Hier de eerste keer een wiegje en met 5 weken meestal op eigen kamertje (omdat hij erg licht sliep) in ledikantje. Nu bij de tweede een co sleeper, omdat ik de eerste keer een lamme arm kreeg van met m'n hand in dat wiegje aaien omdat hij anders niet goed sliep. Dus lijkt me fijner haar dan dichtbij te hebben en aan te raken. Hoop zelf stiekem dat ze juist langer dan 5 weken bij ons slaapt ipv andersom. Maar het is per kind heel anders en m'n oudste heeft ook veel bij me in bed geslapen (volgens de richtlijnen van veilig samen slapen, ik gaf borstvoeding en dan zou dat moeten kunnen en ging ook altijd goed). Vond ik persoonlijk veel comfortabeler dan de halve nacht in zo'n koud kamertje rondlopen of zitten. En hij slaapt nog steeds (nu bijna 2) heel goed zelfstandig in z'n bedje, dus is nooit nadelig geweest dat ik het toeliet als hij er soms een paar nachten om vroeg. Het is in elk geval natuurlijker gedrag als je kindje nog niet los van je kan slapen dan andersom, dus wees daar wel op voorbereid, maar het zal ook per kind verschillen hoe makkelijk het gaat.