Laten huilen

<p>Wat vinden jullie hiervan?</p><p> </p><p>Ik ben 24/7 bezig met mijn dochter troosten en dragen. Ze slaapt enkel bij mij. Naar osteopaat geweest en er was niets mis. Wel heeft ze last van reflux maar hier krijgt ze medicijnen voor. Standaard als ik haar naar bed breng huilt ze. Continu. Ik weet door dunstan babytaal dat het vermoeidheid huilen is. Ze stopt echter niet en het wordt steeds harder. Dit is niet in slaap huilen lijkt me want ze is helemaal overstuur. Ik weet het niet heb letterlijk alles al geprobeerd. Is er dan wat tegen laten huilen? Ik ben echt ten einde raad en voel me geisoleerd want wil zograag ritme krijgen dat ik alle prikkels vermijdt omdat ze anders nog meer overstuur is. Nu moeten we nog naar het cb ook wat ons ritme weer verstoord. Ik heb zoon oververmoeide baby terwijl ik haar optijd in stop maar het werkt gwoon niet want zw blijft wakker</p><p> </p><p> </p><p>Ik vraag dit omdat ik weer aan het werk moet en de oppas (mijn moeder) sit zo ook niet volhoudt</p>

Hoi Melissa,
Wat naar en vermoeiend voor je! Zo had je het waarschijnlijk niet voor je gezien. Ik weet niet of je al geprobeerd hebt om haar op haar zij neer te leggen met aan beide kanten een opgerolde hydrofiele doek? Baby’tjes met reflux slapen bijna niet op hun rug, omdat ze dit erg vervelend vinden. Vandaar dat ze steeds huilt en in slaapt valt bij jou. 
Heb je dat al geprobeerd?

Hoe oud is je kindje? Mijn zoontje is nu 6 maanden en heeft ook ernstige reflux. Slapen was verschrikkelijk, alleen maar in de doek.
Elk slaapje geprobeerd in bed, even wiegen, kietelen in bed en als het niet lukte in de draagdoek. Zo sliep hij sws en raakte hij niet oververmoeid.
Sinds 3 maand is er verbetering. Af en toe een minder dagje maar 3/4 keer slaapt hij na 5 minuten mopperen of een speentje brengen. 

Ze slaapt op de buik. Rug is echt geen optie bij haar. Ze is bijna 10 weken. 
Heel af en toe lukt het me maar moet wel blijven kijken ivm buikligging. Heb alles al geprobeerd van white noise tot wandelen tot toch maar bij mij slapen. Maar door al die ontevredenheid kan ik bijna niet genieten als ik zie hoe anderen het voor elkaar hebben dat hun baby keurig slaapt en ze gewoon wasje kunnen draaien oid. Dat heb ik dus echt niet. Ben een levend bed met daarop een baby die der draai niet kan vinden

Vervelend!! Mijn zoontje is nu bijna 15 weken en sliep de eerste drie weken overdag amper. Het bleek sowieso een buikslaper. Maar bij ons is hij lange slaapjes gaan doen nadat wij hem even lieten huilen (wel ernaast zitten) en tussendoor over zijn rugje wreven..  als hij echt van streek was (of is) dan eruit halen, troosten en weer neerleggen. het is nu een flinke slaapklop. Als ie op bed wordt gelegd kan ie nog wel even mopperen of huilen, maar het is ook vaak genoeg dat ie direct gaat slapen of juist eerst even met zichzelf babbelt of om zich heen kijkt. Succes!!!

Wat vervelend en vermoeiend! Ik herken het deels. Mijn dochter is nu ook 10 weken en wilde eigenlijk nooit in haar bedje slapen. Was altijd hysterisch huilen waardoor we haar de hele dag droegen.  Sinds een week er mee begonnen om de hele dag hetzelfde te doen en even geen uitstapjes. Verschonen-fles-knuffelen- spelen en dan inbakeren (Pacco) en naar bed. Ze heeft Zoe de pinguïn van Zazu en die zetten we op hartslag stand. Aan haar speen hangt een doekje die ik bij me heb gedragen. Ze slaapt op een donkere kamer, ook overdag ivm prikkels. Als ze het echt heel moeilijk heeft ga ik naast haar bedje zitten. Dit alles heeft begint nu na een week een beetje zijn vruchten af te werpen. Wennen aan een ritme duurt zo’n drie weken. 

Medisch gezien zou je evt een fysio of cb kunnen vragen voor een huisbezoek en eens met je mee laten kijken. Wellicht zien zij dingen die je zelf nog niet hebt gezien en kunnen ze wat tips geven. Volgens mij zegt je gevoel al dat er iets niet klopt, trek dan echt aan de bel (of meerdere bellen) en dring er op aan dat je zsm geholpen wilt worden. Mijn ervaring is dat artsen ed het vaak eerst afwimpelen de eerste drie maand.

Sterkte! 

Bij mij hielp het heel erg om toch vol te houden, mijn zoontje is nu 3 maanden en sliep tot aan 8/9 weken ook alleen maar bij mij. Ik ben begonnen met hem smiddags op bed te leggen, eerst was het meer brabbelen dan slapen maar op een gegeven moment begint ie toch wel moe te worden, dan aai ik hem over zn bolletje geef zn speentje en hij is vertrokken. Savonds vind ie het alleen minder leuk, dan zit ik echt wel een half uur/3 kwartier naast zn bed hem te troosten en zn speentje geven. Wanneer die echt heel overstuur raakt haal ik hem er wel even uit en lopen we een rondje, maar daarna gaat ie gewoon weer zn bedje in. Ik blijf dan bij m zitten tot ie slaapt. Volhouden volhouden volhouden!

Terug
Bovenaan