leeftijd

Hoi hoi!

Mijn zoontje is ondertussen alweer 3, ik was zelf 20 toen ik beviel van hem. En mensen kijken je inderdaad echt vaag aan meestal, maar het went vanzelf. Mijn zoontje, Tristan, zit nu op de peuterschool en daar begon het weer van voren af aan met de rare gezichten wanneer ik hem naar school bracht of kwam halen. Gelukkig wordt het vanzelf stukje bij beetje wat minder.
Ik had trouwens ook een enorm snelle bevalling. Mijn zoontje lag verkeerd waardoor we naar het ziekenhuis moesten (had toen al bijna een half uur persweeen) dus heeft het in totaal 5 uur geduurd, maar als hij goed had gelegen was het met 3 uurtjes klaar geweest!!!

Nu bezig voor een tweede kindje, en ben ervan overtuigd dat ook dan de blikken weer opkomen, zeker omdat er ook nog 1 bij loopt van 3 jaar! :-D

hi!  ik ben 23 jaar en heb een dochter van 4 jaar 3 maanden en een zoontje van 3,5 maand. Beide zwangerschappen waren zeer gewenst. Ik wou zo graag een jonge moeder zijn. Tuurlijk waren er mensen die dachten dat het een foutje was, de eerste. Maar ik ben altijd ontzettend trots geweest dat ik zo jong al wist dat ik een kindje wou. En tot op de dag van vandaag heb ik er nooit,NOOIT spijt van gehad. en dat zal ik ook   nooit hebben, want ik heb 2 geweldige kinderen met een super vent. mensen die kijken? Nee niet veel last van. En anders kijken ze vast hoe mooi mijn kids zijn! Geniet van d'r. Het is voor een kind toch ontzettend leuk om later een jonge moeder te hebben. Er zitten zoveel voordelen aan! BE PROUD! Odedooje

Toch denk ik dat het voor het merendeel tussen de oren zit...er zullen vast wel mensen zich afvragen hoe het komt dat je jong moeder bent. Maar dat vind ik niet abnormaal hoor! Het is tegenwoordig ook niet 'normaal' als je zo jong moeder wordt, zeker niet als je net 20 bent of jonger...De meeste jongeren hebben namelijk een heel ander leven, en hebben nog niet belangstelling voor een leven met kids, lijkt me logisch toch? Vaak ben je op die leeftijd jezelf nog aan het ontdekken. En dan al een kind, dat lijkt me toch pittig. je denkt vaak op die leeftijd dat je het allemaal al ontdekt hebt, maar dat heb je pas 10 jaar later zo ongeveer denk ik. En sommigen zeggen dat het helemaal klaar is als je 40 bent! Maar zo werkt het niet bij iedereen. Toch denk ik dat er wel vaders/moeders zijn die achteraf wel denken: ik was toch wel jong! Sommigen krijgen later er pas 'last' van, hoe en wat dan ook. Maar spijt???? welnee!!!! Van kinderen kun je nóóit spijt krijgen!!!!
Ikzelf moest er niet aan denken op die leeftijd! Hou op, mijn situatie was er niet eens naar (dat kan dus ook he) en ik vond het leven zo nog veels te leuk!!!
Succes en veel geluk allemaal

Groetjes van een moeder van 32, met een jongetje van 3 en een meisje van 3 maanden.

Ik wil even reageren op herstellen na een keizersnede!!

Een keizersnede is een grote buik operatie. Daardoor MAG je niet eens vast voedsel eten net na de operatie of je nou bij wijze van spreken 12 jaar bent of 90. Dat heeft dus absoluut niets met de leeftijd van de moeder te maken.
Ws was de chirurg erg geschrokken dat je al vast voedsel at........en wie heeft je dit trouwens gegeven? Ik hoop toch echt niet de verpleegkundigen????

Je darmen moeten weer langzaam op gang komen, anders kun je darmproblemen krijgen.

Groetjes Renata.

ik ben in december jarig en mn dochtertje is dan precies 3 maand ik word dan 22.

heb zelf nooit geen last van die oordelen over jong moeder blabla heb een oudere vriend en meeste mensen schatten mij ook veel ouder qau gedrag misschien dat ik er daarom minder last van heb.

en met zware bevalling of niet weet ik niet of leeftijd er mee te maken heeft ik ben op woensdagavond bevallen heb er voor mijn gevoel ma 3 uur over gedaan terwijl ik al vanaf dinsdagavond weeen moet hebben gehad.. woensdag overdag nog boodschappen en zhuisbezoek enz gedaan volgens vk heb ik mn weeen verdrongen terwijl ze heel zwara waren.

de bevalling viel me reuze mee dus alleen ging t daarna helemaal mis ruim 4 liter bloed verloren en met spoed na zhuis gebracht ok in.

leeftijd zal er niet veel mee te maken hebben denk ik conditie van jezelf en baby wel lijkt me ...

liefs miranda

Hoi,

Ik ben 3 maanden geleden bevallen van een zoon. Ik was toen nog net 25 jaar. Niet oud maar ook niet jong een mooie leeftijd vind ik. Eerlijk gezegd word ik altijd een beetje kriegel als het gaat om wie het eerste weer op de been staat.  Net of iemand die dan wat langer op bed blijft liggen zich aanstelt. Ik vind dat ik een  pittige bevalling heb gehad, maar dat heeft niets met mijn leeftijd te maken, maar omdat mijn zoon 10 pond  woog bij de geboorte.  Ik heb een uur en een kwartier geperst en toen is besloten om een keizersnee uit te voeren.  Ik heb  er best veel last van gehad.  
Je schrijft ook dat veel mensen je nakijken omdat je jong bent. Ik vind 22 jaar niet extreem jong en daarbij wordt iedereen met een baby nagekeken. Heel veel mensen (doe ik zelf ook) die een kinderwagen zien moeten er even inkijken.
 Groetjes

quote: Rommeldebom reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-10-2007 16:18:38'));

Ik wil even reageren op herstellen na een keizersnede!!

Een keizersnede is een grote buik operatie. Daardoor MAG je niet eens vast voedsel eten net na de operatie of je nou bij wijze van spreken 12 jaar bent of 90. Dat heeft dus absoluut niets met de leeftijd van de moeder te maken.
Ws was de chirurg erg geschrokken dat je al vast voedsel at........en wie heeft je dit trouwens gegeven? Ik hoop toch echt niet de verpleegkundigen????

Je darmen moeten weer langzaam op gang komen, anders kun je darmproblemen krijgen.

Groetjes Renata.

Het waren toch echt de verpleegkundigen die het eten kwamen brengen!
Niemand die daar iets over zei! Ik had zelf aangegeven dat als ik boven kwam op zaal ik gelijk wou eten! Hier werd verder geen probleem van gemaakt.
En de gyn keek niet raar omdat ik al vast voedsel at. De gyn keek raar omdat ik al weer vrolijk recht op zat en me top voelde. Zeker omdat hij nog even zijn excusses aan kwam bieden omdat ze zo veel extra druk op mijn buik moesten zetten.

En   bij mij geen darmproblemen hoor!

Groetjes,

Frieda

Terug
Bovenaan