Laten huilen, troosten, uit bed halen??? TIPS!

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,
mijn dochter is nu bijna 16 maanden en heeft altijd goed geslapen.
De laatste dagen wordt ze steeds huilend wakker.
Bijv. ze gaat om 19:30u naar bed en dan om 21:30u huilend wakker. Als ik naar haar toe ga en pak haar op dan is ze ze stil, soms geef ik nog wat bv, leg ik haar terug in bed en vervolgens gaat ze weer verder huilen. (zoals nu!)
Ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet, vooral omdat ze dit normaal niet doet. Moet ik haar nu troosten of laten huilen? Wat vinden jullie?

groetjes van Sonja
(p.s. volgens mij is ze niet ziek ofzo)

Hoi Sonja,

Irritant he! Feline heeft dat ook de laatste 2 weken. Heel soms moet ze nog een boer laten of heeft ze ineens dorst. Maar vaak is er helemaal niks aan de hand en blijft ze een uurtje op en gaat ze daarna rustig slapen.
Ik denk dat het een fase is. En Feline slaapt overdag nog 2 tot 2,5 uur dus misschien moet ik proberen er 1,5 uur van te maken.

groetjes Maris

Omdat het niet de gewoonte is dat ze huilend wakker wordt, zou ik haar toch troosten. Dan krijgt ze een veilig gevoel en misschien zie je nu nog niet dat ze ziek is, maar wordt ze wel ziek. Ik bedoel dat er misschien een tandje of verkoudheid aan zit te komen. Mijn dochtertje wordt soms ook om half 10 of half 11 huilend wakker. Ik pak haar dan uit bed en dan is ze stil. Ze hangt dan al tegen me aan en binnen 5 minuten kan ik haar slapend terug in bedje leggen. We maken er geen probleem van. Ik weet natuurlijk niet of dit de juiste manier is. Maar ik luister ook naar mijn gevoel. Het hangt ook van de situatie af. Vanavond lag mijn dochtertje nog maar 5 min. in bed en toen wilde ze er alweer uit. Dat heb ik niet gedaan.

Succes ermee!

Nou daar ben ik alweer.
Ik kan dus echt zo slecht tegen het huilen van mijn dochter. . . . . Na 10 minuten hield ik het niet meer en heb ik haar toch uit bed gehaald. Ik heb haar beneden even in de box gezet en toen was ze stil, ik hoorde wel wat harde scheetjes, dus misschien dat ze wat krampjes had.
Na een kwartiertje heb ik haar weer in bed gelegd en ze slaapt nu weer.
Ik blijf het lastig vinden maar vind het wel leuk om te lezen hoe jullie daarmee omgaan.
Groetjes van Sonja en alvast bedankt voor jullie snelle reacties.

Hoi Sonja,

Ik kan er ook slecht tegen hoor! Vooral de manier van huilen is soms zo zielig dat ik er pijn van krijg ( mijn man vind dat heel raar, maar kan er zo naar van worden)
En net als de andere reactie (even naam kwijt): gewoon je gevoel volgen. En buikkrampjes kan ook natuurlijk. Feline had het vorige week ook nadat we bieten hadden gegeten. Zo zielig.

Gelukkig is ze weer gaan slapen.

Voor jou ook alvast weltrusten.

groetjes Maris

Hoi Maris,
dat heb ik dus ook, krijg echt een naar gevoel als ze huilt (niet als ik weet dat ze zich aanstelt hoor!), maar als zo hard huilend wakker wordt vind ik altijd zielig. Mijn vriend vind ook dat ik me aanstel maar die is nu voetballen dus ik ben ook nog eens alleen nu en dan kan ik er helemaal slecht tegen, haha. Ik hoorde net nog even een huiltje door de babyfoon maar dat was gelukkig 1x, dus ze was gelijk weer stil.
Nou ik kruip zo lekker mn bedje in en hoop dat mn moppie lekker doorslaapt,
groetjes van Sonja

Hoi Sonja

Ik doe eigenlijk precies hetzelfde als babybelle, toch troosten en idd na 5 min slaapt Jayden ookal in mn armen, misschien hebben de kindjes drukke dagen gehad en moeten ze veel verwerken of hebben ze eng gedroomd en het kan idd zo zijn dat ze ziek worden. Maar idd omdat het niet normaal voor je dochterje is om huilend wakker te worden zou ik haar ook troosten
nou welterusten alvast want ik las dat je al ging slapen!!!

xxxjes

Hoi Sonja,

Die mannen ook..... hahaha Ik weet dan inderdaad dat Feline zich niet aanstelt, want dat deed ze onder het eten ook en toen zei ik dat ze normaal moest doen en dat deed ze meteen hahaha. Zo grappig, ze probeert het echt wel eens uit.

Weltrusten en laat die mannen maar denk, wij vrouwen weten het toch beter :)

groetjes Maris

Terug
Bovenaan