Laten huilen?

Hoi allemaal,
Nooya is nu 8 weken maar huilt best veel. Na het drinken speel ik even met haar, knuffelen en als ze tekenen van moeheid laat zien leg ik haar in haar bed. maar zodra ik haar neerleg begint ze te huilen. af en toe laat ik haar max 30 min huilen. soms is ze dan stil maar soms ook niet. dan pak ik haar toch op en is ze stil.
ik lees op internet zoveel verschillende verhalen. de een zegt dat je je baby absloluut niet moet laten huilen, de ander weer van wel. maar ik heb soms t idee dat ik niet anders kan. anders slaapt ze alleen maar als ze op mn arm ligt. en kan ik dus heel de dag echt niks doen.
ik weet niet wat ik moet....wie heeft tips?

Gr,
M

Hoi M.
Ik doe precies hetzelfde bij Jasmijn, maar bij ons werkt het wel. Meestal valt ze overigens na 5 minuutjes in slaap en is het dus geen issue. Mijn zus heeft alle 4 haar babies in een draagzak rondgedragen omdat ze anders niet stopten met huilen.
Ik zou doen wat voor jou goed voelt. Je kindje kan volgens mij nu nog niet 'manipuleren' en huilt echt met een reden. Te lang en te vaak laten liggen zou voor mij niet goed voelen, maar dat je haar wilt leren dat ze zelf in slaap valt is wel goed natuurlijk. Ik zou niet per se consequent zijn op dit moment, en gewoon doen wat het beste voelt en waar je kindje het beste op reageert.
Succes!
L

Anouk heeft het zelfde als Nooya! Ze is nu 9 weken oud. Valt regelmatig tijdens het voeden (fles) in slaap. Blijft lekker op mijn arm slapen. Als ik haar neerleg in haar bedje of de box, schrikt ze vaak al wakker nog voor ze ligt! Ja, en dan is het weer brullen. Vaak wil ze dan verder gaan met eten. Er zijn dagen dat dit de hele dag door gaat. Ik krijg het niet over mijn hart om haar te laten huilen. Zo'n zielig poppetje dat dan traantjes weg aan het pinken is! Ze is een knuffelkont dus dan maar even knuffelen. Uiteindelijk valt ze toch in slaap. Ze slaapt al een tijdje de hele nacht door gelukkig. Ze heeft het dag/nacht ritme blijkbaar al te pakken.
Maar een tip heb ik dus niet voor je. Ze wil denk ik net als Anouk gewoon lekker bij mama of papa zijn en dan is het goed! Dat zie ik maar als een eer!

Echt laten huilen dat doe ik niet dan pak ik Brannon
maar jengelen om in slaap te komen, ja dan laat ik hem natuurlijk wel huilen.
Ik merk aan hem dat als het niet lukt om te slapen en ik leg hem in de kinderwagen en rij even heen in weer in de huiskamer ( als ik geen tijd heb om naar buiten te gaan) dat hij daarvan eigen gelijk in slaap valt.
Dus ik leg hem in de kinderwagen als het slapen niet wil lukken!!

De kinderwagen werkt bij ons vaak ook wel. Maar laten huilen die ik idd soms wel en soms niet. Hangt er ook een beetje vanaf of ik er tijd voor heb, ze is tenslotte de vierde. Dan heb ik gewoon niet altijd tijd voor haar. Maar ik voel me er ook zeker niet lekker bij als ik haar laat huilen!
Als ze echt heel erg huilt is dat meestal omdat ze krampjes heeft. Dan pak ik haar altijd op. Dat kan ik echt niet aanhoren.

Ik ben zelf van mening dat die kleintjes niet voor niks huilen. Hebben ze geen honger, pijn, vieze luier? Dan willen ze waarschijnlijk gewoon lekker bij mama zijn. Ze hebben 9 maanden in een warme buik gezeten, en nu opeens in zon koud kil bedje. Ik laat Joost nooit langer dan een kwartiertje huilen. Soms heeft hij het even nodig om in slaap te komen, maar na een kwartier dan haal ik hem eruit, ik weet uit ervaring dat hij dan toch niet gaat slapen.

Ik heb een draagdoek waar joost overdag heel graag inligt. Dan heb ik toch mijn handen vrij.

Wij lieten Jinte eerst ook doorhuilen (max een half uur). Maar nu weten we dat ze last heeft van reflux en daardoor zo huilt. Als ze wat rechter kan liggen, in onze armen, valt ze vaak wel in slaap. Ik ben dus ook van mening dat een kindje niet voor niks huilt. Maar het is wel lastig......er zijn dagen dat ik nergens anders aan toe kom.

Succes allemaal!

vaak geef ik Bram nog even een slokje aan de borst en dan valt hij in slaap. Dit doe ik bijv 's avonds. Als hij dan om 9 uur heeft gedronken, geef ik hem om 22.15 nog even een slokje.
Overdag laat ik hem wel een beetje pruttelen. Ik stop regelmatig de speen er in, muziekdoosje aan, wasje opvouwen op onze eigen kamer, en toch volhouden.

Terug
Bovenaan