leeftijd tussen 2 kindjes

Hoi,

Allereerst hoop ik dat je ondanks de pco snel zwanger bent! Lijkt me heel vervelend om niet te weten waar je aan toe bent.

En over leeftijdsverschil: ik ben nu 22 weken zwanger en Feline is 1,5 jaar, er zit straks dus 22 maanden tussen. En er zijn inderdaad mensen die het snel vinden....

Maar weet je waar ik me zo aan irriteer: dat sommige mensen menen te weten wat het juiste leeftijdsverschil is..... En dan meestal zoals ze het zelf hebben gedaan....
Er is geen juist leeftijdsverschil..... De ene wil het vlak op elkaar (zoals een aantal op het forum hier) soms ook omdat ze moeten doordat ze anders niet meer zwanger kunnen worden. En de ander wil er een paar jaar of zelfs 8 jaar tussen hebben omdat ze het leuk vinden als het oudste kindje de geboorte van broertje of zusje dan goed meemaakt of omdat het gewoonweg niet wil lukken.

Doe lekker waar je je goed bij voelt (doe je natuurlijk al hihi) en trek je niets aan van andere mensen!

liefs Mariska

Wij hebben een zoon van 15 en een halve maand oud. Ben 21 weken zwanger en het leeftijdsverschil zal straks zijn 20 maanden. Ik vind het persoonlijk helemaal niet snel. En alles heeft zijn voor en nadelen.

Succes met zwangerworden. Hoop dat het voor jullie snel raak is.

groeten

Diarich

mijn dochter was 15 maanden toen haar broertje erbij kwam, dus nee ik vind je niet snel

groetjes jessica mv djesslyn 11-06-07 en jay 19-09-08

Ben het helemaal met Mariska eens dat iedereen het zelf moet weten. Als het voor jou goed voelt, lekker doen, zeker met zon medisch verhaal erachter.

Succes!!

Vroeg? eeeh valt mee hoor! Mijn dochter is 17 maanden en ik ben 32 weken zwanger van nr.2. Ok...als ik had kunnen kiezen had ik nog wel minimaal 6 maanden willen wachten want het valt me erg zwaar deze combi. Ik ben zwanger van ivf en bleek in de overgang. Het was kiezen of delen. Of direct weer ivf of geen 2e. Aangezien onze wens voor een broertje of zusje erg groot is hebben we gebikkeld en lukte het zowaar de 1e ivf van deze ronde. Mette loopt maar zit ook nog erg in de pak me op en entertain me fase, enne als ik mijn zin niet krijg dan zet ik de tent op zijn kopfase! Enne niet te vergeten 's nachts wakker zijn is stoer'fase. Kortom het valt me zwaar en ik ben chronisch moe maar ik heb zeker geen spijt. Het is voor ons even bikkelen maar voor de kids daarentegen weer erg gezellig straks.

gr.Ing

Heey Marianne,

Spannend hoor voor jullie of het gaat lukken.
Ik heb nu ook 2 kids. de oudste is nu 18 maanden en de jongste 4 maanden dus zit maar 14 maanden tussen.
Als ik had kunnen kiezen had ik het niet zo snel op elkaar gewild maar het kwam nu eenmaal zo en ik zou het niet meer willen missen.
Het zijn allebei schatten, echt waar.
En ik vind het voor later ook wel leuk. Hopen dat ze goed met elkaar op kunnen schieten.
Als jullie het graag willen: gewoon doen en niks van de omgeving aantrekken, Die kletsen toch wel...

hoi hoi..

trek je nix aan van de reactie.. hun hoeven toch niet zwanger teworden.. hun kiezen er toch niet voor misschien.. bla bla bla zo kan ik nog wel dingen bedenken..

ik vind het heerlijk om ze strax lekker dicht bij elkaar te hebben.. misschien groeit er wel een hechte band.. kunnen ze samen na school, samen uit de luiers.. elkaar dingen leren enz enz.. dus er zijn denk ik ok best veel voor delen..

Mart is nu bijna 18mnd en ik ben zelf bijna 18 wk zwanger.. Mart is van 2 juni 2007 en wurm word rond 28 april geboren.. lekker in het voor jaar..
ik ben allang blij dat ik zwanger kan worden dat is niet voor iedereen zo makkelijk..

en wat is eigenlijk snel????

tussen mijn man en zijn broer zit krap 11mnd dussss..
en he ligt er maar net aan hoe je het bekijkt,
en beginnen aan een 2de betekend niet meteen zwanger worden.. dus mensen met de conclusie: ik vind het snel!!   dat kan gewoon niet..

meid ik wens je veel suc6 met zwanger worden.. klus er lekker op los zou ik zeggen :D

groetjes Simone

mv Mart en 17wk zw

Hoi

Nee hoor ik vind het ook niet snel ( we zijn nl zelf ook bezig voor een 2e ) en het gaat erom wat jullie ervan vinden toch? Zeker als je andere kindje ookal 3 jaar heeft geduurd en net wat iemand hier voor zei; ze kletsen toch wel.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en ja het zal z'n nadelen hebben, maar zeker ook z'n voordelen!
Succes met zwanger worden!

xxxjes

Terug
Bovenaan