Ledikant deken nodig?

En daarnaast gebruik ik altijd pyjama en slaapzak, maar ik heb gewoon dunne slaapzakjes (vind die mega dikke niet comfortabel) dus een deken erbij is echt nodig want het is steenkoud anders.
 
Wiegdeken in her ledikant bedoel je? Tja daf past waarschijnlijk maar net aan, daar kun je je kindje amper onder instoppen omdat de deken waarschijnlijk steeds los gaat. Een wiegdeken heb ik hier alleen gebruikt in de wieg de eerste 4 maanden, daarna naar ledikant en dus ledikantdeken.
 
Er hebben duizenden kinderen (vanaf geboorte) onder een ledikant deken gelegen. Tuurlijk is dat veilig. Waarom zou die niet veilig zijn en een wieg deken niet?Je moet je niet bang laten maken door wat een ander zegt. Gewoon luisteren naar VK en kraamzorg en die zeggen dat het veilig is.
Je kunt ook overal bang voor zijn maar zo wil je niet leven toch?

Wieg deken in de wieg en ledikant deken in het ledikant. Waar je je baby vanaf de geboorte in legt is aan jou, beiden mag en is veilig
 
Idd, tuurlijk is dit veilig. Duizenden kinderen slapen onder een ledikantdeken vanaf geboorte. Een dekbed is niet veilig, een deken wel! Je stopt je kindje er toch strak in, slaat de deken weg onder het matras?

Juist een wiegdeken in het ledikant lijkt me 'gevaarlijker' omdat je deze niet kan wegstoppen. Die trekt je kindje dus eerder over z'n hoofdje. Dan nog gebeurt er niks, want een deken werkt niet verstikkend dus ze kunnen er nooit onder stikken.
Maar wen wiegdeken is voor de wieg en ledikantdeken voor ledikant inderdaad, juist een wiegdeken in het ledikant lijkt me onveilig!
 
Mijn dochters lagen alleen in het begin (voordat ze konden rollen, de eerste 3 maanden ofzo) onder een dekentje en daarna alleen in een slaapzak. Een dunne slaapzak in de zomer en een dikke met mouwen in de winter. De jongste is bijna 2 en slaapt nog steeds zo. De oudste ging met 2 jaar naar een peuterbed en kreeg toen een deken ipv slaapzak.
Dus voor mij was het een miskoop geweest. Maar het zal voor iedereen anders zijn.
En als je hem graag wil zou ik hem gewoon kopen. Wij hebben wel een ledikant deken (die dus uiteindelijk niet gebruikt wordt in het ledikant) die ik wel gebruik in de winter voor een extra deken in het peuterbed, of voor op de bank :)
 
Dat is zeker gewoon veilig hoor! Hier hebben ze altijd met dekentje geslapen. Vind zonder ook zo kil, een bed met een matras en verder niks. Ik stop mijn kinderen vanaf dag 1 lekker in en dat vinden ze juist fijn. Ze liggen hier ook allebei vanaf 9 maanden onder een dekbed. Dat schijnt niet te mogen, maar dat ademt ook gewoon goed.
 
Terug
Bovenaan