leeftijd tussen 2 kindjes

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben marianne 26 jaar oud en heb een zoon van 15 maand(06-08-07).
Nu zijn we eind okt. begonnen voor een tweede kindje, en nu hoor ik dat veel mensen dat snel vinden.We hebben hier bewust voor gekozen omdat het bij onze zoon ook ong. 3 jaar heeft geduurd.
Sinds kort weet ik dat ik het PCO heb en daarnaast bijna nooit een eiersprong heb.
We gaan er dan ook niet vanuit dat het gelijk lukt.
Vinden jullie dit ook te kort op elkaar of valt het wel mee.
Zou het wel lukken (gelijk)dan ben ik 1 dag voor dat onze zoon 2 wordt uitgerekend, nou ja bij een cyclus van 28 dagen en die heb ik nog nooit gehad..
Graag jullie reactie hierop.

groetjes   Marianne.

Hoi Marianne,

Welkom hier!

Niks is te snel als je er zelf aan toe bent! Dus trek je niet te veel aan van mensen om je heen! Ik weet dat dat makkelijker gezegd als gedaan is...

Ik weet dat veel mama's hier al weer bevallen zijn of genieten van hun tweede zwangerschap. Volgens mij komt het redelijk vaak voor dat ouders rond de 15 maanden voor de 2e gaan.

En aangezien dat het bij jullie misschien niet zo gemakkelijk is om zwanger te raken zou ik lekker jullie eigen gevoel volgen. (ik weet niet wat PCO is???)

Dus ik wens jullie veel succes en hoop dat je snel weer zwanger bent van een volgend wondertje!

Liefs Linda
(mv Isabelle 16 maanden en nog niet in de race voor een tweede kindje)

hoi linda,
bedankt voor je bericht.
PCO iseen verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. in je eierstok meerdere kleine follikels die moeilijk tot groei en ovulatie komen . een teveel aan oestrogenen en het mannelijke hormoon testosteron. onder andere dus veel overbeharing op benen en geslachtsstreek.
ze zijn hier recentelijk pas achter gekomen, omdat ik een gesprek had aan gevraagd bij de verloskundige. dit kan tegenwoordig ook voor de zwangerschap'weet even niet meer hoe dat heet.
ze kunnen bij mij ook nooit precies de uitgerekende datum uitrekenen.
ging bij mijn zoon ook mis.
volgens het ziekenhuis 8 aug. en volgens de verloskundige 16 aug. hij is 6 augustus geboren maar achteraf was ik al twee weken overtijd.had nog lekker riskant kunnen worden.
toen ik erachter kwam dat ik zwanger was wisten we niet hoelang en moesten we er al rekening mee houden dat ik al 16 weken ver was.
dit was niet het geval.
hoop nog meer van anderen te horen.

marianne

Hoi Marianne,

Allereerst welkom hier. Gezellig!
Ik vind helemaal niet dat je snel bent. Hier op het forum is de eerste baby al geboren en er zijn een paar kinderen die bijna geboren worden. Er zijn dus mensen bij die veel sneller zijn. Maar het is hel persoonlijk voor iedereen wat ze willen. Ik snap ook dat het bij jullie wel even kan duren voor het raak is en dat maakt ook dat je er klaar voor bent. Je weet nooit hoe lang het duurt. Als jij en je man er allebei klaar voor zijn dan zou ik er gewoon voor gaan. De omgeving heeft altijd een mening maar het gaat erom wat jullie zelf willen.

groetjes Linda, mv Marissa 14 maanden en wij zijn klaar

hoi hoi

lijkt mijn vrhaaltje wel hihihi
ook wij hebben er 3 jaar over gedaan en ook ik heb PCO

wij heben een zoontje van bijna 16 maanden / 24-07-2007

gezien je pco vind ik het dus helemaal niet gek dat je er al aan begint hoor

vraagje : werd jij wel altijd ongesteld ?? en zijn jullie via de medische molen zwanger geraakt of spontaan??

groetjes moekje

en lekker doen waar je je goed bij voelt hoor. als je er aan toe bent heeft een ander er niks mee te maken

hoi moekje,

even een antwoord op je vraag:
wij zijn niet via de medische molen zwanger geraakt maar via de natuurlijke weg. toch nog verwonderlijk achteraf gezien.
ik wordt af en toe ongesteld, dan om de 3 maand dan om de 5 weken dan om de 4 maand dan weer 7 weken is geen touw aan vast te knoopen.
mag nu ook al wel naar het ziekenhuis maar we willen het eerst even aankijken. ben op 29-10-2008 nog ongi geworden met de pil, wel veelste laat maar nu is het afwachten.
de enigste manier om er achter te komen of ok eventueel wel zwanger zou zijn is om de 4 a 5 weken te testen als ik niet ongi wordt.
of steeds een echo laten maken bij de gyncoloog.
hier hebben wij niet zo veel behoefte aan en het geeft ontzetten veel spanning, want je weet niet wat ze aan treffen.
mag ik trouwens vragen wat voor pil jij hebt gehad,want het blijkt dat veel vrouwen die de mircoginon30 slikken ook PCO hebben en/of ontwikklen. dit willen de doktoren niet officeel bevestigen maar toch?
ik heb zelf de microginon30 altijd geslikt.

marianne

hoi hoi

ook ik heb die pil geslikt maar vrij kort eigenlijk

door de vele acne ( ook teken van pco)   heeft de huisarts mij

toen op de diana 35 pil gezet

en toen ik daarmee stopte werd ik dus niet meer ongi

das is pas weer een beetje gekomen na de bevalling

dus van eht stoppen met de pil tot aan de zwangerschap 3 jaar niet spontaan ongi geworden

groetjes moekje

Hoi Marianne,

Welkom hier! Tussen onze kinderen zit 19 maanden (op 5 dagen na). Veel mensen in onze omgeving waren ECHT geschokt toen we vertelden dat we zwanger waren. De eerste reactie was steeds 'ooo, wat leuk voor patrick en gefeliciteerd'   en de 2e reactie; 'weet je wel waar je aan begint, het is zo kort op elkaar'.

Tja, onze instelling; iedereen doet toch lekker waar ie zelf zin in heeft. Wij zagen hier vooral de voordelen van (ok, eerlijk is eerlijk er zitten ook wel nadelen aan) en we zijn er gewoon voor gegaan.
Wij vinden het heerlijk. Ze hebben nu (de oudste wordt volgende maand 3 en de jongste is 16 maanden) veel dezelfde intresses en spelen graag samen. Al begint het echte ruzie maken nu ook wel!
Als ik voor onszelf spreek kan ik het iedereen aanraden, maar kan ook heel goed begrijpen dat mensen bewust voor een 'wat groter'   leeftijdsverschil kiezen.

normaals; vooral doen wat je zelf wil, wat jou gevoel zegt!

Ik hoop voor jullie dat het allemaal snel wil lukken!

liefs miranda

Terug
Bovenaan