leeftijd verschil

Hallo,

ik vond 2 jaar altijd al een mooi leeftijdsverschil. Mijn zus haar dochtertje was ruim 6 mnd toen mijn zus weer zwanger was, ik moest er (toen) niet aan denken. Maar als ik haar nu zie met haar kinderen  (3 en bijna 2) heeft dat toch ook wel weer voordelen!
Ons zoontje is nu ruim 2 jr en 9 mnd en onze dochter is 4 mnd. Veel meer moet er (wat mij betreft) ook niet tussen zitten, anders hebben ze toch niks aan elkaar?!
Maar je moet je echt niks van anderen aantrekken, gewoon doen wat je zelf wil, mocht het je gegunt zijn!

Groetjes Gieneke

Ik vind dat kinderen die dicht op elkaar komen vooral veel ruzie maken. Ik zie er dus geen voordelen in. Alleen dat ze zo snel mogelijk op de basisschool zitten en werken dus makkelijker wordt.
4 jaar zit er hier tussen: ik achter de kinderwagen en Marielle op de fiets of zelf lopen. Marielle zit op school, dus heb ik genoeg uren mijn handen vrij voor Vera. Ik had ze niet sneller op elkaar willen hebben. Marielle heeft 4 jaar kunnen genieten van mijn volle aandacht en wij hebben in die 4 jaar veel kunnen doen. Met 1 kind ga je makkelijker op pad dan met 2!
Ieder zijn eigen mening en vooral doen wat bij jou past. Dit past bij mij. (er waren uiteraard andere zaken die speelden dat er 4 jaar tusesn zit).

Hallo,

bij mij zit tussen de 1e en de 2e, 17 maand verschil. Het is zeker een drukke periode. Wel erg leuk.  Mijn 1e dochtertje pakt het hebben van een zusje erg goed op. Ze is erg lief voor haar.   Dus al met al erg gezellig ondanks het kleine leeftijds verschil.

Bij mijn meiden zit er 3 jaar 1 maand en 1 dag tussen (en een paar uur hihi) Ik vind het een voordeel dat Ilse gewoon al lekker veel zelf kan.....maar er is één groot nadeel wat ik nu kan bedenken....
Ilse slaapt al een poosje niet meer s middags en mama kan eigenlijk die middagdutjes wel gebruiken...nou ja wat dat betreft is het maar gelukkig dat Naomi geen hele grote slaper is, want anders zou ik het nog veel meer missen die middagdutten...

Groetjes Yvonne

ik heb altijd gezegd, een jaar of twee ertussen vind ik mooi, maar ik moet eerlijk zeggen dat het nu alweer begint te kriebelen hoor!! hihi...
vertelde het gister aan mijn man en die zei, nou dan gaan we maar snel op zoek naar een ander huis he? (we wonen nu op een flat, wel een grote maar ik wil toch graag een tuin straks) we zouden eigenlijk in september pas een beetje gaan kijken, maar nu gaan we denk ik maar vast beginnen, deze flat moet verkocht worden en dan op zoek naar een ander huis!
 we hebben nu ook maar twee slaapkamers dus dat wordt best krap met twee kindjes.

nou ik hoop maar dat het allemaal gaat lukken!
dan kunnen we voor een tweede gaan!!
senna is nu trouwens 4,5 maand

liefs marijke

hallo allemaal

tussen kaya en jayla zit 20 maanden
en ik vind het niet drukker dan normaal

aleen mijn zwangerschap vond ik wel zwaar
omdat ik bij jayla na 6 maanden al bed rust kreeg opgelegd
en voelde me daar door erg schuldig over tegenover kaya
want die was net de wereld aan het ondekken en wou veel naar buiten en mama kon niets doen dus was erg afhankelijk van anderen overdag

en toen jayla geboren was slurpte kaya al mijn aandacht op
ik wou niet tegen kaya zeggen mama komt straks want ik had het gevoel dat ik heel wat goed te maken had met hem vanwegen mij   zwangerschap
en daardoor voelde ik me weer schuldig tegen over jayla dat ik haar niet kon bieden wat ik kaya wel gaf toen hij baby was
met deze gevoels heb ik toen ruim drie weken geschipperd

nu heb ik mijn weg aardig gevonden en moeten ze allebei op hun beurt wachten om zo maar te zeggen

en kaya accepteerd het vrij goed
en nu moet ik zegen dat jayla wel een makkelijke baby is die vind alles wel best en valt gewoon overal in slaap zolang ze haar speentje maar heeft

wij hebben bewust gekozen voor twee achter mekaar
kunnen ze later lekker met elkaar spelen (hopen we hoor ook wel eens anderen verhalen)
ook een beetje vanwegen de leeftijd van mijn man 48 jaar

en als loop nu wel aardig op rolletjes

groetjes mariella mama van kaya en jayla

Hoi hoi,

Tussen ons dochters zit 15 maanden. Lyan is van 22-11-05 en Senna van 20-02-2007.
Lyan was 6 maanden. Het voordeel wat ik zie, je zit 1x in de luiers, babyspeelgoed enz, en ze hebben erg veel aan elkaar. Ook kun je zelf veel rusten in de zwangerschap/kraamtijd, omdat de oudste dan 's middags ook nog slaapt. En ja wat is druk, het lijkt mij drukker als je oudste bijvoorbeeld al op school zit, en je dus na je kraamweek direct weer 4x per dag naar school moet om te halen en te brengen.

Maar ja ieder zijn eigen. maar uit ervaring kan ik zeggen dat het super leuk is!

hoi

Tussen onze dochters zit 18 maand (had 19 moeten zijn maar Indy kwam een maand te vroeg).

Toen wij er weer voor besloten te gaan hebben we heel veel gezeur en gezannik gekregen " weet je wel waar je aan begint?" "is vreselijk druk hoor" " geniet nu maar eerst van Luna" " je bent nog zo jong waarom wacht je niet even" en meer van die onzin! Toen Luna 11 maand was bleek ik dus alweer 6 week zwanger. Helemaal super! Luna liep al met 10,5 maand en met 12 maanden klom ze alleen de trap op.

De 2e zwangerschap vond ik wat zwaarder, gewoon omdat je niet kunt gaan liggen als je daar zin in hebt of gewoon omdat je mega moe bent. Maar het voordeel van zo kort op elkaar is dan wel dat je oudste ook nog slaapt overdag, ik ging samen met haar op bed 's middags.
Ik zit straks ook niet met het probleem "waar laat ik de baby als ik de oudste van/naar school breng". Indy is in september als Luna begint op de peuterspeelzaal oud genoeg om mee te gaan op de fiets en slaapt dan ook alweer wat minder.

De drukte vind ik persoonlijk errug mee vallen, Luna is wel een heel druk meisje maar ze kan zichzelf goed vermaken en Indy is wat makkelijker, rustiger maar ook zij kan rustig een uurtje zichzelf vermaken in de box.

Het enige nadeel wat ik ondervind zijn 2 in de luiers (als het nou mooi weer word gaan we beginnen met zindelijkheidstraining) das een duur geintje!

groetjes Chislaine mv Luna juni 2005 en Indy dec 2006

Terug
Bovenaan