ledikantje of wiegje?

Hoi meiden,

Dit wordt onze tweede baby. De eerste heeft niet in een wiegje geslapen, maar direct in een ledikantje. Ze vond het wat groot en daarom hebben wij er toen een matrozenbedje van gemaakt. (www.tinynanny.nl)

Nu twijfel ik of ik misschien een wiegje wil. Lotte heeft ongeveer een week bij ons op de kamer geslapen. Daarna is ze lekker naar haar eigen kamertje gegaan, want we hielden elkaar wakker. Moet ik daar dan een wiegje voor kopen? Lijkt me aan de ene kant wel handig, aan de andere kant is het misschien maar voor een paar dagen. Bovendien gebeurd het verschonen en voeden toch in zijn / haar eigen kamertje. Lastig, lastig...

Groetjes, Marisa

Ons eerste kindje heeft ongeveer 10 dagen bij ons op de kamer in de wandelwagenbak geslapen en is daarna naar haar eigen kamertje gegaan in haar ledikantje. Zo willen we het nu weer doen. Misschien is de wandelwagenbak een goedkope tijdelijke oplossing.

Groetjes Anja

Hey hey,

Hier zal het wiegje wel ff ''moeten". Mijn zoontje is als de tweede wordt geboren 16/17 maanden. Ik wil hem nog zo lang mogelijk in zijn ledikantje laten liggen.

Ik heb de vorige keer het wiegje maar kort gebruikt, hij lag na een week op zijn eigen kamer in het ledikantje. Af en toe lag ie nog  in het wiegje dat stond op onze slaapkamer. Daar stond  hij mooi  voor de raam. (Lekker warm....) en goed voor het geel kijken.

Nu krijgt hij een groot bed als zijn broertje/zusje uit de wieg gaat, maar dan is hij wel gelijk een hele grote jongen he.....  

Groetjes bekker

Hoi,

Ons kindje gaat eerst een halfjaar in een wiegje slapen, daarna gaan we op zoek naar een ledikant. Ons dochter heeft ook een halfjaar in de wieg geslapen.
De wieg is een familie stuk, daarom doen we het ook wel een beetje hoor.
O ja, de baby gaat net als haar grote zus vanaf dag 1 op zijn/haar eigen kamer slapen.

Gr. Gea

Wat een goed idee, dat matrozenbedje. neem aan dat je dat met elk lakentje kan doen, of zie ik het verkeerd?

Onze eerste is thuis ook gelijk naar zijn eigen kamer, in een ledikantje gegaan. maar overdag lieten we hem veel beneden in de kinderwagenbak (Bugaboo) slapen.

Nu krijgt hij een groot eenpersoonsbed en gaat het ledikant naar de babykamer. We slaan een juniorbedje ook over, realiseer ik me nu. Mijn kleine man wordt groot (2,5)!

@toulouse: ja hoor, dat kun je gewoon met de ledikantlakentjes doen. Veel kindjes vinden dat heel fijn. En stel jezelf maar eens voor dat je moet slapen in een bed met nog een meter ruimte boven je. En zeker als je net uit een warm, krap  nestje komt.

Groetjes, Marisa

Leuk idee, inderdaad dat matrozenbedje! Onze kraamverzorgster deed dat ook altijd als onze kleine bij ons op bed lag. Een goed idee om dat in het ledikantje te doen.

Wij hebben zelf een wiegje voor de kleine die eerst op onze kamer komt. Bij ons dochtertje hadden we haar ook de eerste twee weken in de kinderwagenbak bij ons op de kamer slapen.
Het wiegje, de Leander, kan ook op onze slaapkamer en kan zo verhuist worden naar de babykamer... Ik vind het altijd wel prettig, zo'n kleintje niet gelijk in een groot bed.

groetjes Lies

Ik heb de eerste maanden een wiegje beneden gehad. Deze heb ik geleend van een goede kennis. Overdag sliep Noa beneden, zodat de kraamvisite haar kon zien. Ook zou je makkelijk de wandelwagen of eventueel de box  hiervoor kunnen gebruiken. Ik denk dat we dat deze keer gaan doen. S'avonds en s'nachts sliep Noa gewoon in haar ledikantje. Eerste paar weken bij ons op de kamer en daarna op haar eigen kamertje.

Terug
Bovenaan