Ledikantje twijfel

Hoi!

Mijn ouders komen morgen het grote bed voor Ravi brengen..het ledikantje dus :)
Maar nu twijfel ik of ik deze wel moet gebruiken. Het is namelijk een oud ledikantje waar wij vroeger allemaal in hebben geslapen. Alleen de zijkanten zijn bijna helemaal dicht. Bovenin zitten drie grote rondjes en dat is het.
Ik las op veilig slapen dat het beter is om een ledikantje te nemen met spijlen omdat de lucht dan beter circuleert. Hmm nu twijfel ik zo of ik deze wel moet gaan gebruiken. Aan de ene kant denk ik we kopen gewoon een nieuwe want als het mis gaat vergeef je het jezelf nooit, maar vind het ook weer sneu voor mijn ouders en ik denk we zijn er allemaal groot in geworden.....

Wat denken jullie? En wat voor ledikantjes hebben jullie staan?

Liefs

Kan je niet een middenweg doen? Heel veel kwaad zou het niet kunnen denk ik maar als je je er niet fijn bij voelt zou ik er zelf een.kopen. dan zet je deze bij je ouders voor als.je daar bent en kan hij er bij hun in.slapen..
Wij hebben bij beide omas ook een bedje zodat we niet elke.keer iets mee hoeven.nemen.

Goh lastig... maar inderdaad is imkes idee geen optie?
Wij hebben zelf een bed met spijlen en onze cosleeper staat nu nog bij mijn ouders (daar valt een gewoon bedje van te maken) echter verwacht ik dat Caileigh daar eerdaags uit is gegroeid en dan kopen mijn ouders een campingbedje.
Nooit iets over gehoord wat betreft luchtcirculatie. Maar als jullie er allemaal in gelegen hebben... pfffffffff al die veranderingen in regels van vroeger en nu!

Ik heb zelf een speilenbedje maar 2 vriendinnen gewoon een dicht ledikantje ook vanvroeger maar dat is dan wel een lager model, lagere zijkanten, dan mijn bedje.

Ook al zou speilenbedje beterIjn, wat kan er mis gaan dan bij een dichtledikant? Wat kan je krijgen van iets mindere lucht circulatie? Daar kan je toch niet dood van gaan lijkt mij hoor?

Kun je het ledikantje misschien zelf een beetje aanpassen? Meer rondjes of de zijkanten vervangen door spijlen? En anders idd bij oma thuis, voor als het nodig is.

Hmm ja dat is op zich wel een idee als we het al niet vertrouwen om hem bij mijn ouders neer te zetten. Ze komen hem morgen brengen vanuit Friesland en ik weet dat ze het helemaal niet erg vinden als ik een nieuwe zou kopen maar het is het gevoel dat je er zelf bij hebt ofzo.

Ik heb gelezen op veilig slapen dat als er niet genoeg lucht circulatie is je baby buiten bewustzijn kan raken, oftewel verhoogte kans op wiegendood. Is natuurlijk wel iets heel heftigs...

MOet er maar eens goed over nadenken en morgen ook maar eens met de ouders bespreken.

Denk dat zelf extra rondjes er bij in maken niet kan maar moet maar even kijken. Op zich is een nieuw ledikant ook niet super duur bij de ikea.

Pfff lastig hoor!
Liefs

Terug
Bovenaan