet?

[quote quote=10195420]1,5 week is nog zo jong. Hoor overal dat je ze dan nog niet kan verwennen of echt trainen op t slapen. Heb je al een geprobeerd een speentje te geven? Mijne word van de speen altijd meteen kalm.[/quote]
Het speentje pakt hij soms wel, soms weigerd hij hem ook echt. 

Dank jullie voor de reacties. Het is altijd lastig inderdaad omdat je vanalles hoort ook. Wij gaan proberen om hem toch elke dag eens overdag in het eigen bedje te leggen, zodat het misschien went of zo. Overdag huilt hij namelijk amper tot niets en lijkt hij zeer tevreden :). Het begint vaak 's avonds, als wij ook naar bed willen gaan.

Is het niet zijn huiluurtje? Mijn zoontje had dit standaard om 17:00. En nog steeds is hij poepie vervelend rond die tijd en zijn we een half jaar verder.
Hij begon stipt die tijd te huilen. Lekker bij je houden, knuffelen, eventueel een beetje melk! (met bv heel handig)

Tijdens huiluurtje lekker bij je houden hoor! Hebben meeste kleintjes in de avonduren. En daarnaast 1,5 week is nog zo super klein. 
Trek je niks aan van wat andere zeggen, wat is jouw eerste instinctieve reactie als je baby huilt?

Het blijf een moeilijk onderwerp, laten huilen of juist niet. Ik zou als ik jou was gewoon eens een paar dagen kijken hoe het voelt om niet meteen op te pakken, maar even te laten huilen. Ik ging dan elke 5 minuten even kijken, speentje in, hand op de wang, zeggen dat ik er ben en dan weglopen. En dat iedere 5 minuten. Als ze echt overstuur raakte was het een ander verhaal, dan pakte ik haar wel gewoon. Bij mij, of eerder bij haar, werkte dus die 5 minuutjes laten huilen, wel heel erg want het leek alsof ze dat gewoon even nodig had om in slaap te komen. 
En als je dan zelf na een paar dagen denkt, nee dit is het niet, dan zou ik me er ook niet te druk om maken. Zo klein kun je ze nog niet verwennen, dat is pas met een paar maanden. Dus dan lekker knuffelen! 

Hoi

Gefeliciteerd!
Ik heb mijn dochter tot aan de 5 maanden nooit laten huilen. Vooral niet toen ze zo jong was. Als ze bij 1,5 week huilen dan is dat niet voor niks.
Aandacht, krampjes etc.. Laten huilen gaat je hier echt niet bij helpen.

Hoe ze nu is met 7,5 maand? Kan lekker alleen spelen, kan een hele dag mee op pad, slaapt in dr eigen bedje vanaf 6 weken, valt zelf in slaap zonder te huilen.
Dus verwennen doe je echt nog niet.

Mijn mening; speentje of pink erin en lekker bij de pakken. Ze kunnen zichzelf momenteel nog niet troosten dus hebben papa of mama nodig. Wij hebben ook heel wat met dr afgelopen omdat ze zon krampjes had etc. Ook altijd op de momenten dat we wilde slapen ;-)
Wat iedereen tegen je zegt, het wordt echt beter haha. Wat ik al zei, met 6 weken sliep ze op haar eigen kamertje en huilde ze eigenlijk niet meer dat we naar haar toe moesten.
Alleen dan zit je tussen de 3, 4, 5 maanden en kan het weer beginnen :-D

Huilen of niet, ik heb ook lang in dubio gestaan.... De ene ouder is er fel op tegen. De ander ziet het nut van ontprikkelen erin.
Uiteindelijk ben ik gewoon mijn moeder gevoel gaan volgen en heb ik mij bewust verdiept in wat voor soort huil hoor ik nu? Na een week had ik de meeste door en wist ik hoe te handelen. Bij de ene ga ik direct kijken, troosten en loop ik weer weg. Mocht ze dan blijven huilen, na 5 min weer opnieuw. En dat max 3x. Is ze histerisch dan haal ik haar direct eruit.
Die 3x 5 min ritueel heeft ons enorm geholpen haar te leren begrijpen. En ja, soms moet je even volhouden. En ik ben blij dat dit nu lukt. Want soms is ze gewoon heel moe en heeft ze het huilen nodig om te ontprikkelen. Dan slaapt ze daarna soms 3/4 uur achter elkaar. Had ik haar er met de eerste kick uitgehaald, dan had ik tot de volgende voeding met een kind gezeten. Die waarschijnlijk dan nog niet slaapt. Of op je slaapt ? in het begin absoluut niet erg. Hebben wij de eerste weken van genoten. Op een gegeven moment wil je zelf ook iets anders doen ?
Ze is nu 4 mnd oud en heeft zowel overdag als 's nachts geen moeite om in haar eigen bed te slapen.
Ik zou zeggen volg jou gevoel. Jij weet wat voor jullie het beste is. En 's avonds huilen begrijp ik wel. Ze hebben nog niet het dag/nacht ritme. Wij hadden het ook. De eerste twee weken heeft ze 's nachts op ons buik geslapen. Anders wilde ze niet. Het gaat over.

Terug
Bovenaan