Ledikantje of wiegje?

Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis met een keizersnede bevallen en daarom sliep ons zoontje natuurlijk bij ons op de kamer. Toen we thuis kwamen heeft hij een nacht in de kinderwagen bij ons geslapen op advies van de kraamzorg. Ik werd van elk zuchtje etc wakker dus de nacht erna in zijn eigen ledikant op zijn kamer gelegd met de babyfijn aan en toen kon ik eindelijk wat uurtjes lekker slapen. Ons mannetjee vond het helemaal prima en sliep met 5 weken door. Nu is de 2e onderweg en is het de bedoeling dat we het op dezelfde manier doen.
 
Ons dochtertje sliep overdag in haar eigen kamer of in de box. Nadat we in de kraamweek op een avond de wieg met daarin een slapende baby naar onze slaapkamer aan het versjouwen waren, zijn we daar mee gestopt en sliep ze gewoon op haar eigen kamertje met de babyfoon aan. We sliepen alle drie direct een stuk beter. Wij hadden wel een wiegje (hebben een ledikant op de groei gekocht en daar verdween ze echt in). Met 2,5 maand ging ze over naar haar ledikantje.
 
Ik wilde sowieso baby op onze kamer, omdat dat goed schijnt te zijn. Een wieg gehad maar beviel niet. Toen een cosleeper waarbij 1 kant omlaag kan, heeeerlijk. Ik gaf borstvoeding en schoof de baby zó naast me, en kon makkelijk even een speentje geven enzo. Zou niet anders willen.
 
Terug
Bovenaan