leeftijd verschil

Hallo allemaal

Wij gaan eind december 07 weer stoppen met de pil
dan is onze lieve zoon die op 28 febr 07 geboren is 10 maanden.
Dat vonden en vinden we nog steeds een mooie leeftijd.
Maar nu hoor ik om me heen van zal je het wel doen is zo druk en ga zo maar door.
Nu moet ik zeggen luister er toch niet naar.
Maar nu wil ik weten of er nog meer moeders zijn die een leeftijd verschil van 19 a 24 maanden er tussen hebben

groetejs

Hoi,
wij zijn nu al bezig  voor een tweede en het is natuurlijk afwachten wanneer het lukt. Dit soort dingen bespreken we nooit met anderen, zodat we dit soort commentaar ook niet kunnen krijgen. Het gaat niemand wat aan, vinden wij.
Ik denk dat twee kinderen altijd druk is, nog los van het leeftijdsverschil. Alles heeft zijn voors en tegens. Lekker niks van aan trekken.
Groetjes Veerle

Hoi!
Wij hebben er 23 maanden tussen zitten. En ja, het is heel erg druk. Fantastisch, maar druk! Toen wij aan nr. 2 begonnen, dachten we echt dat onze kleine man met ongeveer 2 jaar wel van alles zou kunnen en dat valt zwaar tegen.
Je moet er ook aan denken, dat je nr. 1 tijdens de zwangerschap veel zult dragen en je weet niet van te voren of je andere kwaaltjes zult krijgen dan bij de 1e zwangerschap. (Ik kreeg met 4 maanden erge last van bekkeninstabiliteit; tja, daar zit je dan thuis met je peuter en continue hulp/oppas!).
Zoals ik al zei, je weet niks van te voren. Achteraf gezien had ik liever nog even gewacht. Veel plezier in ieder geval met alle voorbereidingen (nu of straks) en maak nog even gebruik van al je vrije tijd (geloof het of niet: nu heb je dit nog!!)
Groetjes, Ingrid
PS: ik ben echt heel gelukkig hoor met mijn 2 kleintjes!

hoi
wij zijn ook bezig voor een 2e.als het deze maand raak is zit er 14 maanden tussen.of het druk is ligt aan jezelf.als je leven gericht is op je kinderen en je er bij wijze van spreke alle tijd voor hebt is het beter te doen dan wanneer je druk druk druk in t leven staat.ik krijg nu ookal reacties van:druk he,met zo'n kleintje?uhh...nee.niet echt??ja,maar straks...als hij gaat kruipen en overal met zn tengels aan gaat zitten...nou,daar is mn huis op ingericht en ik lig niet wakker van een beker limonade of bloempot over de grond.ik sta erg nuchter in t leven en heb de luxe niet veel te hoeven werken en ben dol op de drukte die kinderen met zich meebrengen.en mijn man brengt ook veel in hier,dus we doen het echt samen.ik denk niet dat je drukker bent als er een jaar tussenzit of 3 jaar.je moet lekker doen wat je zelf leuk lijkt.dat een ander het anders zou doen wil niet zeggen dat dat voor jou ook beter is.
groetjes kari

Wat de ene persoon druk vindt, vindt de ander misschien helemaal niet druk.
Feit is wel, dat hoe kleiner het leeftijdsverschil is, hoe afhankelijker de oudste nog van je is. En dan heb ik het over praktische dingen ....... bijv.  kan de oudste al lopen of moet je die nog steeds tillen. Want dat is wel zwaar in je zwangerschap. Ook scheelt het of je nu een makkelijk kind hebt, of juist niet.
En vaak zeggen ze: oh, de kids gaan vast in hetzelfde ritme met elkaar mee ....... dat was hier dus echt niet zo. Als Laura tussen de middag ging slapen, dan was het juist tijd voor Ruben zijn fles. Laura kwam uit bed en Ruben ging weer naar zijn bedje. Nu slaapt Laura niet meer tussen de middag (sinds 2 weken).  Ik heb  pas 's avonds tijd voor mezelf.

Laura was 2 jaar en 10 maanden toen Ruben geboren werd. Zij kon toen heel veel dingen zelf en ze was ook in staat om mij met kleine dingen te helpen (een handdoek pakken, een slab pakken, de fles even vasthouden enz.). Ook begrijpt zij dingen redelijk goed en kan ze makkelijker op haar beurt wachten.
Ruben is gelukkig een makkelijke en tevreden baby en daardoor kan ik Laura ook nog heel veel aandacht geven en dingen met haar alleen doen. Want dat vind ik wel heel belangrijk.

Maar welk leeftijdsverschil er ook tussen de kinderen zit, elk kind vraagt op zijn/haar manier aandacht. En dat is dus drukker en je levert daar dus eigen tijd voor in.
Je maakt allemaal je voors en tegens voor een bepaald leeftijdsverschil (en dan is het nog afwachten of de natuur mee wil werken).
Zelf vond ik ongeveer 3 jaar leeftijdsverschil erg mooi ........ ik was meteen zwanger en daardoor zit er minder dan 3 jaar tussen mijn kinderen.

Groeten, mam van Laura (3 jr) en Ruben (3 mnd)

Hallo tusse mijn oudste en tweede zit 1,5 jaar
Ik heb het nooit als echt druk ervaren ook al was nummer 2 geen gemakkelijke baby
En ik moet zeggen ze kunnen samen erg mooi spelen en hebben veel aan elkaar
Natuurlijk ook wel eens ruzie
Inmiddels is mijn dochter 5 en mijn zoontje bijna 4 en nu de jongste 20 weken
Als het was gelukt had ik haar er ook vlotter achter aan gewild maar je hebt dat niet altijd in de hand
Ik heb nu wel meer tijd voor haar nu de andere ietsje ouder zijn

Groetjes Monique

hoi

mijn dochter is van 16-04-04 nu dus ruim 3.
toen jens 1-02-2007 geboren werd, was isabelle 2 jaar en 10 mnd
helemaal geweldig zulk leeftijd verschil
ze helpt al vanaf dag 1 mee, ze snapt het ook goed
ze is het laatste half jaar heel erg zelfstandig geworden,
ook volledig zindelijk, perfect!
zou er niet aan moeten denken om er 2 tegelijk in de luiers te hebben
laat staan 2 kinderen die nog niet kunnen lopen.
zie hier op het forum dat mensen heel snel een 2e willen,
nou dat zou echt niks voor mij zijn.

straks lekker met mn 2 kids fietsen, mn dochter kan ook al zelf fietsen,
en over een klein jaar gaat isabelle al naar school, en is jens 1 jaar en 2 mnd
dis heb ik hem lekker ook alleen nog een paar jaar

groetjes riana

Tussen onze kinderen zit 24 maanden. Ik vind het heel erg leuk zo! Het is inderdaad druk, maar wel heel gezellig hoor  . Tijmen is helemaal verliefd op zijn kleine zusje en Floor begint altijd te stralen als ze haar broer hoort kletsen! Super!
We hadden niet echt verwacht dat we twee kinderen vrij kort op elkaar kregen, het duurde namelijk een paar jaar voordat ik zwanger was van de eerste. Floor was echt een cadeautje! Geweldig!
Ik was trouwens wel blij dat Tijmen kon lopen toen Floor geboren werd, anders wordt het wel heel zwaar (lichamelijk bedoel ik). Hij liep 2 maanden voordat hij 2 jaar werd, een sloompie dus, hihi!
groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan