Laten slapen of uit bed halen als ie wakker is en het nog geen voedingstijd is?

hoi,
ik geef ook bv (joany is nu 6maanden) en geef het gewoon op verzoek soms is dit pas na 4 uur soms al na twee uurtjes. overdag slaapt ze 'sochtends een half uurtje tot een uur ze slaapt wel tot ongeveer 9uur uit en 's middags slaapt ze ook ongeveer een uurtje.
rond 19.00uur gaat ze na bed.
ik vindt op verzoek voeden het makkelijkst en laat haar nooit huilen ze is zelf ook een erg tevreden meisje als ze huilt weet ik dat ze wil eten.
voor ons werkt dit prima.

groetjes,
marike

ik krijg een beetje een raar gevoel bij het woord voedingstijd.het is toch voedingstijd als je kindje aangeeft dat het honger heeft?zeker bij borstvoeding.ik geef flesvoeding en ik voed ook op verzoek.in het begin is dat een tijdje wel 8 keer per dag/nacht geweest,in plaats van de 6/7 keer volgens het "boekje".dat werd vanzelf minder toen hij meer opkon.hier heeft het zichzelf altijd geregeld,ook de overgangen naar steeds een fles minder.boas is nu 6 maanden en nog steeds geen schema.lekker eten als hij honger heeft.
groetjes karin

Ik geef ook FV op verzoek en echt vaste tijden hebben we hier niet, hoor.
Moe = moe, dus naar bedje
Wakker = wakker, dus lekker op en spelen.
Honger = honger, dus eten
Wanneer de voedingen zijn is dan verschillend, hij komt om de 2 tot 6 uur en regelt het zo dat hij altijd goed uitkomt met 5 flessen. Soms moet hij meteen eten als hij wakker wordt, soms kan hij nog rustig 1 uur spelen voordat hij weer honger heeft. Ik merk het wel aan hem. Want in bed leggen/laten liggen als hij niet moe is, dat is krijsen. (en ik geef hem geen ongelijk, ik sta zelf toch ook op als ik uitgeslapen ben? Veel te saai om in bed te blijven!)

(of ben ik wel heel losjes/structuurloos bezig?? Tja, ik zou niet weten hoe ik het anders moest doen...)

Groetjes, Karin
Mama van Christian (bijna 6 maand)

hoi

dat voeden op verzoek doe ik ook wel een soort van
ik geef ook de fles,
jens slaapt ook maar kort, 30min tot 1.5 uur, en de ene keer red hij wel de 4 uur en de andere keer na 3 uur al honger
zit wel vaak op 4 flessen gewoon,
hoe doen julliue dat met groente en fruit? karin en kari?

quote: riana reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-08-2007 20:38:12'));

hoi

dat voeden op verzoek doe ik ook wel een soort van
ik geef ook de fles,
jens slaapt ook maar kort, 30min tot 1.5 uur, en de ene keer red hij wel de 4 uur en de andere keer na 3 uur al honger
zit wel vaak op 4 flessen gewoon,
hoe doen julliue dat met groente en fruit? karin en kari?

ook hetzelfde.als hij eind van de ochtend gaat mopperen krijgt hij fruit,als hij voor 16 uur honger krijgt krijgt hij een halve fles en wat later warm eten.als hij het goed volhoud tot 16 uur krijgt hij groente ook weer als hij honger heeft.als we met zn allen kunnen/willen eten en boas krijgt eerder honger dan het eten klaar is dan proberen we hem wel zoet te houden tot etenstijd(gaat mn man met hem douchen ofzo).
groetjes karin

Hey bebek ik laat mijn zoontje niet huilen in bed of zo hoor! Hij huilt alleen als hij echt moe is en ik/vriend m te laat in bed leg. Of als hij een vieze luier heeft.

Voedingstijd is misschien een beetje een raar woord zoals iemand al schreef maar ik bedoelde daar meer de tijd mee dat hij rond een bepaalde tijd zijn voeding krijgt. Maar het is mijn eerste dus ik kom ook nog maar net kijken, maar qua gewicht is 5 voedingen volgens het cb voldoende. Hoe gaat het dan bij jullie 's nachts? Slapen ze door of niet?
Die van ons namelijk wel.

Degene met bv, hoe doen jullie dan met kolven op het werk? Op de verzochte tijden of dan wel op 'gezette tijden' ?

Moet zeggen dat ik het soms best moeilijk vind wat betreft  voeding en slapen. Hebben jullie dat dan niet?

Fijn dat jullie je mening geven en tips!

hoi

ook ik vind het behoorlijk lastig kwa eten en slapen
jens heeft vaak dat hij snel na een fles moe is,
gaat dan naar bed, maar is snel weer wakker, en dus red hij het nooit naar de volgende fles, wat moet je dan he , fles geven weer?? rekken? want slapen zonder fles doet hij dan niet,
ik vind het allemaal lastig,

Hoi blondje 24,

Zoals ik al eerder schreef, ik geef bv op verzoek, maar meestal 'komt' mijn zoontje om de 3 uur. Soms  na  2,5 uur, soms zit er 4 uur tussen, dus vandaar dat ik me niet strak aan tijden houd. Hij regelt het zelf zo dat hij op 5 a 6 voedingen per dag komt. Ik geef ook nog nachtvoeding meestal 1 keer, soms nog 2 keer (hij heeft 1 maand doorgeslapen, maar sinds 4 weken is het weer elke nacht raak).    Ik vind voeden op verzoek heerlijk. Ik ben nooit bezig met de klok en als het voor hem tijd is om zijn ritme om te gooien, dan kan hij dat helemaal zelf regelen.

Ik kolf op het werk om de 3 uur, maar ook daar hou ik me niet altijd strak aan. Als ik op mijn 'kolftijd' in vergadering zit ofzo, dan doe ik het gewoon een half uurtje later of eerder.

Terug
Bovenaan