Laten slapen of uit bed halen als ie wakker is en het nog geen voedingstijd is?

Hoi dames

De titel spreekt voor zich denk ik?!
Wat doen jullie met je kleintje als ie wakker is en het nog geen voedingstijd is? Vind dit best moeilijk. Ik leg m op bed als ie moe wordt/is. Hij slaapt dan hooguit een uur soms korter en soms tot zijn voedingstijd. Heb mijn zoontje een keer eerder uit bed gehaald maar toen ging hij huilen en toen heb ik m gevoed (dit was toen een kleine 15min eerder dan zijn normale voedingstijd.) Maar soms dan is ie echt een 1,5u van tevoren wakker, als ik m dan uit bed haal en hij gaat dan huilen omdat ie wil eten en ik ga daar dan op in dan wordt heel het schema in de war gegooid. Dat wil ik liever niet. Geef overigens nog steeds bv. Heeft iemand een tip?
Alvast bedankt.

Groetjes blondje (mams van lucas bijna 6mnd)

Renzo slaapt nooit meer van voeding tot voeding smorgens hooguit uurtje ander half en smiddags heel soms 2uurtjes .....en ga zo maar door maar ik haal hem uit bed als hij wakker is en speel dan lekker met hem als hij dan toch nog gaat huilen of zo dan leg ik hem altijd nog heel ff trug dan weet ik van hem dat hij niet uitgeslapen is kweet natuurlijk niet hoe dat met jou kindje is ....ik zou zeggen gewoon proberen maar misschien hebben andere mama's wel tips

Hoi mama van timo en renzo

Bedankt voor je snelle reactie, heel fijn.
Ik zat daar ook al aan te denken om te doen wat jij doet. Gaan jouw mannekes dan niet door met huilen of slapen ze dan gelijk weer?

Nog meer tips?

Groetjes

Hoi,

Ik geef ook bv en voed helemaal op verzoek. Als hij wakker is mag ie uit bed, en als hij dan honger heeft mag ie drinken. Maar vaak speelt hij na het slapen nog even. Als ik vragen mag, waarom zou je hem niet wat eerder voeden als hij aangeeft dat hij honger heeft?

hij huilt dan soms nog wel heel even maar vaak niet dan merk ik gewoon dat hij eg nog erge slaap heeft......en net als jij doe ik wel eens de voeding iets eerder geven maar zeker niet langer dan een half uur voor de tijd en ook omdat ik niet wil dat zijn schema in de war komt ik hoop dat het bij jou net zo werkt als hier ....maar de ene dag gaat het gewoon beter dan de andere dag ....succes en hoop eg dat je er iets aan hebt

liefs Corina

Het hangt er vanaf hoe oud je kindje is. De eerste 4 weken slapen kindjes van voeding tot voeding. Daarna zijn ze wakker tussendoor. bv kun je geven als je kindje erom vraagt, dus dat kwartier wachten is niet nodig.

Die van mij (6 maand) haal ik meteen uit bed als ze wakker wordt (ook als ze niet huilt, ik wil niet dat ze leert dat ze moet huilen voor ze aandacht krijgt). Dan is ze vaak anderhalf tof 2 uur wakker, dan voeding en dan meteen slapen.

Ze drinkt om de 3 uur. Ze slaap 3 kwartier tot een uur, 4 keer per dag. Als ze eerder moe wordt krijgt ze eerder drinken. En ja, dan kom ik wel eens op een voeding meer uit aan het einde van de dag. Of een voeding minder als ze minder honger heeft (zelden) Dus soms 4 meestal 5 en soms 6 voedingen. Maakt niks uit! Het is beter te luisteren naar je kind dan naar schema's (maar die ken ik niet, wel een soort van vaag ritme hihi)

En tuurlijk, soms baal ik er ook van dat ze alweer moe is en eigenlijk nog een uur zou moeten wachten tot de voeding. Maar dan geef ik toch maar.

Hoi

Ik doe juist precies het tegenovergestelde van wat jij doet. Zodra ze wakker wordt krijgt ze (borst)voeding. Ik let totaal niet op de klok en hou geen ritme aan. Op die manier komen borstvoedings baby's juist heel mooi in hun eigen ritme. Ze weet nu dat als ze wakker wordt, ze dan gevoed wordt, luier, knuffelen, spelen en weer naar bed. Ook al slaapt ze maar een half uurtje, ik bied haar toch altijd meteen een borst aan. Dit is de "regelmaat" bij ons thuis.
Ik vraag me af wat je dan nu doet? Laten huilen in bed totdat het etenstijd is?
Baby's die borstvoeding krijgen kunnen nooit teveel krijgen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Bovendien is voeden op verzoek heel goed voor je productie.
Misschien een ideetje om het gewoon wat losser te laten?

Groetjes, Sarah

sorry Renzo is bijna 7 maanden en ik voed niet zelf ik geef fles voeding dus daar heb ik geen idee verder van ....ach en ieder doet toch wat zij het beste lijkt lijk me

Terug
Bovenaan